ERZURUM(GHA) – 112 Acil Servis Hizmetleri, bir yandan asılsız ihbarlarla uğraşırken, diğer yandan da, cep telefonunun çalışıp çalışmadığını test eden müşterilerle uğraşıyor. Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Mustafa Can Güler, 112 numaralı Acil Servis hizmetleri istasyonunda, birbirinden ilginç durumlarla karşılaşıldığını söyledi.
//ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ AKSIYOR
Acil sağlık hizmetlerinin taşıdığı önemden habersiz olan bazı duyarsız vatandaşların, asılsız ihbar başta olmak üzere istasyonları arayarak personeli gereksiz yere meşgul edebildiğine dikkati çeken Güler, karşılaştıkları en ilginç durumlardan birisinin de, cep telefonu testi olduğunu söyledi. İçerisinde herhangi bir GSM operatörüne ait kart bulunsun ya da bulunmasın, tüm cep telefonlarından 112 Hızır Acil Servis’e ulaşılabildiğini anımsatan Güler, özellikle ikinci el cep telefonu satın alan müşterilerin, satın almayı düşündükleri telefona simkart takmak yerine, doğrudan 112’yi arayarak sağlamlık testi yaptıklarını dile getirdi. Güler, “Vatandaş istasyonu arıyor, görevli personele sesinin gelip gelmediğini sorabiliyor. Kimileri de, cep telefonuyla istasyonu arayıp, karşı tarafın sesinin duyulup duyulmadığını ya da ses seviyesini test ediyor.” diye konuştu.
Bu ve benzeri durumlarla sık sık karşılaşıldığını dile getiren Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Mustafa Can Güler, bu ve benzeri aramaların nereden yapıldığının takip edilemediğini ifade ederek, “Telefona simkart takılmadığı için aramanın kimin tarafından yapıldığını göremiyoruz. Vatandaşlarımızdan ve özellikle de, cep telefonu satışı yapan işletmecilerden ricamız, cihazlarının çalışıp çalışmadığını başka yöntemlerle test etmeleri yönündedir.” ifadelerini kullandı.
//112’Lİ CİHAZ TEST YÖNTEMİ YANLIŞI
Öte yandan cep telefonu satışı yapan işletmeciler ise, “Telefonların çalışıp çalışmadığını denemek için 112’yi arayan müşterileriniz oluyor mu?” şeklindeki soruya, “Bazı müşteriler kendilerine ait simkartları satın almayı düşündükleri cep telefonuna takmaya üşeniyor, doğrudan 112’yi arıyor. Bu tür olaylara biz de şahit oluyoruz. Bununla birlikte maalesef bu konuda gerekli bilince sahip olmayan satıcılar da var. Onlar da, satmaya çalıştıkları telefonu bu yöntemle kısa yoldan test edebiliyorlar.” diye konuştular.
Bu arada acil sağlık hizmetleriyle ilgili olarak yapılan araştırmalara göre, asılsız ihbar başta olmak üzere, 112 Acil Servis istasyonlarını gereksiz yere meşgul etmenin, acil müdahale sürecini olumsuz yönde etkilediği biliniyor.
Çağrı merkezi görevlileri de, “Bazı günler arayıp saat soranlar bile oluyor.” diyerek, 112 Acil Servis istasyonlarının boş yere meşgul edilmemesi tavsiyesinde bulundular.