ERZURUM
KUDAKA İnovasyona Dayalı Turizm Stratejisi Projesi Danışmanı Roger Carter, turizmde söz sahibi olmak için farklı olmak, inovatif yaklaşımlar ortaya koymak ve ziyaretçileri tanıtım elçisine dönüştürmek dışında fazla bir alternatif olmadığını söyledi.
Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) tarafından yürütülen " İnovasoyana Dayalı Bölgesel Turizm Stratejileri Geliştirme Projesi" kapsamında "Senaryo ve Fikir Ürünleri Çalıştayı" gerçekleştirildi.
TURİZMDE SÖZ SAHİBİ OLMAK
Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler, Internet erişimi ve mobil teknolojilerinin kullanımındaki artışın turizm sektörüne yeni fırsatlar sunduğunu belirten Carter, şunları kaydetti:
"Turizmde söz sahibi olmak için farklı olmak, inovatif yaklaşımlar ortaya koymak ve ziyaretçileri tanıtım elçisine dönüştürmek gerekiyor. Rekabet ortamında turizm sektöründe farklı olmak ve düşük fiyat büyük önem arz etmektedir. Günümüzde teknolojik değişimler turizm sektörünü doğrudan etkilemektedir. Seyahat planlama ve bilgilendirme hizmetleri ile pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde internet sitelerinin, arama motorlarının, mobil uygulamaların ve sosyal medyanın rolü giderek artmaktadır."
TURİSTLERİN ZİYARET ROTASI DEĞİŞTİ
Küresel ısınmayla birlikte bir yandan turizme farklı destinasyonlar eklendiğini diğer yandan turistlerin ziyaret rotalarında değişiklikler oluştuğunu belirten Carter, " Günümüzde daha sık ama daha kısa tatil yapan, gideceği yerler hakkında önceden araştırma yapan, çevreye duyarlı, beklentileri yüksek, yeni teknolojilere yatkın, fiyat konusunda hassas, eleştirel bakışa sahip ve pek de sadık olmayan turistler giderek artmakta, bu artış turizm sektöründe yeni açılımları zorlamaktadır" dedi.
TURİZMDE FIRSAT VE TEHDİTLER
Fırsat ve tehditler ile birlikte küresel ölçekte giderek yoğunlaşan rekabet ortamı göz önüne alındığında, turizm sektörünün gelişimini sağlamak ve ayakta kalmak için faklı olmanın gerekliliğine değinen Carter, inovatif yaklaşımlar ortaya koymak ve yeniliklere açık olmanın sektör açısından önemine değindi.
KIŞ TURİZMİNİN SORUNLARI
İtalya Bergoma Üniversitesi Öğretim Üyesi Andrea Macchiavelli de, kış turizminin günümüzde arazi sorunu, iklim değişiklikleri ve yaşlanan nüfus konusunda sorunları olduğunu altını çizdi.
80 ülkede kayak turizmi yapıldığını belirten Macchiavelli, "Kış turizm pazarının yüzde 70'i ABD, Kanada, Japonya, İsviçre, Fransa, Avusturya ve İtalya'nın elindedir. 6 bin pistte kayak yapılmakta olup, 2 bin kayak merkezinde toplam 6 milyon yatak kapasitesi bulunmaktadır" dedi.
TURİZMDE KALİTE KAVRAMI
Macchiavelli, turizm sektöründe kalite kavramının önemine değinerek, müşteri beklentilerinin sektöre yön verdiğini ifade etti.
KUDAKA Genel Sekreteri Dr. Rıfat Altan da KUDAKA'nın Erzincan, Erzurum ve Bayburt illerini kapsayan Bölgesel İnovasyona Dayalı Bölgesel Turizm Stratejisi Eylem Planını Geliştirme Çalışması sürecinde çalıştaylar yaptıklarını kaydetti.
25. Dünya Üniversiteler Oyunları sayesinde Erzurum ve bölgesinin dünyada tanınan bir kent haline geldiğini belirten Altan, nihai hedeflerinin, yıl sonunda bölgenin turizm stratejisini ve eylem planını hazırlamak olduğunu kaydetti.