ERZURUM gazetesi
Dereyolu olarak bilinen daha sonra projenin boyutu genişletilerek Karadeniz'i Akdeniz'e oradan GAP'a hatta Kafkasya'ya bağlayacak olan "Karadeniz-Akdeniz" yolunun başlangıç noktası Ordu'da çalışmalar sürüyor.
Devlet Su İşleri (DSİ) tarafından Topçam Baraj ve HES'lere ulaşım yolu olarak yapılan içerisinde 13 tünelin bulunduğu 20 km'lik yolun Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devir işlemleri sürüyor. Konuyu ele alan Karayolları Genel Müdürlüğü, ilk etapta 13 tünelin aydınlatmasını yapma kararı aldı.
//ASFALTLAMA İHALESİ
Bu arada güzergah üzerindeki asfaltlama ile ihale çalışmaları sürüyor. Buna göre, Karadeniz-Akdeniz yolu projesi kapsamında Çavuşoğlu sapağına kadar olan 8 km'lik bölüm bitümlü sıcak karışım asfaltla bölünmüş yol olarak yapıldı. Çavuşoğlu'ndan tünellerin başladığı Gümüşköy'e kadar 16 km'lik yolun ihalesi yapıldı ve ihaleyi alan firmanın yakında çalışmalara başlayacağı belirtildi. Yine DSİ tarafından yapılan Topçam Barajından başlayan ve Mesudiye-Topçam sapağına kadar olan 9 km'lik yolun da Karayolları
Genel Müdürlüğüne devri yakın zamanda gerçekleşecek. Topçam sapağından Mesudiye'ye kadar olan 22 km'lik yolun proje çalışmalarının da bitmek üzere olduğu kaydedildi.
Karadeniz-Akdeniz Bölünmüş Yol Projesi Ordu, Ulubey, Mesudiye, Koyulhisar, Doğanşar, Hafik, Sivas, Şarkışla, Pınarbaşı, Göksun, Andırın, Kadirli güzergahını takip ederek Osmaniye'ye ulaşıyor, buradan da Tarsus-Adana-Gaziantep otoyolundan Hatay otoyolu kavşağına bağlanıyor. Bu güzergah ile birlikte Karadeniz önce Akdeniz'e buradan GAP'a bağlanmış olacak. Genel anlamda bakılınca Doğu'dan Erzurum üzerinden İran ve Ermenistan'a oradan Kafkasya'ya, Güney'den ise Suriye'ye ulaşılıyor.