İLETİŞİM’DE TÜRKÇE UNSURU
Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Konferans Salonu’nda başlayan eğitim programında, Etkili İletişim ve İnsan İlişkileri, Etkili Konuşma ve Diksiyon, Beden Dili, Türkçe’nin Doğru ve Güzel Kullanımı gibi konular ele alınacak. Eğitim programına konuşmacı olarak katılan Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Ertuğrul Yaman, verdiği birbirinden ilginç örneklerle etkili iletişimin yollarını anlattı. Konuşmasına, en büyük hasletin ‘alçak gönüllülük’ olduğuna vurgu yaparak başlayan Yaman, boş başakların dik, dolu başakların ise eğik duracağına dikkati çekerek, “Etkili bir iletişimin yolu önyargılı olmamak, içten ve samimi olmak ve önemlisi de alçakgönüllü olmaktan geçer” dedi.
YAMAN, ETKİLİ İLETİŞİMİN UNSURLARINI ANLATTI
Etkili iletişimi mümkün kılan unsurları sıralayan Doç. Dr. Ertuğrul Yaman, özgüven, empatik yaklaşım, inandırıcılık, hoşgörü ve anlayış, gülümseme, sıkı tokalaşma ve insanları dinlemenin, etkili iletişimin olmazsa olmazları olduğunu belirterek, “İletişim, düşünce ve görüşlerin sözlü olarak karşılıklı alışverişidir. Başka bir tanıma göre, bizim başkalarını başkalarının da bizi anlaması süreci olarak tanımlanmaktadır. İnsan, jest ve mimikleri kullanan gelişmiş refleks ve içgüdülerinin yanı sıra, dili de içine alan çok karmaşık öğrenilmiş davranışlarla iletişim yapan yegane varlıktır. Davranışlar doğuştan gelen gelip geçici ve öğrenilmiş olarak üçe ayrılır. Öğrenilmiş davranışlar bireylerin toplum içinde doğduktan sonra iç ve dış çevrelerinden gelen uyarıcılarla iletişimini etkileşim sonucu edindikleri nispeten kalıcı davranışlardır. Kişiler sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeleri için kesinlikle iletişim kurmaları gereklidir. İletişimi engellenmiş insanlar da daha önceden görülmemiş hastalıklar görülmektedir. Öncelikle yaşadığımızı fark etmemiz gerekmektedir. Acaba geri kalan günlerimizi mi tamamlıyoruz, yoksa insanlık için bir şeyler yapmak için mi yaşıyoruz? Bu sorulara yanıt vermek öyle düşünüldüğü gibi kolay değil” diye konuştu.
AB İŞ GELİŞTİRME MERKEZİ’NİN DİĞER EĞİTİM PROGRAMLARI
18 Nisan’da sona erecek olan “Etkili İletişim Eğitimi”nin katılımcılarının belgelendirileceği bildirilirken, ABİGEM’in, diğer eğitim çalışmaları ile takvimleri ise şöyle: “Kurumsallaşma Eğitimi: 20 ve 21 Nisan; Hizmet Sektöründe Müşteri Memnuniyeti Eğitimi: 24 ve 25 Nisan ve Girişimcilik Eğitimi: 27, 28, 29 ve 30 Nisan”
DANIŞMANLIK VE BİLGİLENDİRME HİZMETLERİ
Bu arada ABİGEM yetkilileri, “Danışmanlık ve bilgilendirme konularında her zaman KOBİ’lerin yanında olan Erzurum ABİGEM; KOBİ’lerin rekabet güçlerini artırmaya yönelik olarak hazırlanan; Pazarlama, Finans, Muhasebe, İnsan Kaynakları Yönetimi, Girişimcilik ve Kurumsallaşma gibi alanlarda eğitim hizmetleri vermeye devam edecektir. Ayrıca, ilimizdeki ve bölgemizdeki işletmelerden talep gelmesi halinde sektörel ve firma eksenli eğitimler de düzenlenecektir” dediler.