Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi ALO 181’i yılın ilk on ayında 149 bin vatandaş ararken, Kentsel dönüşüm aramalarında geçen yıla göre yüzde 127 oranında artış olduğu belirtildi.
Bakanlığın mevzuat alanlarına ilişkin konularda vatandaşlarla birebir iletişim kurmak için hayata geçirdiği çağrı merkezi, kurulduğu 2013 yılından bu yana 24 saat hizmet veriyor.
Çevre ve Şehircilik hattını 133 bin 985 kişi bilgi almak, 11 bin 853 kişi şikayet, 3 bin 171 kişi de ihbarda bulunmak için aradı. Çağrı merkezine gelen aramaların 76 bin 40’ını da belediyeler ve il özel idareleri ilgi alanına ilişkin konular oluşturdu.
ALO 181
ALO 181’e yapılan aramaların 38 bin 628’i kentsel dönüşüm hakkında oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre kentsel dönüşüm çağrılarında aylık ortalamaya göre % 127 artış olduğu belirtildi. Kentsel dönüşümde merkezin en fazla arandığı il ise İstanbul.
Kentsel Dönüşüm çalışmalarını 81 ile yayan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı en son hazırladığı kamu spotlarıyla da % 90’ı deprem kuşağında bulunan Türkiye’de kentsel dönüşümün önemine dikkat çekiyor.
Konuyu değerlendiren Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce: “Kentsel dönüşüm konusunda vatandaşlarımızın doğru bilgilendirilmesine büyük önem veriyoruz. Kentsel dönüşüm seferberliğimizin başarıya ulaşması için vatandaşlarımızla etkin bir işbirliği içinde çalışamaya devam edeceğiz” dedi.
10 AYDA 12 MİLYON LİRA CEZA KESİLDİ
Çevre yönetimi başlığı altında iletişim hattına 27 bin 265 çağrı ulaştı.
ALO 181 Eylül ayından bu yana Tapu ve Kadastro Çağrı merkezi olarak da hizmet vermeye başladı. Eylül ve Ekim aylarında merkezi bu konuyla ilgili bin 282 kişi aradı.
ALO 181’e gelen ihbar ve şikâyetler neticesinde, şikâyete konu olan işletmelere yapılan denetimler sonucunda on aylık zaman diliminde toplam 12 milyon 648 bin 13 TL tutarında ceza kesildi.
Merkeze Ocak ayında yapılan şikayette aylık olarak en fazla ceza 5 milyon 576 bin 416 TL ile İzmir’de uygulandı.