ERZURUM gazetesi
Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, başarılı olmanın ilk adımının hayaller kurmak olduğunu söyledi. Atatürk Üniversitesi İİBF’nin davetlisi olarak Erzurum’a gelen ve fakültede bir konferans veren Orakçıoğlu, “ORKA Group” olarak bugüne kadar ürettikleri başta Damat-Tween markaları olmak üzere geliştirdikleri kreasyonlarla gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında geniş bir tüketici kitlesine ulaşmayı başarmış öncü bir firma olduklarını söyledi.
ORAKÇIOĞLU’NUN DİKKATLERİ
“Dünya artık tek kutuplu kültürleri sevmiyor” diyen Orakçıoğlu, tüm dünyada üzerine yatırım yapılan yeni yaşam trendinin artık, çok kültürlü sentezlerin aynı anda verildiği çoğaltılmış / katlanmış hazları yaşatan ürün ve servislerin tercihi etrafında ortaya çıktığını, bu yeni anlayışı, “Kebap ve Krep”in, “Oryantal ve Opera”nın tadının, zevkinin aynı anda yaşanmasını sağlamak olduğunu ifade etti.
Atatürk Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu olan Orakçıoğlu, grup olarak amaçlarının, “ORKA Group’u, geçmişten gelen köklü değerlerimizi, geleceğe olan inancımız ile bütünleştirerek, dünya moda sektörüne yön veren, ‘trend’leri belirleyen, en çok tanınan 10 ana markadan biri yapmak” olduğunu söyledi.
KÜLTÜR HAZİNEMİZ
“İnsanlara Doğu ve Batı’nın ortak sentezi olan 7000 yıllık kültürümüzü bir zenginlik olarak modaya yansıtan; onu yaşama, onu giyinme, ona dokunma ve ondan haz alma şansını veren; hem yaşam biçimlerinde hem teknolojideki gelişmelere hızla uyum sağlayıp sürekli fark yaratarak değişimi yönlendiren; mükemmellik kültürünü içselleştirmiş bir dünya markası olacağız” diyen Orakçıoğlu, şöyle devam etti:
“ORKA Group bugün 40’dan fazla ülkedeki toplam 385 satış noktasıyla dünya modasına yön veren markalar ligindeki yerini güçlendirmektedir. Gruba adını veren ilk şirketimiz Orka Tekstil A.Ş,yüzde 100 Türk sermayesi ile kendi markalarını yaratan ve modayı bir yaşam stili haline getirmiş bir moda endüstrisi kuruluşudur. 1986 yılında Damat markası ile erkek giyimine adım atan Orka Tekstil A.Ş., artan talepler doğrultusunda kısa sürede Tween ve ADV markalarını yaratmıştır. ORKA Group’un büyüme stratejileri doğrultusunda 2002 yılından kurulan OR-PAZARLAMA A.Ş DS Classic/DS Casual / TWN markaları ile her mevsim hem şık hem kullanışlı tasarımları uygun ve rekabetçi fiyat politikasıyla tüketiciye sunmaktadır.”
YENİ ÜRÜNLER
ORKA Group’un uluslararası markaları olan Damat-Tween-ADV’ı, yıllardır erkek giyiminde koleksiyon ve modellerini hem en yeni moda trendlerini hem de ileri teknolojinin üstünlükleriyle oluşturduklarını anımsatan Orakçıoğlu, “ORKA Group son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeleri, günlük hayatın en önemli parçalarından biri olan giysilerimize taşıyarak, hayattan daha fazla keyif almamızı sağlayacak yepyeni bir öneri sunuyor: Artık beyaz gömlek giydiğinizde kendinizi hiç olmadığı kadar özgür ve rahat hissedeceksiniz. Beyazlığını daima koruyan, leke tutmayan; şık ve pratik Nanoteknolojik gömleği de biz ürettik!” dedi.
Konferanstan sonra İİBF Dekanı Prof. Dr. Mehmet Suphi Orhan ORKA Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı iş Adamlı Süleyman Orakçıoğlu’na bir teşekkür plaketi sundu.
BAYŞARI HİKAYESİ
Mezun olduğu Atatürk Üniversitesi (AÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde (İİBF) bir konferans veren Orakçıoğlu, her türlü zorlukların üstesinden gelerek nasıl büyük başarı yakaladıklarını, başarılı olabilmek için de dikkat edilmesi gereken püf noktaları anlattı.
Maddi durumları iyi olmadığı için zor koşullarda Üniversite eğitimini tamamladığını ve mezun olduğu zaman da ailesinden kalan bir mal varlığının bulunmadığını vurgulayan Orakçıoğlu, "Bütün zorlukları iliklerime kadar yaşamıştım. Mezun olduktan sonra hayaller kurmaya başladım. Başarılı olmanın da ilk adımı hayaller kurmaktır. Bir işte büyümek için önce vizyon önemlidir. Vizyon da planlanmış hayaller demektir" dedi.
BAŞARIYA GİDEN YOL
Bir başarıyı gerçekleştirmenin ilk adımının kişinin hayalleri olduğunu ifade eden Orakçıoğlu, başarılı olmak için dört odanın olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Bir iş kurmadan önce dört oda vardır. Birinci odada hayallerimiz vardır. Orada sadece hayal kurarsınız. İkinci odada o hayallerin gerçekleşmemesi için engeller vardır. Üçüncü oda hayallerimizin önündeki engelleri acımasızca tartışmak, o engelleri kaldırmamız gerekiyor. Dördüncü odada ise o hayallerimizi uygulamalıyız. Eğer kalıcı olmak, en iyi başarıyı yakalamak istiyorsanız mutlaka hayallerinizi uygulayın. Maalesef bizim kültürümüzde hayal kuranlara, 'Uçmuş bu', 'İcat çıkarma', 'Eski köye yeni adet getirme' gibi tabirlerde bulunurlar. Aslında bizim hayallere ihtiyacımız var. "
HİKAYESİ OLMAYAN KALICI OLMAZ
Birçok formülü aslında herkesin bildiğini ancak bunu sadece uygulamaya koyanların başarılı olduğunu belirten Orakçıoğlu, hikayesi olmayan hiçbir şeyin kalıcı olamayacağını savundu.
"Hedefiniz yoksa hiçbir şeyi başarma şansınız da yoktur" diyen Orakçıoğlu, dünyanın artık tek kutuplu kültürlerden sıkıldığını belirterek, "Bizim misyonumuz tamamen kendimize ait. İthal bir misyonla hiçbir zaman bir çalışmanın kopyasını yapmadık. Kalıcı olmak için size ait olması gerekiyor" diye konuştu. Amaçlarının sadece ürün satmak değil konsept satmak olduğunu söyleyen Orakçıoğlu, en ucuzu değil en iyi fiyatı tutturmak gerektiğini ifade etti.