DDY Erzurum Gar Müdürü Ahmet Başar, hızlı tren projesinin Erzurum ayağının 2013 yılında biteceğini belirtti. Başar, “ proje Erzurum’da arazinin engebeli yapısından dolayı 2013 yılında bitirilecek. TCDD'nin geleceğe yönelik çalışmalarına bakıldığında, ilk göze çarpan ''Hızlı Tren'' projesi oluyor. Hızlı Tren Projesinin temel işlevi, mevcut tren yollunun revize edilerek hızlı tren taşımacılığına uygun hale getirilmesi. Hızlı trenin avantajlarına bakıldığında, uçak yolculuğuna göre daha çabuk ulaşım sağlayabildiği görülüyor. Bunda en önemli etken ise tren istasyonlarının şehir içinde yer almaları nedeniyle erişimin daha kolay olması. Hızlı trenlerin elektrik enerjisiyle çalışması nedeniyle de çevreye zarar vermedikleri görülüyor” dedi.
PROJE İLE İLGİLİ BİLGİ
Proje ile ilgili bilgi veren Başar, “Türkiye'yi hızlı trenle tanıştıracak ''Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi''nin 1. etabının temeli 2003 yılında atıldı. Yapım çalışmaları hızla devam eden Ankara-Eskişehir etabı bu yılın sonunda tamamlanacak. Böylece Ankara-Eskişehir yolculuğunun süresi sadece 1 saat 5 dakika olacak. Projenin 2. etabı olan Eskişehir-İstanbul hattının da tamamlanmasının ardından İstanbul-Ankara arasındaki seyahat süresi 3 saate inecek. Proje ile ekonomik yolculuk sağlanacak. Türkiye'yi hızlı tren ağlarıyla örmek için yapımı devam eden Ankara-İstanbul Hızlı Tren projesiyle birlikte, Yozgat üzerinden Ankara-Sivas, Ankara-Konya ve Afyon üzerinden Ankara-İzmir-Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli-İnönü hızlı tren projeleri de devreye alındı. Ankara-Konya arasını yaklaşık 1 saate düşürecek projenin altyapı ihalesi tamamlanırken, diğer hızlı tren projelerinin uygulama projeleri yapıldı.” dedi.