Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR), 2011 Kış Oyunları’nın gerçekleştirileceği Erzurum’a, “hediyelik çay” jesti yapacak. Bu yılın Eylül ve Ekim aylarında piyasaya sürülecek olan Çaykur’un 2011 çayları, ilgi görmesi halinde pazarlanmak için bölgeye bile açılacak.
//HEDİYELİK ÇAY
Çaykur Erzurum Bölge Müdürü Zeki Sarıavcı, Erzurum’un ev sahipliği yapacağı 2011 Kış Oyunları öncesinde “hediyelik özel çay” müjdesi verdi. Eylül ve Ekim aylarında piyasaya 100 ton civarında “2011 Çayı” süreceklerini açıklayan Bölge Müdürü Sarıavcı, ambalajı üzerinde Çifte Minareli Medrese ve Palandöken’e ait görüntülerin bulunacağı hediyelik çayların, Çaykur’un kalite düzeyi en yüksek çay bitkilerinden imal edileceğini bildirdi. 2011 Kış Oyunları dolayısıyla Erzurum’a gelecek olan yerli ve yabancı turistlerin yanında, halkın da ilgisine sunulacak olan “2011 Çayı”nın, rağbet görmesi halinde bölgeye de pazarlanacağını anlatan Sarıavcı, “2011 Kış Oyunları’nın yapılacağı döneme özel olarak imal edilecek olan hediyelik çaylarımızın ambalajları bile tasarlandı. Şu anda hediyelik paket olarak piyasada bulunan ve en kaliteli çay bitkilerinden elde edilen çaylarla pazarlanan kutularımız, 2011’e ait görsellerin bulunduğu yeni ambalajlarıyla Eylül ve Ekim aylarında piyasaya sürülecek.” dedi.
//ÖZEL ÇAYLAR EYLÜL’DE ÇIKACAK
2011 Kış Oyunları’na özel bu çalışmayı gerçekleştirmekteki amaçlarının, Erzurum’un ve Palandöken’in tanıtımını yapmak olduğunu vurgulayan Bölge Müdürü Zeki Sarıavcı, “Özel olarak imal edilen bu paketler, Çaykur’un hediyelik ürünleri olduğu için, Erzurum’a gelecek olan yerli ve yabancı turistlerin bu hediyelik paketleri temin etmeleri sağlanacak. Böylece hem Erzurum’un ismi geniş çevrelerce duyulacak, hem de Çaykur’un ürettiği çayın kalitesi görülmüş olunacak.” ifadelerini kullandı.
//2011 ÇAYI 100 TONLA SINIRLI
“2011 Çayı”nın, 2011 Kış Oyunları’ndan sonraki süreçte üretilip üretilmeyeceği konusuna da açıklık getiren Çaykur Bölge Müdürü Zeki Sarıavcı, “2011 özel çaylarımızla ilgili olarak yapmayı planladığımız dağıtım miktarı, 100 ton olacak. Serbest piyasada da dolaşımı sağlanacak olan bu hediyelik çayların, şimdilik sadece Erzurum’la sınırlı olması düşünülüyor. Ancak halkın göstereceği ilgi, bu yeni ürünün bölgeye de pazarlanmasını mümkün hale getirebilir.” dedi. Çaykur’un, Türkiye’de yıllardan beri kalitenin adı olduğunu vurgulayan Sarıavcı, işlerinin sadece çay üretmek olmadığını belirterek, bu tür projelere imza atılarak, şehirlerin ve bölgelerin tanıtımına da katkı sunduklarını ifade etti.
//ÇAY TÜKETİM REKORU
Öte yandan Çaykur Bölge Müdürü Zeki Sarıavcı, bölgeye ait 2009 yılı çay tüketimine ilişkin rakamları da açıkladı. Sarıavcı, Erzurum, Erzincan, Bayburt, Kars, Ağrı, Iğdır, Hakkari, Van, Ardahan ve Muş illerinin bağlı bulunduğu Çaykur Erzurum Bölge Müdürlüğü’nün, 2009 yılında piyasaya toplam 4 bin ton çay pazarladığını aktaran Sarıavcı, sadece Erzurum’daki tüketimin ise, toplam tüketimin üçte biri düzeyinde olduğunu dile getirdi. Sarıavcı, “Bizim piyasaya sürdüğümüz çayların dışında, diğer özel firmalar ve yanı sıra kaçak çaylar da tüketildi. Onların payı ise, Çaykur’un karşısında yüzde 30 ile 40 civarında. Yani Çaykur olarak piyasanın büyük bir bölümüne biz hükmediyoruz.” şeklinde konuştu.
Çaykur’un Türkiye’de 9 bölge müdürlüğü bulunan bir kurum olduğuna dikkati çeken Sarıavcı, “2009 yılında bölgelerimiz tamamında hedefler fazlasıyla tutturuldu. Ekonomik kriz dolayısıyla birçok sektör belki olumsuz etkilendi, ancak Çaykur, bu etki alanının dışında kaldı. Bizim amacımız, halka en kaliteli hizmeti, ekonomik bir biçimde ulaştırmaktır. Bu anlayışımız sayesinde, yıllardır Türkiye’nin değişmez bir markası halindeyiz.” dedi.