BAKAN AKDAĞ'IN VATANDAŞLARDAN 'ACİL' RİCASI
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Türkiye'de hastaların yüzde 20'sinin muayene olabilmek için mesai sonrası acil servislere gittiğini belirterek, vatandaşlardan, "Acil olmayan hastalıklar için acil servislerin yolunu tutmayın" ricasında bulundu.
Avrupa Kalp Sözleşmesi (AKSS) imza töreni yapıldı. Törende konuşan Bakan Akdağ, dünyada her iki kişiden birinin kalp-damar hastalıkları nedeniyle hayatını kaybettiğini belirterek, sağlıklı yaşam için yapılması gerekenleri anlattı. Akdağ, Türkiye'de 5 yıldır Sağlıkta Dönüşüm Programı yürütüldüğünü hatırlatarak, kalp-damar hastalıkları ile kanser hastalığının iki önemli sağlık sorunu olduğunun altını çizdi. Akdağ, bakanlık bünyesinde Kronik Hastalıklar Daire Başkanlığı ile Sağlığı Geliştirme Daire Başkanlığı kurulacağını açıkladı. Sağlıklı yaşam için sadece bilgilendirme ve eğitim çalışmalarının yeterli olmadığının altını çizen Akdağ, bireylerin davranış değişikliğine gitmesi gerektiğine işaret etti.
BAKAN AKDAĞ UYARDI
Bakan Akdağ, aşırı yağlı yiyecekler, ağır tatlı ve hamur yemekleri ile ağır diyetlerden kaçınılması gerektiğini vurgulayarak, bunun yerine hafif yemekler ile sebze-meyve tüketimine önem verilmesini tavsiye etti. Akdağ, sağlıklı yaşam için fiziksel aktivitelerin çok önemli olduğunu ifade ederek, asansör yerine merdivenlerin kullanılmasını, aracınızı uzağa park ederek daha fazla yürüme egzersizi yapılmasını önerdi. Akdağ, vatandaşlara, 'sigara içmeyin, bol hareket edin ve boğazınıza sahip çıkın' şeklinde sıraladığı 3 önemli tavsiyede bulundu.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN HEDEFİ İNSAN
Bakan Akdağ, tören sonunda gazetecilerin sorularını cevapladıSağlıkta Dönüşüm Programı'nın ana amacının insanımızın sağlık konusunda hayatını kolaylaştırmak ve bilgilendirmek olduğunu ifade eden Akdağ, şunları söyledi: "İnsanı hedefine koyan bir programla çalışıyoruz. Acil servis, 112 ve yoğun bakımlarda çok ciddi mesafeler aldık. Sistemde zaman zaman belli bir bölge veya hastanede bazı sıkıntılar görülebilir. Bunları kesinlikle genelleştirmemek gerekir. Bu genelleştirme hem sistemdeki iyileştirmelere büyük haksızlık olur, hem de büyük çaba gösteren sağlık çalışanları için rencide edici oluyor. Bugün hepimizi çok iyi biliyoruz ki insanımızın sağlık hizmeti alma şartları kıyaslanamayacak kadar iyileşmiştir. Ama zaman zaman problemler ortaya çıkabiliyor. Basında yer alan bu tür haberleri çok önemsiyor ve geri bildirim olarak kabul ediyoruz. Biz daha mükemmel bir hizmet vermeye gayret gösteriyoruz. Buradan şu uyarıyı da yapmak isterim. Vatandaşlarımız acil servislere sadece acil hastalıkları için müracaat etmelidirler. Türkiye'de yanlış bir alışkanlığımız var. Muayene edilen hastaların yüzde 20'si mesai sonrası acil servislere müracaat ediyor. Bu acil servislerin iş yükünü artırıyor. Düşünün bir acil servis günde bin
hasta kabul ediyorsa, bu kez orada gerçekten durumu çok acil hastanın hizmetlerinde işler zorlaşıyor. Acil olmayan hastalıklar için acil servislerin yolunu tutmayın. Doktorların hastalara daha iyi muamele etmesi için hizmetiçi eğitim çalışmaları sürekli yapılıyor. Bireysel hataları örnek göstermek doğru olmaz. Genel olarak sistemin nereden nereye geldiğini görmek lazım."