ERZURUM gazetesi
Trabzon Demiryolu Platformu Genel Sekreteri ve MÜSİAD Trabzon Şube Başkanı Ahmet Sarı, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Çin ziyaretinde imzalanan demiryolu yapım anlaşmalarının hem Türkiye hem de Trabzon için çok önemli olduğunu söyledi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Sarı, "Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım ve Çin yetkilileri arasında imzalanan işbirliği anlaşması, Çin Başbakan’ın Türkiye’yi ziyaretleri sırasında yaptığı anlaşmayı teyit eder nitelikte olmuştur. Gerçekleştirilen işbirliği anlaşması ile 10 yıllık vadede Türkiye’nin demiryollarına yapacağı yatırımlara önemli bir finans kaynağının oluşturulması sağlanmıştır. Trabzon’un tüm dinamikleriyle oluşturduğu yüksek talep en olumlu meyvesini bu anlaşmayla vermiştir. Bir dönemin İpekyolu ticaret yolunun en kritik bölgesi olan Trabzon, kazandırılacak demiryolu ile yeni dünya düzeninin önemli lokomotiflerinden biri olacaktır" dedi.
//ÇİNLE YAPILAN ANLAŞMA
Ulaştırma Bakanlığı yetkilililerinin ve TCDD’nın üstün gayretleriyle Çin ile yapılan anlaşmaların demiryolu projesinin ilk istasyonunun Çin olacağını gösterdiğini kaydeden Sarı "Bu olumlu gelişmelerin kentimiz için tarihi nitelikte olduğu kabul edilmeli ve bu yönde atılacak adımlara destek vermeye devam edilmelidir. Mutlaka ve mutlaka demiryolu Trabzon’a gelecektir. Fakat bizler bugünden liman bağlantılarını, depolama alanlarını ve istasyonlarını belirlemeliyiz. Türkiye’nin ve Trabzon’un geleceği raylı sistemdedir" diye konuştu.
//TRABZONLU İŞADAMLARININ YAKLAŞIMI
Ahmet Sarı, GAP Bölgesi’ndeki üretimin yüzde 80’inin dünyaya Trabzon üzerinden pazarlanması gerektiğine de vurgu yaparak "GAP-Trabzon demiryolu bağlantısının yapılmasının ülkemizin geleceği için hayati önem taşıdığını düşünmekteyiz. Türkiye’nin geleceği için büyük önem taşıyan ve uzun yıllardır devam eden GAP projesinin amacına tam olarak ulaşması, GAP ile Trabzon arasındaki demiryolu bağlantısının yapılması ile mümkündür. Avrasya’ya, Türki Cumhuriyetlere, Çin’e en yakın olan nokta Trabzon’dur. Taşımacılıkta ucuz, yükte ağır en uygun yol raylı sistemdir. Tarihi İpek Yolu’ndan itibaren tarihin bize yüklediği bir misyon var ve Trabzon bu misyondan kaçamaz. Ancak bu misyona uygun hizmet edebilmek için de alt yapının en önemli ayağını demiryolu oluşturuyor” şeklinde konuştu.
Öte yandan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, geçtiğimiz gün Çin'in başkenti Pekin'de, Uluslararası Demiryolları Birliği'nin (UIC) 7. Dünya Hızlı Tren Kongresi'ne katılmış ve kongre öncesinde de Çin Demiryolları Bakanı Liu Zhijun ile Türkiye'de demiryolları altyapısını geliştirilmesine yönelik, hızlı ve normal tren hatlarıyla ilgili devam eden projelerin finansman kredisi ve tarihiyle ilgili bir mutabakat zaptı imzalamıştı. Yıldırım, yaptığı açıklamada "Edirne'den Kars'a kadar, Ankara'dan İzmir'e, Kayseri, Diyarbakır, Malatya'ya, Afyon, Antalya'ya, Trabzon'dan Erzincan, Erzurum, Kars'a, kurulacak demiryolları ile ilgili anlaşmayı Çinli muhataplarımızla imzaladık" ifadelerini kullanmıştı.