KIŞ TURİZMİ’NİN YOL HARİTASI YOK
Doğu Anadolu Bölgesi Kış Turizmi için en kaliteli ve verimli kaynakları barındırmasına rağmen, tanıtım organizasyonlarındaki yetersizlikler, doğal kaynakların katma değer üretir boyuta ulaşmasını engelliyor. Ülkenin batı bölgelerinde kış turizmiyle ilgili sınırlı ve kıt imkanlar içeren alanlar ise tanıtım başarısı sebebiyle, ekonomik verimlilik taşıyor.
DOĞUDAKİ KIŞ TURİZM MERKEZLERİ BİLİNMİYOR
“Marka” kavramı artık insan, çevre ve ürünler için en kapsamlı tarif aracı. Bunun yapılabilmesi ise tanınım ve tanıtımla mümkün. Doğu Anadolu Bölgesinde kış turizmi kaynaklarının her biri, markalaştırılmış alanlardan daha önemli olmasına rağmen, tanıtım eksikliği ve tanıtımda yapılan yanlışlar yüzünden değerlendirme dışı kalıyor.
BÖLGE ÖNEMLİ BİR GELİRDEN OLUYOR
Türkiye’de sayısı 15’e varan Kış Turizmi merkezi var. Bunların en baskın olan ve tanınanları, Bursa Uludağ, Kayseri Erciyes, Bolu Kartalkaya, Kastamonu Ilgaz ve Isparta Davraz. Palandöken ve Sarıkamış ise son yıllardaki ciddi tanıtım atalarıyla büyük merkezler arasına girebildiler. Ne ki, Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan ve Batı bölgelerindeki merkezlere oranla daha büyük imkanlar içeren Bitlis, Ağrı Badi, Bingöl Yolağzı, Erzincan Bolkar, Gümüşhane Zigana ve Artvin Seçinka’dan kimsenin haberi yok.
PALANDÖKEN’İN KAR KALINLIĞI SORUNU
Tanıtım eksikliğiyle ilgili en önemli verilerden birisini, ulusal tv’lerde verilen kış turizm merkezlerindeki kar kalınlıklarıyla ilgili haberler oluşturuyor. Kış sporları yapacak olanların dikkatle izledikleri bu haberlerde, suni biçimde markalaştırılmış Uludağ, Kartalkaya, Erciyesle ilgili kar kalınlıkları öncelikli, ağırlıklı, abartılı ve yüksek olarak verilirken, Palandöken’deki kar kalınlığı en alt limitiyle veriliyor. Tanıtım noktasındaki bu sorunun giderilmesi yolunda ise kimsenin çaba sarfettiği yok.
SAKLIKENT, PALANDÖKEN’DEN İYİ Mİ?
Uluslar arası turizm işletmeleriyle tanıtım noktasında gerekli girişimler yapılmadığı ve yapılanların ise çok sınırlı kalması yüzünden Kış Turizmi için mekan arayan Avrupalı turistlerin büyük bir bölümü Isparta Davras ve Antalya Saklı kent’e yönlendiriliyor. Antalya’ya gelen ve Kış sporu yapmak isteyen turistlerin önemli bir bölümü de, bu alanlara gönderiliyor. Sorunun temelinde Erzurum veya doğudaki kış turizm merkezlerinin yeterince tanıtılmaması ve bölge kış turizmi merkezlerinin ortak bir tanıtım etkinliği gerçekleştirmemeleri ve Antalya’daki yaz turizmi merkezleriyle organize olunmaması yatıyor.