TÜKETİCİ KONSEYİNDE KREDİ KARTLARI ELE ALINDI
11. Tüketici Konseyi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı toplantı salonunda toplandı. Çeşitli illerden tüketici dernek yöneticilerinin katılarak, tüketici sorunlarını ele aldığı toplantıya Tüketiciyi Koruma Derneği Erzurum Şubesi temsilcileri de katıldı.
11. tüketici konseyi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı toplantı salonunda toplandı. Çeşitli illerden tüketici derneklerinin katılarak, tüketici sorunlarını emle aldığı toplantıya Tüketiciyi Koruma Derneği Erzurum Şubesi Başkanı ve Erzurum tüketici hakem heyeti üyesi Gamze İspirli, TÜKODER Erzurum Şubesi Başkan Yardımcısı Cahide Ciran ve Erzurum Büyükşehir Zabıta Müdürü Hüseyin Oktay katıldı. Konseyde kredi kartı konusundaki düzenlemeler ve Mortagage uygulaması ile ilgili düzenlemeler ele alındı.4077 sayılı tüketici kanundaki değişik konusunda tüketici derneklerinin görüşleri değerlendirildi.
ERZURUM TUKODER GÖRÜŞ BİLDİRDİ
Konseyde Genel Müdür Özcan Pektaş’a tüketici hakları konusundaki uygulamalar ile ilgili görüşmelerini de ileten TÜKODER Başkanı İspirli, kredi kartları ile ilgili düzenlemelerin haksız şart kriterlerinin tüketici lehine karar verilmesini engellidiğini ifade etti.
Genel Müdür Pektaş da tüketici derneklerinden gelen önerileri dikkate aldıklarını belirterek, yapılan değişikliklerle geçmişe göre kredi kartları ile ilgili olarak önemli kazanımlar elde edildiğini ifade etti.
KREDİ KARTLARI HAKSIZ ŞARTLARI İÇERİYOR
Rekabetin korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, kredi kartı konusunda başlatılan süreci anlattı. Genel Müdür Pektaş, “Kasım 2005 tarihinde yürürlüğe giren 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nun Faiz Oranları ile Diğer Menfaatler başlıklı 144 üncü maddesi, bankaların ödünç para verme işlemleri ve mevduat kabulüne uygulanacak azami faiz oranlarını özel cari hesaplar dahil söz konusu maddede belirtilen işlemlerde sağlanacak diğer menfaatlerin nitelikleri ile azami miktar ya da oranlarını tespit etme, bunları kısmen yada tamamen serbest bırakma yetkisini Bakanlar Kuruluna vermiştir. Bu yetkinin Merkez Bankasına devredilebileceğini de hükme bağlamıştır.” dedi.
KREDİ KARTI MAĞDURİYETLERİ
Kredi kartı düzenleme kriterlerini anlatan Pektaş, “Tüketici Ancak bu noktada dikkat edilmesi gereken; herhangi bir sözleşme hükmünün haksız şart olarak değerlendirilmesi ve bu nedenle de tüketici için bağlayıcı olmaması için 4077 sayılı Kanun'un 6’ncı maddesinin birinci fıkrasında yer verilen ve sözleşmeye tüketici ile müzakere edilmeden tek taraflı olarak konulması, tarafların hak ve yükümlülüklerinde, tüketici aleyhine bir dengesizlik yaratması iyi niyet kurallarına aykırı olmasından oluşan üç unsuru birlikte taşıması gerektiğidir.” diye konuştu.
Konseyde ele alınan bir diğer konuda Morgage yasası oldu. Yasayı eleştiren tüketici dernekleri, Mortagege’nin tüketiciyi mağdur edeceğini savundular.
Daha sonra 4077 sayılı tüketici kanındaki değişikliğe ilişkin tüketici derneklerinin görüşleri ele alındı.