2004’de araç sayısında patlama
Erzurum’da motorlu taşıt sayısı bir önceki yıla göre yüzde 4.5 oranında artış kaydederek 34 bin10’a ulaştı. 2004 Yılı Temmuz ayı sonu blançosuyla , Erzurum’da Son verilere göre Erzurum’daki motorlu kara taşıtlarının yüzde 71’ini otomobil, yüzde 2.2’sini minibüs, yüzde 1.9’unu otobüs, yüzde 13.7’sini kamyonet, yüzde 6.1’ini kamyon, yüzde 3.1’ini motosiklet, binde 8’ini özel amaçlı taşıtlar ve yüzde 1.4’ünü de yol ve iş makineleri oluşturuyor.
MOTORLU ARAÇLARDA EN FAZLA ARTIŞ KAMYONETTE
Devlet İstatistik Enstitüsü 2004 Yılı temmuz ayı sonu itibarıyla motorlu Kara Taşıtları istatistiklerine göre Erzurum'da toplam 34 bin 010 motorlu araç bulunuyor.
DİE verilerine göre, bu araçların 24 bin 177’sini otomobil, 782’sini minibüs, 656’sını otobüs, 4 bin 458’ini kamyonet, 2 bin 96’sını kamyon, bin 73’ünü motosiklet, 281’ini özel amaçlı araçlar ve 487’sini de yol ve iş makineleri oluşturuyor.
YEDİ AYDA BİN 467 YENİ ARAÇ TRAFİĞE GİRDİ
2003 yılı sonuyla 2004 yılının ilk yedi ayı karşılaştırıldığında Erzurum’da trafiğe bin 467 yeni aracın tescil yaptığı gözleniyor.
Geçtiğimiz yıla göre yüzde 4.5 oranında artış gösteren araç sayısı içinde en büyük artış oranı yüzde 62’yle kamyonet sayısına ait. Buna göre 2003 yılına göre otomobil sayısında yüzde 22, minibüs sayısında yüzde 6.3, otobüs sayısında binde 7, kamyon sayısında yüzde 5.5, motosiklet sayısında yüzde 1.7, yol ve iş makinelerinde ise yüzde 1.6 oranında artış oldu.
2003’E GÖRE ARTIŞ ORANI BÜYÜK
2003 Yılı sonu itibarıyla Erzurum'daki motorlu kara taşıtlarının 23 bin 854'ünü otomobil; 689'unu minibüs, 645'ini otobüs, 3 bin 536'sını kamyonet, 2 bin 15'ini kamyon, bin 47'sini motosiklet, 294'ünü özel amaçlı taşıtlar ve 463'ünü de yol ve iş makineleri oluşturuyordu.
MOTORLU ARAÇLARIN ÇOĞUNLUĞU OTOMOBİL
2004 Yılı Temmuz ayı sonu blançosuyla , Erzurum’da Son verilere göre Erzurum’daki motorlu kara taşıtlarının yüzde 71’ini otomobil, yüzde 2.2’sini minibüs, yüzde 1.9’unu otobüs, yüzde 13.7’sini kamyonet, yüzde 6.1’ini kamyon, yüzde 3.1’ini motosiklet, binde 8’ini özel amaçlı taşıtlar ve yüzde 1.4’ünü de yol ve iş makineleri oluşturuyor.
MEVCUT YOLLAR TRAFİĞİ TAŞIYAMIYOR
DİE verilerine göre 2003 yılı sonuyla 2004 yılının ilk yedi ayı karşılaştırıldığında motorlu araç sayısında meydana gelen yüzde 4.5’lik artışa karşı, Erzurum’da trafiği rahatlatacak imar ve yol düzenlemesi çalışmalarında ise hiçbir gelişme olmadı.
Kent merkezindeki ana arteller artan trafik yükünü karşılayamaz durumda. Sabah ve akşam saatlerinde, Cumhuriyet Caddesi, Gürcükapı, Yenişehir yollarında trafik yoğunluğu yaşanıyor.
ANA ARTELLERDE GÜNCELLEŞTİRİLME YAPILMASI ŞART
Araç artışı yüzünden ortaya çıkan trafik sorunlarının başında da otopark sıkıntısı geliyor. Taşmağazalar, Cumhuriyet Caddesinin tamamı, Gürcükapı semtlerinde resmi ve özel araçların yol kenarlarına park edilmesi yüzünden trafik geçit vermez hale geliyor.
Artan motorlu araç sayısı Erzurum’da mevcut yükü taşıyamayan ana artellerde güncelleştirilme yapılmasını, köprülü kavşak uygulamasına geçilmesini zorunlu kılıyor.