''ALO 150'' HİZMETE GİRİYOR
Vatandaşların şikayet, talep, görüş ve önerilerini kolayca iletebilmeleri ve sorunlarına çözüm bulunması amacıyla kurulan ''Alo 150'' Doğrudan Başbakanlık hattı, yarın hizmete girecek.
''Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) - Doğrudan Başbakanlık'' olarak isimlendirilen sistem, tüm yurt çapında Başbakanlığa yapılacak başvuruları kabul edecek, bakanlıklar ile valiliklere yapılan müracaatlar da Başbakanlık'tan izlenecek.
Şahsen, yazılı, faks, telefon veya internet yoluyla yapılacak başvuruları tek bir merkezde toplayacak olan sistem, vatandaşların istek ve önerilerinin kısa sürede yanıtlanmasını amaçlıyor.
Vatandaşlar ''Alo 150''yi aradıklarında, sistem, arayan kişiyi bulunduğu şehrin valiliğindeki ''Halkla İlişkiler Bürosu'na'' yönlendirecek. Büro yetkilisi de vatandaşın kişisel bilgileri ile talebinin detaylarını Başbakanlık internet sitesi arayüzüyle BİMER yazılımına işleyecek. Vatandaş, telefonu kapadığında sistem tarafından kendine verilecek numarayla daha sonra talebiyle ilgili işlemleri takip edebilecek.
Valilik, vatandaşın talebi ilçe kaymakamlığını veya il müdürlüğünü ilgilendiriyorsa buralardaki yetkililerle, bakanlıkları ilgilendiriyorsa Başbakanlık İletişim Merkezi'ne iletilecek. Başbakanlık İletişim Merkezi de vatandaşın talebini ilgili bakanlığa yönlendirecek.
''Alo 150'' numarasıyla yapılan tüm görüşmeler, halkla ilişkiler personelinin performansını ölçebilmek amacıyla kaydedilecek. Valilikler, illerinin nüfus yoğunluğuna göre halkla ilişkiler bürolarında personel görevlendirecek ve telefon hattı tahsis edecek. Kaymakamlıklar ise imkanları dahilinde büro kuracak. Halkla ilişkiler bürosu kurmayan kaymakamlıklar, internet bağlantısı sağlayacakları bir personeli bu işle görevlendirecek. Valiliklerden gelen mesajları değerlendirerek cevap yazacak olan kaymakamlık görevlisi, valiliklerde olduğu gibi ''Alo 150'' hizmeti vermeyecek.
PERFORMANS TAKİBİ
Vatandaşlar, BİMER - Doğrudan Başbakanlık telefon numarası veya Başbakanlık web sayfası aracılığıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 3071 sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu, 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki taleplerini iletebilecek.
Vatandaşlar, insan hakları ihlallerine ilişkin müracaatlarını da aynı numaraya yapabilecek. İnsan hakları ihlallerine ilişkin müracaatlar, halkla ilişkiler büroları tarafından il ve ilçelerdeki insan hakları kurullarına iletilecek.
Valilikler ile bakanlıklara iletilen talepler, Başbakanlık İletişim Merkezi tarafından aylık bir raporla değerlendirilecek. Müracaat sayısı, olumlu veya olumsuz cevap sayısı ve yanıtlama süresinin yer alacağı rapor, Başbakanlığın yanı sıra ilgili bakanlıklara da gönderilecek.