Çubukçu, "Dezavantajlı çocukların ve ailelerinin gündüz bakımı, okul öncesi eğitimini amaçlayan projenin 1.37 milyon Euro'su Türkiye'nin katkısı ve 1 milyon Euro da UNICEF'in katkısıdır" dedi.
Milli Eğitim Bakanı Çubukçu, 'Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi' bilgilendirme toplantısını Dedeman Otel'de yaptı. Çubukçu, projenin amacı, hedefi ve bütçesi hakkında bilgi verdi. Okul öncesi eğitim hakkında farkındalığın arttırılmasını amaçlayan aynı zamanda bir tanıtım kampanyasını da içeren teknik destek bileşeninin uygulama alanı aralarında Erzurum’un da yer aldığı Adana, Ağrı, Diyarbakır, Erzurum, Hatay, İzmir, Mersin, Şanlıurfa, Van illerini, donatım bileşeni 32 ili, hibe bileşeni ise 81 ili kapsıyor.
//"SAĞLIKLI VE MUTLU BİR EĞİTİM İÇİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM"
Türkiye'nin okul öncesi eğitim alanında büyük atılımlar yaparak, önemli mesafelerden geçtiğini ifade eden Çubukçu, "Bunun en son örneği 'Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi'dir. Bakanlığın koordinasyonluğunda Avrupa birliği Finansal ve UNıCEF'in teknik desteği ile yürütülecek olan projenin bedeli 16.86 milyon Euro'dur. Bunun 1.37 milyon Euro'su Türkiye'nin katkısı, 1 milyon Euro'su da UNıCEF'in katkısıdır. Eğitimin büyün basamakları çok önemli olsa da yaşamları boyunca mutlu ve sağlıklı bir eğitim geçirmede okul öncesi eğitim çok önemlidir. Okul öncesi eğitim alan bir çocuk ileriki yıllarda daha başarılı olur. Bizim de en öncelikli hedefimiz bu. Okul öncesi eğitimi Türkiye'de yüzde 100'e çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
//"OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE TÜRKİYE ORTALAMANIN ALTINDA"-
Okul öncesi eğitime kayıt oranlarının arttırılmasının ulusal bir öncelik olduğunu vurgulayan Çubukçu, projenin amacını şöyle ifade etti:
"Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması için dezavantajlı bölgeleri ve zor koşullarda yaşayan vatandaşları da kapsayan başarılı stratejiler yürütmektedir. Türkiye'de 48-72 aylık çocuklarda okul öncesi eğitime net kayıt oranı yüzde 39'dur. Batı ülkelerinde beş yaşına gelen hemen hemen her çocuk okul öncesi eğitime kayıt olurken ne yazık ki Türkiye'de bu yüzde halen Avrupa Birliği ülkeleri ortalamasının altındadır. Proje dezavantajlı koşullarda yaşayan çocukların okul öncesi eğitim ve gündüz bakım hizmeti veren kurumlara kayıt ve devam oranları ile çocuğun bu hizmetlerden yararlanmasını sağlayan ailelerin sayısını arttırmayı amaçlıyoruz."
//SOSYO–EKONOMİK DURUMU DÜŞÜK YERLERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİME DESTEK VERİLECEK
2010- 2011 eğitim- öğretim yılında 25 ilin pilot uygulamaya dahil edildiğini ve okul öncesi eğitim projesi ile hedeflerinin 2013- 2014 eğitim öğretim yılında yüzde 100 olduğunu kaydeden Çubukçu, "Gezici sınıflar yaygınlaşacak, dezavantajlı çocuklar belirlenerek okullaşmaları sağlanacak, personelin nicelik ve nitelik olarak bilgi ve deneyimleri arttırılacak, ve ihtiyaçlar karşılana kadar yeni projeler hayata geçirilecek. Ayrıca, okul öncesi eğitim niteliğini yükseltmek için sosyo–ekonomik durumu düşük yerlerde ana sınıflarının donatımı için kaynak sağlanacak ve aileleri bilgilendirilecek" şeklinde konuştu.
Proje teknik, destek, malzeme alımı ve hibelerden oluşan bileşenlerden oluşuyor.