Samet Özünal(GHA) - Damat, Tween ve ADV markalarının sahibi olan ve Avrupa’nın en başarılı 30 girişimcisinden birisi seçilen Süleyman Orakçıoğlu, mezun olduğu Atatürk Üniversitesi’nin öğrencileriyle buluşmak üzere Erzurum’a geliyor. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin (İİBF) davetlisi olarak Erzurum’a gelecek olan Orakçıoğlu, “Bir Başarı Öyküsü: Süleyman Orakçıoğlu” konulu konferansa katılacak.
Atatürk Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden 1986 yılında mezun olan ve girişimciliğiyle Türkiye’nin marka işadamları arasına giren Süleyman Orakçıoğlu, Erzurum’a geliyor. Damat, Tween ve ADV markalarının sahibi olan Orakçıoğlu, 25 yıl önce mezun olduğu Atatürk Üniversitesi’nde, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileriyle girişimcilik ve marka yaratma sürecine ilişkin tecrübelerini paylaşacak. Konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Vedat Kaya, Türkiye’nin marka girişimcileriyle İİBF öğrencilerini bir araya getirmeye devam ettiklerini söyledi. Süleyman Orakçıoğlu’nun konuşmacı olarak katılacağı konferansa 25 Nisan Pazartesi günü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi olarak ev sahipliği yapacaklarını kaydeden Doç. Dr. Kaya, “Fakültemiz öğrencileriyle yine fakülte ortamında bir araya gelecek olan Orakçıoğlu, Atatürk Üniversitesi’nden mezun olur olmaz atıldığı iş hayatında nasıl başarılı olduğunu ve markalaşmayı anlatacak” dedi.
KAYA: ÖĞRENCİLERİMİZE GÜZELLİKLER SUNMAYA DEVAM EDİYORUZ
Süleyman Orakçıoğlu’nun, Atatürk Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu olmasının, kendileri için ayrı bir anlam taşıdığını vurgulayan Dekan Yardımcısı Vedat Kaya, dünyaca ünlü giyim markalarının sahibi olan Orakçıoğlu’nun, girişimciliğin sınır tanımayacağını göstermesi açısından önemli bir model olacağını söyledi. Doç. Dr. Vedat Kaya, “Süleyman Orakçıoğlu, öğrenim gördüğü okulun çatısı altında tecrübelerini öğrencilerimizle paylaşacak. Geleceğin işletmecileri ve iktisatçıları olacak öğrencilerimizi, alanında başaralı olmuş marka bir isimle bir araya getirmenin, girişimciliğin sınır tanımadığını göstermek açısından faydalı olacağını düşünüyoruz. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi olarak, öğrencilerimizin önünde yeni ufuklar oluşturmaya ve onlara güzellikler sunmaya devam edeceğiz.” diye konuştu.
ORAKÇIOĞLU, KİMDİR?
Süleyman Orakçıoğlu, Atatürk Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunudur. Yabancı dili İngilizce’dir. 1986 yılında ORKA Tekstil San. ve Turizm Ticaret A.Ş.’yi kuran Orakçıoğlu, ORKA Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı ve Damat, ADV ve Tween markalarının yaratıcısıdır. 1998 yılında Anadolu Basın Birliği tarafından “Yılın Sanayici ve İşadamı” ödülüne layık görülen Süleyman Orakçıoğlu’na, 2000 yılında Akdeniz Gazeteciler Derneği tarafından da “Yılın İşadamı” ödülü verilmiştir. Dünya Gazetesi’nin 2000 yılında 33 sektör, 99 şirket genelinde yapmış olduğu araştırmada ORKA Group “2000 Yılına Damgasını Vuran Tekstil ve Hazır Giyim Firması”, ORKA Group markaları Damat-Tween “2000 Yılına Damgasını Vuran Markalar” olarak seçilmişlerdir. Dünya Gazetesi’nin 2001 yılı için “Krizde sektörlerine damgasını vuran” firmalar arasında yapılan araştırmada işadamı ve sektör dernekleri, ticaret ve sanayi odaları, araştırma şirketleri ve ihracatçı birlikleri tarafından Orka Group “Konfeksiyon sektöründe en başarılı şirket” seçilmiştir.
Ayrıca Süleyman Orakçıoğlu, Ekonomist Dergisi tarafından gerçekleştirilen ve ülke genelinde 500 üst düzey yönetici ve iş adamı tarafından yapılan anket sonucunda da gerek yurtiçi ve yurtdışı şirket faaliyetleri gerekse sektör bazında gerçekleştirdiği çalışmalar doğrultusunda “2002 Yılının Girişimcisi” ödününe layık görülmüştür. Orka Group markaları Damat – Tween The London College of Fashion Üniversitesinde eğitim gören bir ingiliz öğrenci tarafından hazırlanan Bilimsel Araştırma Tezine konu olmuştur. “Creating Apparel Brands – Examples From The Turkish Ready-To-Wear Market” Dünya’ya örnek olarak sunulmuştur. Mart 2003’de Süleyman Orakçıoğlu Danimarka’nın University of Aarhus öğrencileri tarafından Avrupa’nın en başarılı 30 girişimcisinden biri olarak seçilmiş ve “Innovating Europe” projesinde yer almıştır.