ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Emniyetten öğrencilere motivasyon desteği
Emniyetten öğrencilere motivasyon desteği
5 Afgan göçmen ve 2 organizatör yakalandı
5 Afgan göçmen ve 2 organizatör yakalandı
Erzurumsporlu Kerem Erener Mili takımda
Erzurumsporlu Kerem Erener Mili takımda
ETÜ’de ERASMUS gündemi
ETÜ’de ERASMUS gündemi
Çiftçi’den Çirişli Tüneli incelemesi
Çiftçi’den Çirişli Tüneli incelemesi
HABERLER>EĞİTİM
17 Haziran 2016 Cuma - 03:54

Karataş beklentilerini açıkladı

Erzurum Eğitim Bir Sen 2 Nolu Şube Başkanı Mustafa Karataş, 2015-2016 yılı eğitim-öğretim yılıyla ilgili değerlendirmede bulundu. Karataş, “Yeni döneme sorunları çözerek ve yenilenerek girmeliyiz” dedi.

Karataş beklentilerini açıkladı

2015-2016 eğitim-öğretim yılıyla ilgili değerlendirme yapan Erzurum Eğitim Bir Sen 2 Nolu Şube Başkanı Mustafa Karataş, “2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci kanaat dönemi, öğrencilerimizin çalışma ve özverilerinin karşılığını alacakları karne heyecanıyla sona eriyor. Böylece öğrencilerimiz için dinlenme, öğretmenlerimiz için yenilenme, yöneticilerimiz için ise sorunların tespiti ve çözümü için bir fırsat dönemine giriyoruz. Öğrencilerimizin daha iyi bir sistemde yetişmeleri; öğretmen, yönetici, şef, memur ve hizmetlilerimizin iş barışı içerisinde daha nitelikli ve verimli bir performans ortaya koyabilmeleri için bazı sorunları ve çözüm önerilerimizi kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz” dedi.

Yeni anayasa vurgusu yapan Karataş, “Bugüne kadar elde edilen haklar, özgürlükler ve kazanımlarımızı kalıcı hale getirecek, millet iradesini önceleyecek, hayatın her alanında kendini hissettirecek yeni bir anayasanın hayata geçirilmesini çok önemli buluyoruz. Yeni anayasa ile birlikte insan gerçeğimiz ve medeniyet değerlerimizle uyumlu bir müfredatın bir an önce yürürlüğe girmesi için üzerimize düşeni yapacağız” diye konuştu.

Eğitim ve öğretimin önemine değinen Karataş, “Eğitim-öğretim; düşü, gerçeği, ideali, kabiliyetleri ile doğrudan insanı, insan kaynaklarını yetiştirme faaliyetlerinden dolayı milletin bugünü ve yarını için hayati öneme sahiptir. İdeolojik kaygılarla bezeli, köhnemiş, verimsizliği ortada bir eğitim programıyla başarıya ulaşılamaz. Araçların, amaç ve yöntemlerin değiştiği, her şeyiyle başkalaşan dünyada sistemi hem maddi hem de milli ve medeniyet değerlerimize uygun formatta yenilemek mecburiyete dönüşmüştür. Yeni müfredat, biçimi ve muhtevasıyla akıllı, bilgili, ahlaklı, vicdanlı, özgür, ekip çalışmasını bilen, başaran, cesur, araştırmacı bireyler yetiştirmeyi amaçlamalıdır. Yeni anayasa ile taçlanacak toplumsal bütünleşme ve olgunluk, hazırlanacak yeni müfredatın da daha yararlı sonuçlar almasını kolaylaştıracaktır” şeklinde konuştu.

Çözüme kavuşması gereken sorunlara işaret eden Mustafa Karataş, “Genel yetkili sendika olarak, yeni döneme kadar, 19. Milli Eğitim Şûrası’nda alınan kararların uygulanması başta olmak üzere, eğitim çalışanlarının huzuru ve istihdamı, milletimizin geleceği ve ülkemizin nitelikli bir eğitim sistemine kavuşması için yetkilileri aşağıdaki sorunları çözmeye davet ediyoruz” diyerek şöyle sıraladı:

ÖĞRETMEN İHTİYACI

“Eğitim sistemindeki reformların kalıcı olabilmesi için, okullarda boş ders kalmamalı ve sınıflarda sadece kadrolu öğretmenler olmalıdır. Bu konuda köklü bir çözüme gidilmesi ve öğretmen ihtiyacı olan yerlere öğretmen adaylarının dengeli bir şekilde atanması konusunda bir planlama yapılması gerekmektedir. Bu amaçla, bir yandan YÖK ile daha sıkı bir iş birliği içerisinde Bakanlığın orta ve uzun vadeli öğretmen ihtiyacı ile yükseköğretim kurumlarının eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri ile pedagojik formasyon kontenjanlarının müştereken belirlenmesi; diğer yandan norm kadro esaslarında köklü değişikliğe gidilerek ders saatinin yanında öğrenci sayısı, okul büyüklüğü, coğrafi konum, bulunulan bölgenin sosyo-ekonomik durumu ve OECD kriterleri gibi çok sayıda değişkenle belirlenen bir norm kadro düzenlemesi yapılmalıdır. Öğretmen ihtiyacı, ücretli öğretmenlik/vekil öğretmenlik gibi palyatif uygulamalarla değil, kadrolu öğretmen istihdamıyla giderilmelidir”

İSTİHDAMDA GÜÇLÜK ÇEKİLEN BÖLGELERE TEŞVİK UYGULANMASI

Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri başta olmak üzere, kalıcı öğretmen istihdamının sağlanması için zorunlu hizmet bölgelerinde görev yapan öğretmenlere, illerin veya yerleşim yerlerinin sosyal, ekonomik, kültürel ve ulaşım imkânları dikkate alınarak, kalkınmada öncelikli hizmet tazminatı verilmesiyle ilgili düzenleme yapılmalıdır. Bu tür uygulamalar, hem açığın kapatılması hem de bölgenin zorluğuna göre eğitim çalışanlarının yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi bakımından gereklidir”

ŞÛRA KARARLARI

Alkollü içki ve koktely hazırlama dersinin kaldırılmasını Savunan Karataş, “Alkollü içki ve kokteyl hazırlama dersinin kaldırılması, ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, ortaokulda hafızlık eğitimi alacak öğrenciler için ara verme süresinin 1 yıldan 2 yıla çıkarılması ve ara verilen sürelerde öğrencilere dışarıdan sınav hakkı verilmesi, değerler eğitimine öğretim programlarında etkin bir şekilde sarmallık anlayışla yer verilmesi, öğretmenlere 3600 ek gösterge ve 4 yıla bir yıpranma payı verilmesi, Osmanlı Türkçesinin Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerinde zorunlu, diğerler liselerde ise seçmeli ders olarak okutulması, ortaokullarda 5, 6 ve 7. sınıflarda birer saat rehberlik dersinin konulması başta olmak üzere, 19. Milli Eğitim Şûrası’nda alınan kararlar hayata geçirilmelidir” ifadelerini kullandı.

KARMA EĞİTİM DAYATMASI

Karma eğitimin bir dayatma olduğunu ifade eden Mustafa Karataş şunları söyledi:” 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan, “Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır’ ibaresi değiştirilmeli, karma eğitim dayatması yerine, tek cinsiyetli eğitim veya karma eğitim görme konusunda veliye ve öğrenciye seçme hakkı tanıyan bir düzenleme yapılmalıdır”

KILIK-KIYAFET UYGULAMASI

“Darbe ürünü, demokrasiye ve insan haklarına aykırı kılık-kıyafet yönetmeliğinin değiştirilmesi için ilk adımı atmak Millî Eğitim Bakanlığı’na düşmektedir. Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı tüm kurum ve kuruluşlarda görev yapanlar, mesai saatleri içinde ve resmi görevlerinin ifasında, mevcut yönetmelik hükümlerine bağlı kalmaksızın, milletimizin değerlerine ve toplumca genel kabul görmüş esaslara göre kılık-kıyafetlerini serbestçe seçebilmelidir. Bu konuda başlattığımız sivil itaatsizlik eylemi, talebimiz karşılanıncaya kadar devam edecektir”

OKULLARA BÜTÇE

“Okul yöneticilerinin görevlerini yapmalarının önündeki en büyük engel olan okulların bütçe sorunu; öğretmeni, yöneticiyi ve veliyi karşı karşıya getirmekte, bundan en fazla zararı yine okul yönetimleri görmektedir. Milli Eğitim Şûrası’nda, sendikamızın sunduğu tekliflerden olan ve şûra genel kurulunca da kabul edilen okullara bütçe verilmesi kararı, yeni eğitim-öğretim yılında uygulanmalıdır. Merkezi bütçeden, öğrenci başına ödenek uygulamasına geçilmeli, okullarda tahsildarlık dönemi artık kapanmalıdır”

ÖĞRETMENLİK KARİYER SİSTEMİ

“Anayasa Mahkemesi’nin Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme uygulamasına yönelik olarak verdiği iptal kararı ve Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’nun mahkeme kararıyla kariyer basamağı unvanı elde edilemeyeceği noktasındaki içtihadı sonrasında kariyer basamakları sürecinin yasal belirliliğe kavuşturulmaması, adeta unutulmaya terk edilmesi pek çok hak kaybına neden olmuştur. 9 yıldır öğretmen kariyer basamaklarına ilişkin uygulama yapılmamaktadır. Öğretmenler haklı bir beklenti içerisindedir. Bu çerçevede paydaşların görüşleri ve talepleri doğrultusunda herkesin yararlanmasına açık, özgün, maddi ve manevi açıdan tatminkâr bir kariyer sistemi ivedilikle tatbik edilmelidir”

TEMEL LİSE/DERSHANE SİSTEMİ

“6528 sayılı Kanun’un dershanelere ilişkin hükümlerinin Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmesi temel liselerin statüsünü, ortaöğretim sistemindeki yerini, bu kurumlardan beklenen fayda ve icra edecekleri fonksiyonu da tartışmalı hale getirmiştir. Fiiliyatta bu kurumların okul adı altında faaliyet gösteren dershanelerden farkı olmadığı yönünde ciddi tereddütler bulunmaktadır. Bu durum, yükseköğretim programlarını kazanmasına rağmen formel eğitim al(a)mamış bir kitlenin oluşması gibi çok ciddi sıkıntılara gebedir. Bu kurumlar ciddi bir dönüşüme tabi tutulmalıdır”

“Anayasa Mahkemesi kararı sonrası dershaneler tekrar faaliyete geçmiş; eşitsizliğe ve adaletsizliğe yol açan sistem hızla yeniden organize olmuştur. Dershanelerin ortadan kaldırılmasının yolu, takviye kurslarının niteliğinin artırılarak ders dışı destek hizmeti sunucuları olarak dönüştürülmeleri, ortaöğretime ve yükseköğretime girişte sunulacak rehberlik servislerini de kapsayacak şekilde içeriğinin çeşitlendirilmesi, okulda verilen eğitimle yakın bağlantı içinde yürütülmesi sağlanarak dershanelere olan talebin takviye kursları ekseninde okula yönlendirilmesi hedeflenmelidir”

MÜDÜR BAŞYARDIMCISI/YARDIMCISI GÖREVLENDİRMESİ

“Eğitim kurumları müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı görevlendirme süreci, Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine Dair Yönetmelik’in yazılı sınavı düzenleyen 15. maddesinin Danıştay 2. Dairesi’nce, “yazılı sınav konuları arasında Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda yer verilmemesi” gerekçesiyle yürütmesinin durdurulması kararı üzerine durdurulmuştur. Bu durum, yazılı sınava girerek müdür başyardımcısı/müdür yardımcısı olarak görevlendirilmeyi bekleyen yönetici ve öğretmenlerimizin mağduriyetine sebebiyet vermiştir. Diğer taraftan, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarından görev süresi sona erenlerin müdürlerin inhaları üzerine görev sürelerinin uzatılmasına ilişkin yönetmelik hükmünün yürütmesinin durdurulması kararı da bir başka mağduriyet kaynağı teşkil etmektedir. Yazılı sınava başvuramayan bu kişiler yönünden yazılı sınav sonucuna göre görevlendirme de mümkün olamayacağından sorun devam etmektedir. Bakanlık, bu konuda hak kayıplarına sebebiyet vermemek ve yönetim boşluğu oluşturmamak adına mevcut müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarını geçici görevlendirme yoluyla kendi eğitim kurumlarında bırakmalı; gerekirse hızlı bir yönetmelik değişikliğiyle yazılı sınavda başarılı bulunanlar ile görev süresi inha üzerine uzatılması mümkün olanları da kapsayacak şekilde yönetici görevlendirme sürecine yeniden işlerlik kazandırmalıdır”

PROJE OKULLARI

“Eğitim kurumlarının proje okulu olarak belirlenmesinde temel kıstas, kendinden beklenen başarıyı sağlayamayan okulların eğitimin niteliğinin artırılmasında örnek uygulamalar haline getirilmesi, bulunduğu çevredeki diğer okulların kendilerindeki eksikliklerin farkına varmasının ve geliştirmesinin sağlanması olmalıdır. Olumsuz şartlar altında eğitim kurumlarını, bulundukları sosyo-ekonomik çevrenin ortalama başarı düzeyinin üzerinde bir başarıya ulaştıran yönetici ve öğretmenlerin haklarının korunması gereklidir. Bu eğitim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenler mağdur edilmemelidir”

ÖĞRETMENİN İTİBARI VE ŞİDDET

Son dönemlerde öğretmenlere yönelik şiddetin arttığına vurgu yapan Karataş, “Eğitim çalışanlarına yönelik şiddet olayları son dönemlerde iyice artmış ve okullarımızda yaygın bir sorun hâlini almıştır. Millî Eğitim Bakanlığı, eğitimcilere yönelik her saldırının sıkı takipçisi olarak, suçluların cezalandırılmasını sağlamalıdır. Bakanlık, Hukuk Müşavirliği kanalıyla yargıya intikal etmiş davalarda kendi personelinin yanında olduğunu göstermeli, nerede duracağı belli olmayan bu şiddet olaylarının bir an önce son bulması için gereğini yapmalıdır. Ayrıca, öğretmenlerimizin özlük, mali, sosyal hakları ve çalışma şartları, itibar ve saygıyı temsil edecek şekilde düzenlenmeli ve geliştirilmelidir” dedi.

TACİZCİLER EN AĞIR ŞEKİLDE CEZALANDIRILMALIDIR

Taciz konusunda öğretmenleri yıpratılmamaması gerektiği söyleyen Karataş, “Geride kalan eğitim-öğretim yılında, maalesef bazı taciz ve istismar olayları gündeme gelmiştir. Eğitim kurumlarında cinsel taciz ve istismar istatistikleri incelendiğinde, konunun acil tedbir gerektiren bir boyuta ulaştığı görülmektedir. Taciz yapan her kim olursa olsun, hak ettiği muameleyi görmeli, en ağır şekilde cezalandırılmalıdır. Bakanlık, taciz ve istismar iddialarının üzerine giderek konu adli makamlara intikal etmeden evvel gerekli tahkikatı tamamlayıp inisiyatifi eline almalı, öğretmenlerin ve eğitim kurumlarının yıpratılmasının önüne geçmelidir” sözlerini kullandı.

LİSELERDE YENİ BİR GEZİ PROVASINA MÜSAADE EDİLMEMELİDİR

Provakatif söylemlere itibar edilmemesi ve bunların önüne geçilmesi gerektiğini kaydeden Karataş, “Son günlerde bazı liselerimiz maalesef birilerinin provokatif eylemleriyle gündeme gelmektedir. Okul yöneticilerine yönelik sistematik protestolarda öğrenciler dışarıdan manipüle ve istismar edilmektedir. Yeni bir Gezi kalkışması zemini arayanlar, bugün liseliler üzerinden yeni bir hazırlık içerisindedir. Eğitim-öğretim ortamlarını, oradaki çocuklarımızın masumiyetini perde arkasında tezgahlanan kirli emel sahiplerinin istismar etmesine fırsat verilmemelidir. Velayeti velilerde olan çocuklarımız illegal yapıların telkinlerine terk edilmemeli, velilerimiz çocuklarıyla bu dönemde daha sıkı ilgilenmelidir” dedi.

Erzurum Eğitim Bir Sen 2 Nolu Şube Başkanı Mustafa Karataş, açıklamasında son olarak şunları söyledi: “Milli Eğitim Bakanlığı, sona eren eğitim-öğretim yılının bilançosunu çıkararak, başta eğitim çalışanlarının mali ve sosyal hakları ile çalışma şartları olmak üzere, eğitim-öğretimin kalitesine ve çıktılarına olumsuz etkisi olan sorunlara, yeni eğitim-öğretim yılından evvel çözüm bulmalıdır. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz, insan varoluşunun doğal işleyen mahiyeti gereği, anlama ve düşünme faaliyetlerini tatile çıkarmak gibi bir yanılgıya düşmeden, ‘insan, bilmekle yorulmaz, tersine bilmemekle atalet kazanır. Asaletle atalet yan yana duramaz’ ilkesi doğrultusunda hareket etmelidir. Bizler, çalışmak için dinlenir, dinlenmek için çalışırız, çalışmalıyız. Bu duygu ve düşüncelerle, bütün eğitim çalışanlarına ve öğrencilerimize iyi bir dinlenme ve yenilenme dönemi diliyor; yeni eğitim-öğretim yılının daha nitelikli ve verimli geçmesi için, dikkat çektiğimiz sorunların çözülmesi gerektiğini bir defa daha ifade ediyoruz."

 
Akdağ, Sağlıkta Liderlik Toplantısı İçin ABD'de
 
‘Yerle bir edeceğiz’
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hınıslı Dadaşlardan Mehmetçik Vakfı’na bağış
Hınıs Atatürk İlkokulu öğrencileri düzenledikleri kermesten elde ettikleri ...
Vuslat-Der Yaz Okulu kayıtları başladı
M.COŞKUN-Erzurum Vuslat Derneği’nin geleneksel hale getirdiği Yaz Okulu ...
Çocuk Akademisinden milli hassasiyet
Şehirder Çocuk Akademisi’nin öğrencileri Ramazan vesilesiyle şehit ailelerini ...
 
2008’den 2016’ya Atatürk Üniversitesi
Atatürk Üniversitesinin 8 yılını anlatan bir kitap yayınlandı
Bilim Olimpiyatlarında Erzurum damgası
M.COŞKUN-Yıldızkent İMKB Anadolu Lisesi’nden 3 öğrenci yaptıkları bir ...
Orhan: ‘Eğitime destek vazgeçilmez önceliğimiz’
Aziziye Belediye Başkanı Muhammed Cevdet Orhan’ın eğitim-öğretime yönelik ...
 
Çatlı öğrenciler bilgilerini yarıştırdı
M.COŞKUN-Çat ilçesinde ilkokullar arası genel kültür ve bilgi yarışması ...
TYB Eğitimcileri ağırladı
Türkiye Yazarlar Birliği Erzurum Şubesi aday öğretmenleri misafir etti.
7’inci Merkez Erzurum’da açıldı
Atatürk Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürlüğü ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
“Merhamet” Politikası ve Terör
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Kasadaki Altın Saatler
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Kağıt gazete dönemi bitti!
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Sosyal Medya ve Siyaset: Ahlakın Kaybolduğu Yer mi?
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Prof. Dr. Fatih Alper Gibi Derman Olacaksın !
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
İş Yapma Ayrı Sahiplenme Ayrı İştir Ve Erzurumspor
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva