ELEKTRONİK ORTAMDA
VERGİ BEYANNAMESİ DÖNEMİ BAŞLADI
Vergi mükellefleri beyannamelerini artık Vergi Dairelerine gitmeden elektronik ortamda iletebilecekler. Uygulamayla ilk etapta elektronik ortamda, cari döneme ait beyannamelerin gönderileceği bildirildi.
Vergi mükellefleri artık vergi dairesine gitmeden beyannamelerini gönderebilecekler. Yetkililer, vatandaşa vergi dairesine gitmeden elektronik ortamda etkin hizmet sunmayı hedeflediklerini açıkladılar. 1 Ekim’den itibaren vergi dairesinin tam otomasyona geçtiğini belirten yetkililer, "İlk uygulama olması ve mükelleflerin uyum sürecini sorunsuz bir şekilde geçirebilmeleri amacıyla bu aşamada uygulamanın ihtiyari olarak başlatılması uygun görüldü. Uygulamanın başlangıç noktasında sadece cari döneme ait beyannameler elektronik ortamda gönderilecek. Bu nedenle kanuni verilme süresi geçmiş bulunan beyannameler, düzeltme ve pişmanlık talebi içeren beyannameler bağlı bulunan vergi dairelerine kağıt ortamında verilmeye devam edecek. Mükellefler, katma değer vergisi beyannamesi, özel değer vergisi beyannamesi, muhtasar beyanname, damga vergisi beyannamesi, Banka ve Sigorta muameleleri vergisi beyannamesi, özel iletişim vergisi beyannamesi ve şahıs oyunları vergisi beyannamelerini elektronik ortamda gönderebilecekler. Elektronik ortamda beyanname gönderilmesi işlemlerini açıklayan 340 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 30 Eylül tarihli ve 25599 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olup, diğer taraftan uygulama ile ilgili iç genelgede gerekli açıklamalar yapılmıştır" dediler.