Palandöken İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü “Ar-Ge” birimi tarafından hazırlanan ve yürütülen eğitim programları çerçevesinde, öğrenci velilerine; “Anne, Baba ve Çocuk İletişiminde Davranış Bozuklukları” konulu bir eğitim semineri verildi. Erzurum AVM içerisindeki Belediye Kültür Merkezi’nde düzenlen seminere, ilçede yaşayan yaklaşık bin veli katıldı.
//VELİLERE SEMİNER
Seminerin açılış konuşmasını yapan Palandöken İlçe Milli Eğitim Müdürü Ali Özer, öğrencinin eğitim sürecindeki başarısında, eğitim ve öğretim olanakları kadar, velilerin tutum ve davranışlarının da büyük önem taşıdığını belirtti. Velilerin çocuklarıyla yakından ilgilenmeleri gerektiğinin altını çizen Ali Özer, “Çocuklarımızın eğitiminde en büyük görev ailelerimize düşüyor. Ebeveynler, ilişkilerde kişilik gelişimini destekleyici, geliştirici ve rehber anne, baba rolü ortaya koyarak çocuklarına sağlıklı model olmalıdırlar. Bir çocuğa ana babası nasıl davranırsa, çocuk da diğer kişilere karşı öyle davranır. Kendine ve ailesine güvenen çocuklar, hayat başarısı yüksek olmaya aday çocuklardır. Okul, eğitim sürecine aileyi aktif olarak dahil etmelidir. Aileler çocuklarına her zaman destek vermeli yanlarında olmalıdırlar. Ailelerin evde ve okulda çocuklarıyla tutarlı bir biçimde etkileşim içinde olmaları ve evle okul tutarlılığı açısından da bu çalışmalar önem kazanmaktadır. Aile çocuğunun gelecekte güvenle yer alabilmesine en önemli desteği sunmuş olur.” diye konuştu
//VELİLERE ALTIN ÖĞÜTLER
Salonu tıklım-tıklım dolduran öğrenci velilerine, daha sonra Palandöken İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE ve Proje koordinatörlerinden Erdal Şenetiler hitap etti. Çocuk veya ergende davranış bozukluklarının istenmeyen durumlarda olduğunu ifade eden Şenetiler, velilerin hiperaktivite ve otistizm gibi belli bozuklukları önceden tanıyarak daha bilinçli çocuk yetiştirebileceklerini söyledi. Dikkat eksikliği, hiperaktive, otistik çocuklar, konuşma bozuklukları, altına kaçırma, parmak emme, tikler, çalma davranışı, bilişim teknolojileri kullanımdan kaynaklanan davranış bozukluklarını ve okul servisi veli iletişimi gibi konulara da değinen Şenetiler, öğrencinin okul başarısında, veli ve okul işbirliğinin öneminin büyük olduğunu belirterek, öğrencinin her adımının izlenmesi gerektiğini kaydetti. Bu yapılırken, öğrencinin özgüvenini de zedelememeye özen gösterilmesini isteyen Şenetiler, “Veli, çocuğunu takip altında tutmalı, izlemeli, fakat bunu yaparken çocuğuna güvensizlik gibi bir yargının oluşmasına izin vermemeli.” ifadelerini kullandı. Seminerin sonunda öğrenci velilerinin soruları da cevaplandı.