Erzurum'da halen iki ayrı çağrı merkezinde bin 480 genç çalışırken, Sağlık Bakanlığı'nın kuracağı ve önümüzdeki Mart ayında faaliyete geçmesini planladığı hastanelerde randevu sistemini sağlayacak olan çağrı merkezine ilk etapta 400 kişi alınacak.
ETSO ALTYAPI HAZIRLADI
İletişimin insanların 24 saat ihtiyaç duyduğu bir sektör olduğunu hatırlatan Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Başkanı Muammer Cindilli, "Sadece Türkiye'de değil tüm dünyada krizden etkilenmeyen sektörlerin başında çağrı merkezleri geliyor. Biz de bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirip, bu merkezlere kalifiye eleman sağlamak için kurslar düzenliyoruz" dedi.
ERZURUM İLETİŞİM MERKEZİ OLDU
Sanayi sektöründe beklenen gelişmeyi sağlayamayan Erzurum'un yüzünü, ilk olarak GSM Operatörü Turkcell'in ve ardından Finansbank'ın açtığı Çağrı Merkezleri güldürdü. Üç yıl önce 400 kişiyle çağrı almaya başlayan ve halen bin 100 kişinin çalıştığı Turkcell Çağrı Merkezi, küresel krize rağmen işçi çıkarmadı. Bunun yanında 1.5 yıldır Erzurum'dan tüm Türkiye'ye 'Alo' diyen Finansbank Çağrı Merkezi de, 380 personeliyle faaliyetini sürdürüyor. Sağlık Bakanlığı'nın hastanelerdeki randevu sistemini daha aktif hale getirmek için Erzurum'da kuracağı çağrı merkezi önümüzdeki Mart ayında 400 işçiyle faaliyete geçecek.
İLETİŞİM YÜKSELEN TREND
Gelişen teknolojiyle birlikte iletişim sektörünün dünyada hızla yükselen bir trend olduğunu ifade eden ETSO Başkanı Cindilli, dünyanın hiçbir yerinde küresel krizin çağrı merkezlerini etkilemediğini öne sürdü. Çağrı merkezlerine 24 saat ihtiyaç duyulduğunu hatırlatan Cindilli, şunları söyledi: "Geri kalmış bölgeler için çağrı merkezleri bir umut ışığı oldu. İşsizliğin had safhada olduğu kentte Turkcell'in başlattığı ve Finansbank'ın devam ettirdiği çağrı merkezi yatırımları yüzlerce genci istihdam ediyor. Bunun yanında Sağlık Bakanlığı da ülke genelindeki dört çağrı merkezinden birini Erzurum'da kuracak. Bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmek için çağrı merkezi eleman kursu açtık. Şimdiye kadar bine yakın gence başarı belgesi verdik. Bu sayede çağrı merkezlerinin ihtiyacı olan kalifiye eleman
sıkıntısını çözdük. Bunun yanında Organize Sanayi Bölgesi de (OSB) bu yatırımcılar için yeni sahalar açıyor. OSB'nin alt yapısı çağrı merkezi yatırımlarına uygun duruma getirildi."