ERZURUM gazetesi
Sivas-Erzincan arasındaki hızlı tren projesi güzergahını inceleyen Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara-Sivas arasında yüksek hızlı tren hattında çalışmaların hızla devam ettiğini belirterek, "İnşallah Türkiye'yi hızlı trenle Ankara'nın batısında olduğu gibi doğusunu da donatacağız" dedi.
KARAMAN’IN AÇIKLAMASI
TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın, Demiryolları Yapım Daire Başkanı Mustafa Babal ve TCDD Sivas 4'ncü Bölge Müdürü Ahmet Şenel ile Sivas-Erzincan güzergahını inceleyen TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Başaran Ulusoy ve beraberindeki 35 kişilik TURSAB üyesi için Erzincan-Kemaliye arasında düzenlenen tren gezisine katıldı. Düzenlenen gezide konuşan Karaman, Sivas ile Erzincan arasındaki hızlı tren hattının 100 kilometrelik bölümün baraj olacağı için su
altında kalacağını belirtti. Genel Müdür Karaman, bu yıl Sivas-Erzincan hızlı tren hattı yapımının yatırım programına alındığını söyleyerek, "Hattın projelerini yaptık ama daha uygun bir güzergah bulma çalışmalarımız devam ediyor. Helikopter ile gözlem yaptık ve yeniden tespitlerde bulunduk. Projeci arkadaşlar ile oradaki konumları tekrar tespit ettik. Bu tespitlere göre yeniden çalışmaları hızlandıracağız ve Erzincan'a en kolay en kısa hangi hattan gelineceğini tespit ettikten sonra ihaleye çıkacağız. Bu yıl içerisinde mutlaka ihale yapacağız ve 2015 yılında bir aksilik olmazsa Sivas ile Erzincan'ı birlikte bitirmeyi hedefliyoruz. Bu hattın özelliği hızlı tren hattı olacak ama hem yük hem yolcu treni çalışacak. Biliyorsunuz Sivas'a kadar olan hat yüksek hızlı tren yani 250 kilometre saat. Sivas ile Erzincan arası hızlı tren hattı olacak bazı yerde minimum hızı 160 ve 200 kilometre arasında olacak. Böylece hem yük hem yolcu taşıyacağız. Sivas - Erzincan arası 1.5 saat, Ankara'da 3.5 saat olacak. Biz demiryolu yolculuğuna özgürlük yolculuğu diyoruz. Trenin Erzincan'a gelmesini bende bir Erzincanlı olarak çok istiyorum. Hükümetimiz büyük destek veriyor. Başbakanımıza demiryolcuları adına teşekkürlerimizi arz ediyoruz. Ulaştırma Bakanımızın bu konuda ki çalışmalarını da herkes biliyor" dedi.
GÜZERGAH İSİMLENDİRMESİ
Güzergaha Ankara-Sivas, Ankara-Erzincan hattı denilmemesi gerektiğini, Ankara-Doğu hattı denilmesinin daha uygun olacağını belirten Karaman, "Biz buradan Pekin'e gitmeye çalışıyoruz. Biliyorsunuz birkaç ay önce Çinliler geldi onlarda çalışıyorlar. İnşallah Türkiye'yi hızlı trenle Ankara'nın batısında olduğu gibi doğusunu da donatacağız. Şu anda Ankara Eskişehir hattı çalışıyor. Trene binen yolcuların bir çoğu ülkesi ile gurur duyuyor. Trenin böyle bir özelliği de var. Bir ülkenin prestij projesidir. Ona bindiği zaman kendini konforlu ve gelişmiş bir ülkede yaşıyor olarak görüyor. Buna bizde seviniyoruz" ifadelerini kullandı.
KARADENİZ DEMİRYOLU
Karaman, Erzincan-Karadeniz arasındaki proje çalışmalarının da devam ettiğini söyleyerek sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu bölgeye henüz yatırım kararı alınmadı. Sadece proje yapma kararı alındı. Eğer bu projenin yapılabilir durumu olursa Erzincan Trabzon ya da tamda yerini bilemiyoruz şu anda projeler devam ettiği için bu hattında yapılmasını, demiryolları olarak istiyoruz. Hükümetimizde istiyor.Onun için proje kararı aldı. Ama henüz yatırım programına alınmadı. Erzincan'dan sonra Erzurum, Kars. Biliyorsunuz Kars -Tiflis projesi de devam ediyor. Böylece doğuya bağlanmak için çalışmalar hızla sürüyor. Ayrıca Kars ile
Iğdır projesi var. Onunda çalışmaları sürüyor. Bir proje çalışması da Sansa deresini geçer geçmez Yedisu Muş arasından Van-Tatvan-Bitlis, o bölgeyi de bu doğu-batı hattı olan hızlı tren hattına bağlamak için böyle bir çalışmada var. Bunlar tabi uzun vadeli çalışmalardır."