ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Aziziye’de AK heyecan
Aziziye’de AK heyecan
Erzurum’da spor istişaresi
Erzurum’da spor istişaresi
Erzurum’da ‘Çeyrek asır çocuk buluşması’
Erzurum’da ‘Çeyrek asır çocuk buluşması’
Ala’dan İHL nostaljisi
Ala’dan İHL nostaljisi
Araştırma'nın Yenidoğan Ünitesinden şefkat mesajı
Araştırma'nın Yenidoğan Ünitesinden şefkat mesajı
HABERLER>BÖLGEDEN
9 Aralık 2010 Perşembe - 00:28

Karadeniz trenle Doğu’ya bağlanıyor

Trabzon Demiryolu Platformu Genel Sekreteri ve MÜSİAD Trabzon Şube Başkanı Ahmet Sarı, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Çin ziyaretinde imzalanan demiryolu yapım anlaşmalarının hem Türkiye hem de Trabzon için çok önemli olduğunu söyledi.

Karadeniz trenle Doğu’ya bağlanıyor

ERZURUM gazetesi
Trabzon Demiryolu Platformu Genel Sekreteri ve MÜSİAD Trabzon Şube Başkanı Ahmet Sarı, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Çin ziyaretinde imzalanan demiryolu yapım anlaşmalarının hem Türkiye hem de Trabzon için çok önemli olduğunu söyledi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Sarı, "Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım ve Çin yetkilileri arasında imzalanan işbirliği anlaşması, Çin Başbakan’ın Türkiye’yi ziyaretleri sırasında yaptığı anlaşmayı teyit eder nitelikte olmuştur. Gerçekleştirilen işbirliği anlaşması ile 10 yıllık vadede Türkiye’nin demiryollarına yapacağı yatırımlara önemli bir finans kaynağının oluşturulması sağlanmıştır. Trabzon’un tüm dinamikleriyle oluşturduğu yüksek talep en olumlu meyvesini bu anlaşmayla vermiştir. Bir dönemin İpekyolu ticaret yolunun en kritik bölgesi olan Trabzon, kazandırılacak demiryolu ile yeni dünya düzeninin önemli lokomotiflerinden biri olacaktır" dedi.
//ÇİNLE YAPILAN ANLAŞMA
Ulaştırma Bakanlığı yetkilililerinin ve TCDD’nın üstün gayretleriyle Çin ile yapılan anlaşmaların demiryolu projesinin ilk istasyonunun Çin olacağını gösterdiğini kaydeden Sarı "Bu olumlu gelişmelerin kentimiz için tarihi nitelikte olduğu kabul edilmeli ve bu yönde atılacak adımlara destek vermeye devam edilmelidir. Mutlaka ve mutlaka demiryolu Trabzon’a gelecektir. Fakat bizler bugünden liman bağlantılarını, depolama alanlarını ve istasyonlarını belirlemeliyiz. Türkiye’nin ve Trabzon’un geleceği raylı sistemdedir" diye konuştu.
//TRABZONLU İŞADAMLARININ YAKLAŞIMI
Ahmet Sarı, GAP Bölgesi’ndeki üretimin yüzde 80’inin dünyaya Trabzon üzerinden pazarlanması gerektiğine de vurgu yaparak "GAP-Trabzon demiryolu bağlantısının yapılmasının ülkemizin geleceği için hayati önem taşıdığını düşünmekteyiz. Türkiye’nin geleceği için büyük önem taşıyan ve uzun yıllardır devam eden GAP projesinin amacına tam olarak ulaşması, GAP ile Trabzon arasındaki demiryolu bağlantısının yapılması ile mümkündür. Avrasya’ya, Türki Cumhuriyetlere, Çin’e en yakın olan nokta Trabzon’dur. Taşımacılıkta ucuz, yükte ağır en uygun yol raylı sistemdir. Tarihi İpek Yolu’ndan itibaren tarihin bize yüklediği bir misyon var ve Trabzon bu misyondan kaçamaz. Ancak bu misyona uygun hizmet edebilmek için de alt yapının en önemli ayağını demiryolu oluşturuyor” şeklinde konuştu.
Öte yandan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, geçtiğimiz gün Çin'in başkenti Pekin'de, Uluslararası Demiryolları Birliği'nin (UIC) 7. Dünya Hızlı Tren Kongresi'ne katılmış ve kongre öncesinde de Çin Demiryolları Bakanı Liu Zhijun ile Türkiye'de demiryolları altyapısını geliştirilmesine yönelik, hızlı ve normal tren hatlarıyla ilgili devam eden projelerin finansman kredisi ve tarihiyle ilgili bir mutabakat zaptı imzalamıştı. Yıldırım, yaptığı açıklamada "Edirne'den Kars'a kadar, Ankara'dan İzmir'e, Kayseri, Diyarbakır, Malatya'ya, Afyon, Antalya'ya, Trabzon'dan Erzincan, Erzurum, Kars'a, kurulacak demiryolları ile ilgili anlaşmayı Çinli muhataplarımızla imzaladık" ifadelerini kullanmıştı.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 7 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
erdem 11 Aralık 2010 Cumartesi 10:51

ezirmikli arkadaşımın söylediklerinin 10 da 1 i yapılsa Erzurum Paris olur.Merak ettim acaba bu kadar araştırmayı siz yapıyorsuruzda ilgililer neden yapamıyor.

Yorumu oyla      6      4  
turgut 9 Aralık 2010 Perşembe 19:01

bu proje çok eski bir proje ama yapılamamış bir proje. projenin aslı erzurum-gümüşhane-torul-tirebolu-trabzon güzergahıdır. İTÜ nün fizibilite raporuda bu yöndedir(Bağımsız). diğer güzergah ise erzincan (ulaştırma bakanının memleketi)-bayburt-çaykara-of-trabzon raporu hazırlayan heyet trabzon ktü, velhasılı kelam ktü+binali yıldırım işbirliği ...., bu güzergah ile ilgili yoğun kulisler tirebolu ve trabzon arasındaki mücadelededir. erzincan bakandan dolayı rahat, erzurum ise konudan bihaber....

Yorumu oyla      6      4  
erdem 9 Aralık 2010 Perşembe 18:21

"maliyeci" ismiyle yazan arkadaşa katılıyorum.Bizim siyasilerimiz konuyu kavrayamadı heralde.Trabzon-Erzincan bağlanıyor.Yani Karadenizle Doğu.Bu yol Erzurum dururken Erzincandan bağlanıyor.Erzurumun ekarte edilmesinden başka birşey değil.Bu projenin yeniden değerlendirilmesi lazım.Laf oyunları yapılıyor

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 9 Aralık 2010 Perşembe 18:14

Bar yerine horon oynanır, Vancouver a Trabzon milletvekilleri gider, Lojistik merkez erzincana kurulur, Petrol rafinerisi Karsa, Çevrim santrali Iğdıra.Ne yapalım Geçmişte elimizde ki orduları Erz cn Malty vermişiz.Şimdide kalanları.İstikrarlı ilerliyoruz.Yeni gelen yok gidenlere selamlar. İşte size Kamuoyu oluşturacak Düşünülen Demiryolu hatları çalışmaları bu konuyu takip edin gündeme alın ; 157 km’ lik, Projesi HAZIR, ARAKLI-DAĞBAŞI Bayburt Aşkale 1 Nolu güzergah 252 km’ lik 2 Nolu güzergah. Trabzon Of Bayburt Erzincan 2 nolu güzergah 332 km’ lik, Projesi AVAN halde olan, 3 Nolu güzergâh. Trabzon Tirebolu Gümüşhane Erzincan 3 nolu Şu an Trabzon Erzincan Gümüşhane hattında Bakan destekli proje.( İspir Erzurum arası karayolu ile 2,5 saat sürüyor bu arada) Aman kahraman Erzurum! \" Amana zamana lüzum yok; madem ki kahramandır, balını yapan arı gibi o da kahramanlığını yapacak. Kahraman, her harpte yapacağını yaptı ve devlet her harp bitince kahramanı unuttu. Kan akıtmak, Erzurum en önde; imar etmek, Erzurum çok uzakta. Vatana olan borcun hiç bir vakit sonu olmaz; fakat bu serhad beldesi vatana borcundan ziyade vatandan alacaklıdır.\" Ezirmikli Osman Ağa dan beri ezilmekteyiz. Yavuzun, Tebriz den getirip yerleştirdiği 500 yıl sancaktarlık yapan Dadaş Erzurum.Fakat işin öbür tarafında ‘’ Acın gabadayısı ‘’.Tarih yakın tarih boyunca mücadele eden, kendinden vererek, almayarak.Bulgaristan dan Erzurum a 89 yılında gelen soydaşların dediği gibi; ‘’ Devlet burada kaldığınız için size ne veriyor.’’ Sonrası hepsi Bursa da. Gelelim konumuza. Çanakkale savunması, Sarıkamış savunması ,19 mayıs miladı, vs.Erzurum kiremitlik tabyalarını bile Atlama kulleri sayesinde gündemimize aldık.Kaç kişi tabyaları, Palandökenin turistik olmayan yerini, Öşvankı, sırakonakları, Şelaleyi,hınıs kanyonununu,bırakın İspiri Oluru görmüş.Biz içimiz de yokuz.Dışda zaten hakkımızı alamadık.Nene hatun vs dışında unutulduk.Şanlı,Kahraman,Gazi illerin yanında biz ne yaptık ki.Cumhuriyeti kuran Atatürkün, hemşerisi bir iliz sadece. Samsun sadece Erzurum daki amacın Aracı.Sarikamiş sadece Erzurum daki amacın aracı.Çanakkale sadece Türk kurtuluş hareketinin amacının aracı.Sarıkamış dendi bunu gündemde tutan Erdal bey ve birkaç arkadaşı unutularak iş ekonomik hareket çerçevesinde başka mecralara yöneltildi Erzurum dışlandı bir kardiyolok kazandık.Kazım Karabekirin anılarını okursak neleer çekmişti Erzurum.Hükümet konağından sıralanmış yük taşıyan çocuk sıraları kilometrelerce.Erzurum kongresi için pul basıldı samsun resimleri yayınlandı. Sonunda bir pula sattılar bizi. Fakat törenler Çanakkale ve Samsunda yapılyor,Erzurum yine unutulmuş.Kara Fatma unutulmuş.Tabyalar unutulmuş. Göç göç oldu, kımızı gül, vs hep mücadele ettik. Yukarıda yazdığım edebiyatı uzatabilirim ama ben mühendisim. Gerçekler hayatı şekillendirir. Son teşvikle Malatya, Trabzon, Van, Elazığ, yatırım aldı Erzurum alamadı.Koç holding Gölcükte ford fabrikasını kurarken, nakliye, Pazar, yetişmiş eleman vs etkenleri kullandı.Şahsuvaroğlu Bandırmaya taraktör fabrikasını kurdu.Erzurumun kamuya ihtiyacı var.Erzurumun sağ tarafı kapalı.Üst tarafı kapalı ,alt tarafı kapalı.Erzincan üzeri nereye mal satacak. Bununun suçlusu siyasiler demek kolaya kaçmak.Siyasileri çıkaran bizlersek suçlu biziz. Çoruh da 17 barajın menba tarfından değilde mansap tarafından yapılması, Havaalanının merkeziliğini Trabzona kaptırması, kamu merkeziliğini kaybetmesi, 1904 ylında 840.000 nufuslu 8 konsolosluklu il, Samsun Ziraat fakültesi, Adana Tıp fakültesinin bağlı olduğu il, Karayolları Müdürlüğünün Bulancak Giresundan Şemdinli dereciğe kadar alana hizmet eden 1970 de 270 oteli olan Şehir. Trabzon Erzincan demiryolu için Platform oluşturuldu, kamuoyu var, biz ne yapıyoruz.Erzincan Kelkit Trabzon yolu yapılıyor.Ordu Sivas yolu tamamlandı.Artvin Cankurtaran tüneli ihalesi oldu,Artvin Erzurumdan biraz daha koptu.Biz hala İspire 2,5 saate giderken kırık tüneli neden yapılamıyor.Tahsin Bayramoğlu ve İsmet KÖSOĞLUNA soralım.Gümüşhene derneği başkanı NAS nasıl kulis yapıyor.Türkiye bürokrasi ve kamu düzeninde ilerler.Teknik gereklilik zorunluluk en sondur.Bunları savunmak ,devletten istemek Sovyet sistemimi oldu. 1-Lojistik merkez olmak.Trabzon brokrasisini aşarsa Rize ile beraber Ovit tünelini hayata geçirmek.Tünel sadece karayolu değil demiryolu içinde olacak, doğalgaz ve benzeri işlerde de kullanılacak.Kars tiflis ile parelel olacak.Basra Rize arası nakliye ile Rize Liman şehri olacak.40 gros tonluk gemiler Rize limanına yanaşmakta,Trabzon buna uygun değil.Erzurumun iran ile etkinliği artacak.Yoksa isfahan dan uçak Erzurum yerine Trabzona iner.tebriz erzurum tarihi bağları kuvvetli ama Van da İran bankası açılmak üzere.Biz ne alemdeyiz. 2-Nabucco hayata geçerse enerji merkezi olmak. 3- Ticaret merkezi olmak buda yoların kısalması ile olur. Parekende.org sitesinde Kervansaray Avm kriterleri denen bir yazı okumuştum. Bunun için yol gerekli. 4- Hayvancılık üzerine Urfa benzeri Koç Ata türü tesis. Şairin de dediği gibi Erzurum hala alacaklı. Erzurumun sanayi şehri olma ihtimali yok.Bunu anlamalısınız.üretmek sorun değil önemli olan pazar.Pazara uzak olan ürettiğini satamaz.Erzurumun önceliği Kamu gücünü kullanarak önemli merkezi birimleri almak.Trabzona kaptırdığı bölge merkeziliğini alması lazım.Yarın bir kısmını da Van a kaptıracak.Özel bankaların bölge temsilciliği, ihracat ve sınır ticareti müdürlükleri, fotokopi makinası tamircisi, iş makinası temsilcisi vs.Ticareti eline geçirmeli. Ovit tünelini açıp Lojistik merkez olma yolunda gitmeli.Erzincan Gümüşhene Trabzon demiryolu ve İkinci zigana tüneli yapılırken seyredip 6 ay ispirde tıkanmamalı.Hes lere karşı tavır koyup zaten azalan nüfusunu dibe vurdurup kendi kendi akrep misali yok etmemeli.Düşünün bir kere tortum şelalesi Antalyad a olsa elektrik için suyu tutulurmu, Öşvank kilisesi Trabzonda olsa kaç Sümela edecek tesisler yapılır.Nabucco ile beraber Erzuruma Rafineri ve Doğalgaz çevrim santrali yapılmalı.Adli tıp merkezi açılmalı.Hayvancılık geliştirilmeli yeşil kartlar çobanlardan alınmalı.Şehir elektrik sistemi elden geçirilip aydınlatılmalı.Erzurumdan karanlık ve havası pis bir şehir daha yok.Yaz saati uygulaması alehimize işliyor.Kışın daha fazla yakıt parası vermemek için bundan vaz geçilmeli.İspir tortum uzundere sit alanı ilan edilip organik tarım yapılmalı.İnsanların Erzurumdan göç etmelerini önlemek için sosyal kültürel aktivite alanları artırılmalı.Eskişehir belediyesi ve Kayseri belediyeleri ziyaret edimeli.Bunu yapacak kişler varmı Erzurum da. yok . o zaman ben boşuna bunları yazdım.30 sene boşa gitti.Dünün küçük şehirleri bugün ne oldu.Biz ise hala alacaklıyız.Devlet bize borçlu.2000 mt de yaşamanın karşılığı bu teşvikler değil.Mısıra Bulgaristana vs giden yatırımcı Çine karşı Erzuruma gelsin.Vergi alınm asın. işte size öneriler.

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 9 Aralık 2010 Perşembe 18:10

Kadri süha trenin Erzurumdan geçeceğini nereden çıkardın.Erzurum bölge şehri özelliğini iyice kaybediyor.Kendi jeopolitik coğrafi tarihi kariyerini çevre illere kaptırdı.Nüfus gücü de azalıyor.Van yakında Erzurumun bölge gücünü alacak.Ulaştırma Bakanı Erzincan odaklı, demiryolu projesi ile Trabzon bürokrasisi Erzincan Gümüşhene hatlı hızlı tren projesi ve ikinci zigana tüneli karayolu projeleri ile Erzincanı merkeze alıyor.Yıldırım akbulut vari Osmanlıdan kalan Erzurum Trabzon Demiryolu projesi değişti.Ovit tüneli yerine Zigana tüneli.Lojistik Merkez Erzincana olursa şaşırmayın.DDY deposuda bunun alt yapısı.Bakan güzel çalışıyor şehri için.Özal da Malatya için çalışdı.Teşvik kanunu Trabzon Elazığ Malatyayı uçurdu.Biz ise Uçak ve Tren seferlerinden oluyoruz.Milletvekillerine sorun bir; Erz Trbz demiryolu,Lojistik merkez ,ovit tüneli ,nabucco ,kentsel dönüşüm,bunlar konusunda bilgileri varmı.Hiç sanmam.Sonra da Erzurum da,

Yorumu oyla      6      4  
maliyeci 9 Aralık 2010 Perşembe 11:40

Bakan Erzincanlı diye Trabzon Erzincan Erzurum güzergahı mantıksızlığına bakın. Madem tren erzuruma gelecek o zaman Erzincana niçin uğrasın. Tranzon-Erzurum güzergahı mantıklı ve fizibil. AMA bu iş bu bakan gitmeden olmaz.

Yorumu oyla      6      4  
Kadri Süha 9 Aralık 2010 Perşembe 10:11

Ütopya.Trabzon-Erzurum tren yolu nereden ,hangi güzergahtan belli değil.Bir hayal.Ama kasıtlı bir hayal.Nedeni Erzurum -Rize ovit projesini unutturma.Yıllardır ovitte tünel açmayanlar tren yolunu nasıl yapacaklar.Trabzonlular,Gümüşhaneliler Ovite karşı oldukları için hayali proje üretiyorlar.Ovit yolunu kendine dert eden Tahsin Bayramoğlu bunu okumalı.%51 ini uslenen işadamıbuna cevap vermeli.Tren yolu diyip geçmeyin Erzurum Trabzon arasında üç dağ var bunları nasıl geçeceksiniz.Tren yolu karayolu gibi kolay yapılmıyor.Bunların hesabı yapıldımı.?Tabiki hayır.Daha mevcut tren yolarında bir düzeltme yapılmadan yenisi, üstelikte çokzor bir parkur Sadece konuşmak için yapılmış bir haber.Pantolonu olmayan adama papyon gıravat vermek gibi.Sayın gazeteciler hayelperestlere çok yer vermeyi gazetecilik saymalarıda düşündürücü.Sayın Ahmet Sarının hayalini bırakın Trabzonlu gazeteciler yazsın.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
KCK operasyonları sürüyor
Kars'ın Digor ilçesine bağlı Dağpınar beldesi Belediye Başkanı Ayhan Erkmen, ...
Doğu’da bir ilk
Erzincan Belediyesi tarafından engelliler için özel olarak inşa edilen ...
Çalkavur’dan Erzurum nostaljisi
Erzurum’un eski, şimdi ise Kocaeli İl Emniyet Müdürlüğü görevini sürdüren ...
 
Allahü Ekber Dağları tanıtılacak
Kars Valisi Ahmet Kara, Kars’ın yerli ve yabancı turistler için alternatif ...
DEKAP İmza Kampanyası başlattı
Derelerin Kardeşliği Platformu (DEKAP) üyeleri, doğal SİT ilan edilmiş ...
Ovit böyle bir kasım ayı yaşamadı
Rize'nin İkizdere ile Erzurum'un İspir ilçelerini birbirine bağlayan 2 ...
 
Vatandaş Polis Akademisi’nin 3'sü sona erdi
Türkiye’de Kars’ta ilk defa düzenlenen ‘Vatandaş Polis Akademisi’ kursunun sertifika töreni yapıldı.
ASİM-DER’den anlamlı armağan
Iğdır Asılsız Ermeni İddialarıyla Mücadele Derneği (ASİM-DER), 1915'te ...
Fırat dualarla uğurlandı
Mehmet Sait Fırat Hocaefendi Elazığ'ın Palu ilçesinde toprağa verildi.
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Hırsızlığa ‘zulüm’ dedikleri yerden buyurun!
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva