GÖKTÜRK FIRAT
RİZE (İHA) - Tamamlandığında dünyanın en uzun üç tüneli arasında yer alması beklenen Ovit Tüneli için Rize tarafında henüz çalışmaların başlamaması Rizelileri endişelendiriyor.
Rize’nin İkizdere ilçesi Sivrikaya köyünden giriş kodu 1919 metre olup, Erzurum tarafındaki çıkış kodu ise 2 bin 236 metre olan 14 kilo metre uzunluğundaki tünelin 800 milyon TL maliyet ile 3.5 yıl içerisinde tamamlanması planlanmıştı. Sivrikaya köyünde yapılan sembolik çalışmanın ardından tek bir kazma vurulmadı. Temel atma töreninin ardından bölgeye getirilen iş makineleri geri çekildi. Geçtiğimiz haftalarda ise tünelin Erzurum ili sınırları içerisindeki çıkış noktasında yoğun bir çalışma başladı.
Sivrikaya köyü sakinleri konu ile ilgili yaptıkları açıklamada, “Tünelin Rize ve Erzurum’dan aynı anda açılmaya başlanacağı söylenmişti. Temel atma töreninden sonra buraya uğrayan olmadı. Ancak Erzurum tarafında yoğun bir çalışma var. Büyük bir iş makinesinin altı ay içerisinde Türkiye’ye getirilerek çalışmaya başlanılacağı söyleniyor. Eğer bu doğru ise altı ay sonra burası 2 metre kar altında olacak ve Rize’den çalışmaya başlanılması mümkün olmayacak” dediler.
Edinilen bilgiye göre, gecikmeye, firma tarafından Türkiye’de ilk kez kullanılacak olar yaklaşık 350 milyon dolar değerindeki dev bir iş makinesinin Türkiye’ye gelişinin ertelenmesinin neden olduğu öğrenildi.
DÜNYANIN EN BÜYÜK 3. TÜNELİ
Çift tüp olarak açılacak ve 14 kilo metre uzunluğu ile tamamlandığında dünyanın en uzun üç tüneli arasında yer alacak olan Ovit Tüneli; bağlantı yolları ile 17 bin 30 metre uzunluğunda olacak. Tünelin Rize’nin İkizdere ilçesi Sivrikaya köyünden giriş kodu 1919 metre olurken, Erzurum tarafındaki çıkış kodu ise 2 bin 236 metre olacak. Girişi ile çıkışı arasında yüzde 2.13 derecelik bir eğim gerçekleşecek. Tünelin inşaatında Türkiye’de ilk kez uygulanacak olan tünel delme makinesi kullanılacak. 350 milyon dolar değerindeki tünel delme makinesinin dünyada bugüne kadar sadece bir iki noktada kullanılıyor. Tünel kazısında 3 milyon 723 bin metreküplük bir hafriyat çıkacak. Tünel inşaatında 906 bin 457 metreküp beton dökülecek, 226 bin metreküp püskürtme beton yapılacak. 26 bin 579 ton inşaat çeliği kullanılacak. Tamamlandığında 259 km olan Rize-Erzurum karayolu 195 km’ye düşürecek. Ulaşımda yaklaşık 2 saatlik bir süre kısalması olacak. Erzurum’da yapılacak 7 km’lik yolla bu yol Diyarbakır-Mardin yoluna bağlanacak. Rize-Eruzurum yolu 12 ay ulaşıma açık kalacak.