Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü’nden
Alışverişlerde fiş alın uyarısı
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, son dönemlerde tüketici şikayetleri konusunda yoğunluğun vatandaşın alışverişlerinde fiş ve fatura almamaları olduğunu belirterek, hizmet alımlarında ve sipariş usulü satış yönteminde sözleşme yapılması gerektiğini ifade etti.
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, son dönemlerde tüketici şikayetleri konusunda dikkat çeken en önemli noktanın vatandaşın alışverişlerinde fiş ve fatura almamaları olduğunu belirterek,hizmet alımlarında ve sipariş usulü satış yönteminde sözleşme yapılması gerektiğini de ifade etti.
Son günlerde aldıkları tüketici şikayetlerinde şikayet için delil oluşturacak fiş ve fatura alma konusuna dikkat edilmediğine tanık olduklarını belirten Ağ, “ Son dönemlerde sorunlarla ilgili başvuru yapan tüketicilerin bir çoğunun fiş ve fatura almadığına tanık oluyoruz. Bu konuya dikkat edilmelidir. Fiş ve fatura alımı, uyuşmazlıklarda delil açısından önemli bir yere sahip. Bunun yanında kayıt dışı ekonominin önlenmesi açısından da çok önemli” dedi.
Sipariş usulü satış şekli ve hizmet alımlarında mutlaka sözleşme imzalanmasının önemine de değinen Ağ, “ Sipariş usulü satışlarda ve hizmet alımlarında mutlaka sözleşme imzalanmalıdır. Sözleşme bu anlamda da uyuşmazlıklarda önemli bir ere sahip. Zaman zaman bu noktada sorunla olduğunu görüyoruz” dedi.
ERZURUM’DA EN ÇOK KARŞILAŞILAN TÜKETİCİ SORUNLARI
Erzurum’da en çok karşılaşılan tüketici sorunları konusunda da değerlendirmelerde bulunan Ağ,kapıdan satışlar, garanti belgesi uygulaması ve ayıplı mallarla ilintili şikayetlerin yoğunluk kazandığına dikkat çekerek, kapıdan satış şikayetlerinin geçmişe göre azaldığını tüketicinin giderek bilinçlendiğini ifade etti.
Kapıdan satışlarda bazı satıcıların tüketicileri dolandırdığına dikkat çeken Hikmet Ağ, “Söz konusu tüketici eğer bir haftalık süreyi geçirmemiş ise malı geri iade edilebilir. Hatalı olsun veya olmasın kapıdan satışların tamamında cayma bildirim belgesi olmalıdır. Bu konuda bir haftalık sürenin de geçirilmemesi gerekiyor. Mecbur kalmadıkça kapıdan satış şeklini tercih edilmemeli ve sözleşme dikkatli bir şekilde okunmalıdır ” dedi.
AYIPLI MALLARDA BİR AYLIK SÜRE GEÇERLİ
Ayıplı mallara ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Hikmet Ağ, “Bir diğer konuda ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin konular.Ayıplı mallarda bir aylık süre içerisinde malın geri iade hakkı vardır. Ayıbın tüketicinin kendi hatasından kaynaklanıyor olmaması da gerekiyor.Bu konuda ilgili mercilerin verdiği kararlarda bilir kişiler inceleme yapıyorlar. Hizmet alımlarında da bir aylık süre içerisinde itiraz etme hakkı vardır” diye konuştu.
GARANTİ BELGESİ UYGULAMASI ASGARİ 2 YILDIR
Sıkça başvuruların yapıldığı garanti belgesi uygulaması konusunda da açıklamalarda bulunan Ağ, “Garanti belgesi süresi asgari iki yıldır ve bu süre içerisinde arızalanan mal ücretsiz olarak onarılma hakkına sahiptir. Bu arıza sık sık tekrarlanıyorsa yenisi ile değiştirme hakkı doğar. Görüldüğü gibi tüketici kanunu tüketiciye bir çok hak veriyor. Önemli olan bu hakların bilinmesi ve uygulanmasıdır. Bilinçli tüketim kaliteyi artıracağı için üreticiler açısından da önem arz etmektedir. Tüketiciler uyuşmazlıklar konusunda Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne başvurabilir ve 175 nolu telefondan bilgi alabilirler” dedi.