ETSO YÖNETİM KURULU BAŞKANI CİNDİLLİ:
KENT EKONOMİSİ MARKALAŞMAK ZORUNDA
Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Cindilli markalaşan bir kentin ekonomisinin de büyüyeceğini vurgulayarak, Erzurum'dan TPE'ye 2005'te 110, 2006 yılında ise 165 firmanın marka başvurusunda bulunmasının sevindirici olduğunu bildirdi.
MARKALAŞMAYAN, KAYBEDER
Rauf Ateş, Palandöken Turizm Merkezi'ndeki ''Anadolu Markaları 2007'' konulu toplantıda yaptığı konuşmada, aile şirketlerinin Türkiye'deki durumuna ve aile şirketlerinde yaşanan sorunlara değindi.
Capital Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Rauf Ateş, ''Büyümeyen şirketlerin pazar payları, büyüyen şirketler tarafından alınır'' dedi. Aile şirketlerinin ömrünün Türkiye'de kısa olmasının en önemli nedeninin kardeşler arasında kavga ve miras tartışması olduğunu anlatan Ateş, şunları kaydetti: ''Türkiye'de aile şirketlerinde yaşanan en önemli sorun (Dede kurar, baba büyütür, torun yokeder) felsefesidir. Önemli olan dededen kalan şirketleri daha fazla büyütmektir. Aile şirketlerinin iyi yönetilmemesi bu şirketlerin yokolmasına neden olur. Türkiye'de aile şirketlerinde yaşanan sıkıntıların yüzde 45'ini kardeş kavgaları oluşturur. Şirket yönetimleri tesadüflere bırakılamaz. Büyümeyen şirketlerin pazar payları, büyüyen şirketler tarafından alınır.''
MARKALAŞMA ORANI
Türk Patent Enstitüsü (TPE) Markalar Daire Başkanlığı Marka Uzmanı Gonca Ilıcalı ise Türkiye'de markalaşma oranının hızla arttığını belirterek, dünyaca tanınan markaların oluşturulması için özgün üretimin önemli olduğunu söyledi.
Ilıcalı, TPE olarak özellikle Anadolu'da faaliyet gösteren firmalara her türlü kolaylığı sağlamaya çalışıklarını ifade ederek, ''Marka sayımız ne kadar artarsa ekonomik gelişmemiz de aynı oranda artar'' diye konuştu.