ERZURUM gazetesi
Gümüşhaneliler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Muhammet Sözen, son günlerde üzerinde sık sık tartışmalar yaşanan, bölge iller arasında restleşmelere neden olan Trabzon-Erzincan demiryolu güzergahı için kimsenin birbirini üzmesine gerek olmadığını belirterek “Sırf ‘kapımızdan geçsin, biz görelim’ diye demiryolunun şunun veya bunun ilinden geçmesini istersek treni kaçırırız. Bölgemize, ülkemize ve milletimize yanlış yapmış oluruz. Demiryolu projesinde önemli olan, hangi güzergahın maliyetinin daha az olacağı ve bu güzergahın verimli olup olmayacağıdır” dedi.
//SÖZEN’İN AÇIKLAMASI
Gümüşhaneliler Derneği adına bir açıklama yapan Dernek Başkanı Muhammet Sözen, “2023’te hayata geçirilmesi planlanan bu önemli fakat uzun vadeli demiryolu projesi için insanların birbirini kırmasını üzmesini istemiyoruz. Trabzon-Erzincan Demiryolu projesi konuda devletin en üst kademesinde planlamalar yapılıyor. Bu nedenle kişisel ihtiraslardan ve çıkarlardan öte projelerin ve güzergahların verimliliği bizce daha ön planda olmalı. Sırf ‘kapımızdan geçsin, biz görelim’ diye demiryolunun şunun veya bunun ilinden geçmesini istersek treni kaçırırız bölgemize, ülkemize ve milletimize yanlış yapmış oluruz. Demiryolu projesinde önemli olan, hangi güzergahın maliyetinin daha az olacağı ve bu güzergahın verimli olup olmayacağıdır. Bunu en iyi bilecek olan da yine yetkili devlet birimleri ile bilim adamlarımızdır. Hem Sayın Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım’ın 2023 olarak tarih verdiği bu proje için şimdiden fırtınalar koparmak, iller arası ilişkileri zedelemek yersizdir. Bölge illeri sivil toplum kuruluşları gerekiyorsa bir araya gelerek toplu fikir alışverişi sonucu deklarasyon yayınlayıp bu projeyi masaya yatırmalıdır” diye konuştu.
//“GAP-KOP-ZİGANA-TRABZON”
”2023’te hayata geçecek olan demiryolundan daha öncelikli ve bölge ekonomisine can verecek olan proje GAP-KOP-Zigana-Trabzon Karayolu ve akabinde buna paralel gündeme getirilip tartışılabilecek demiryolu projesidir” diyen Sözen, açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Mevcut yol standardıyla, uzunluğuyla, kotuyla kendisine alternatif yollar üretilmesi gerekliliğini ortaya koymuştur. Halbuki yıllar önce düşünülen GAP’tan Trabzon’a karayolu projesi tam anlamıyla faaliyete geçseydi, şimdi bu güzergaha alternatif güzergahlar düşünülmezdi. Araklı’dan Bayburt’a, Rize’den Erzurum’a yapılan tünel projeleri 2 bin 500 rakımlarda yapılmaktadır. Sağ olsun devletimiz buraları daha modern yollara kavuşturacak. Bizde diyoruz ki 1000 metre civarındaki rakımdan yapılacak olan Zigana Tüneli bölgede en düşük kottan yapılabilecek tek tüneldir. Bu tüneli Kop Tüneli takip etmelidir. Bu sayede tarihi İpekyolu tam anlamıyla modernleşir ve canlanır. Beraberinde ‘demiryolu tünelleri projeleri’ de bu projelere dahil olabilir. Bu güzergah Gümüşhane-Erzurum-Kars-İran-Afganistan-Türkmenistan-Hindistan-Çin ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni, GAP’ı ve Akdeniz Bölgesi’ni Trabzon’a bağlayacak yegane projedir ve güzergah üzerindeki illerin kalkınabilmesi için gerek kara yolu gerek demiryolu projeleri bir an önce hayata geçirilmelidir.”