Erzurum 112 Ambulans Servisi Başhekim Vekili Dr. Zafer Dönmez, yaptığı açıklamada, servisin Acil Komuta kontrol Merkezine günde ortalama 5 bine yakın çağrı geldiğini, ancak bu telefonların çocuğunun asılsız olduğunu bildirdi.
Asılsız ihbarların zaman ve iş kaybına neden olduğunu anlatan Dr. Dönmez, vatandaşların bunun bilincinde olması gerektiğini kaydetti. Dr. Dönmez, şunları söyledi: 'Günlük gelen 5 bin dolayında çağrının sadece 150-200 tanesi vakayla sonuçlanıyor. Diğerleri ya asılsız ya da kayda değer değil. Çağrılarda bazı vatandaşlar da hakaret dolu sözler sarf ediyor. Bazı vatandaşlarımız ise ilaçlar hakkında bilgi almak, hastalıklar hakkında soru sormak için arıyorlar. '
//İLGİNÇ ÇAĞRILAR
Çağrılar arasında anlamsız ve lüzumsuz isteklerin de bulunduğunu belirten Dr. Dönmez, ilginç çağrılarla ilgili şunları söyledi: 'Seda Sayan'a ulaşamıyorum beni Seda Sayan'a Bağlar mısınız? 'Komşumun telefonunu bulamıyorum da yardımcı olur musunuz?' diyenler var. Bazısı arıyor bilinmeyen numaralar gibi, bilmedikleri komşularının, akrabalarının numaralarını soruyorlar. Hatta daha komiği; çoğu telefon satıcısı satın aldıkları ikinci el telefonun çalışıp çalışmadığını öğrenmek için ücretsiz olan 112'yi arayıp, 'Abi sesim geliyor mu?' diye telefonları deniyor. Çok sayıda çağrı alıyoruz bu şekilde.'
// 'SAĞLIK BAKANLIĞI TÜM ŞARTLARIMIZI İYİLEŞTİRDİ'
Dr. Dönmez, 44 mobil ve 1 helikopter ambulansın 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi'nin kontrolünde olduğunu belirterek, 'Merkezdeki ambulanslarda personel olarak doktor, yardımcı sağlık personeli ve şoförlerle beraber yaklaşık 100 personelimizle 24 saat aralıksız hizmetlerimizi sürdürmekteyiz. Sağlık Bakanlığı tüm şartları iyileştirdi. Bakanlığın yatırımları sonucu teknolojik şartlarımız çok gelişti. Şu anda Erzurum'da yedektekilerle birlikte 60 ambulansın tümünde yer belirleme cihazı sistemimiz var. Bu şekilde araçların yerlerini, hızlarını, motor sıcaklıklarını, kapılarının açık olup olmadığını, hatta şoförlerin kaç saat araç kullandıklarına dair tüm bilgileri takip edebiliyoruz. Vatandaşlarımızın tüm bunların bilincinde olarak, 112 Acil Servis numarasını lüzumsuz kullanmamalarını, asılsız ihbarların ve ilginç çağrıların sadece gerçek ihtiyacı olan hastalarımızın aleyhine olabileceğini hareket edeceklerine inanıyoruz.'