ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum’un Kültür ve Turizm verileri paylaşıldı
Erzurum’un Kültür ve Turizm verileri paylaşıldı
Öncü’den istihdam değerlendirmesi
Öncü’den istihdam değerlendirmesi
Emniyetten sanal devriye
Emniyetten sanal devriye
Meteorolojiden Erzurum için kar uyarısı
Meteorolojiden Erzurum için kar uyarısı
Erzurum’da FETÖ operasyonu
Erzurum’da FETÖ operasyonu
HABERLER>GUNCEL
24 Ekim 2009 Cumartesi - 04:27

Doğulu keyif peşinde

Erzurum’un içinde yer aldığı 4. teşvik bölgesinde illerin yoğunlaştığı araç cinsleri, illerin ekonomik performanslarını da ortaya koyuyor. Teşvik bölgesinde bulunan Doğu illerinde otomobil, Güneydoğu’da kamyon, Karadeniz bölgesinde ise kamyonet ve minibüs ön plana çıkıyor. Bu durum araç tercihlerinin Doğu’da lükse, Güneydoğu’da taşımacılığa ve Karadeniz’de ise ticarete göre yapıldığını ortaya koyuyor.

Doğulu keyif peşinde

4. TEŞVİK BÖLGESİ
TÜİK Ağustos 2009 dönemi motorlu kara taşıtı sayısı istatistik sonuçlarına göre, aralarında Erzurum’un da yer aldığı 4’üncü teşvik bölgesinde bir milyon 282 bin 812 motorlu kara taşıtı trafiğe kayıtlı bulunuyor. Bölgedeki araçların 526 bin 485’ini otomobil, 79 bin 725’ini minibüs, 12 bin 951’ini otobüs,222 bin 205’ini kamyonet, 1255 bin 474’ünü kamyon, 123 bin 847’sini motosiklet, 5 bin 179’unu özel amaçlı taşıt ve 186 bin 946’sını ise traktör oluşturuyor.
ERZURUM’UN PAYI
Ağustos 2009 bazında, Erzurum’da kayıtlı bulunan motorlu kara taşıtı sayısı bölge toplamında yüzde 5.56, otomobil sayısı yüzde 6.69, kamyonet sayısı yüzde 5.96, kamyon sayısı yüzde 4.36, otobüs sayısı yüzde 7.75, minibüs sayısı yüzde 3.6, motosiklet sayısı yüzde 1.7, traktör sayısı ise yüzde 5.92’lik pay oluşturdu.
DOĞU’NUN TEŞVİKLİ İLLER İÇİNDE PAYI
Tamamı 4.üncü teşvik bölgesinde yer alan Doğu Anadolu Bölgesi illerinin teşvik bölgesindeki araç payı ise toplam da yüzde 36.10, otomobilde yüzde 37.20, minibüste yüzde 35, otobüste yüzde 40.38, kamyonet sayısında yüzde 35.59, kamyon sayısında yüzde 29.12, motosiklet sayısında yüzde 26.8, özel amaçlı taşıt sayısında yüzde 41.97 ve traktörde ise yüzde 44.41 olarak kaydedildi.
TEŞVİKLİ İLLERİN ÜLKE PAYI
Ağustos ayı döneminde 4.üncü teşvik bölgesindeki motorlu kara taşıtı sayısı Türkiye toplamında yüzde 9’luk pay gösterdi.. Ülke toplamında bölgedeki kayıtlı otomobil sayısı yüzde 7.52, minibüs sayısı yüzde 20.78, otobüs sayısı yüzde 6.47, kamyonet sayısı yüzde 10.28, kamyon sayısı yüzde 17, motosiklet sayısı yüzde 5.44, özel amaçlı taşıt sayısı yüzde 15.32 ve traktör sayısı da yüzde 13.72’lik pay oluşturdu.
BÖLGENİN EN’LERİ
4. teşvik bölgesinde toplam taşıt sayısında 170 bin 608 kayıtlı araçla Şanlıurfa ilk sırada yer aldı. Bu ili 98 bin 916 araçla Trabzon, 96 bin 824 araçla Malatya, 84 bin 472 araçla Diyarbakır, 81 bin araçla Kastamonu izledi. Erzurum 4’üncü teşvik bölgesinde toplam araç sayısı bakımından altıncı sırada kaldı. Bölgede en az motorlu kara taşıtının bulunduğu il ise 4 bin 472 araçla Tunceli ili olarak belirlendi.
OTOMOBİL SIRALAMASI
Ağustos 2009 verilerinden yapılan hesaplamalara göre, 4’üncü teşvik bölgesinde en fazla sayıda otomobil barındıran il 64 bin araçla Şanlıurfa olurken bu ili, 48 bin otomobille Trabzon, 46 bin otomobille Malatya, 38 bin otoyla Ordu, 35 bin 608 otomobille Elazığ, 35 bin 240 otomobiliyle Erzurum, 33 bin otomobiliyle Diyarbakır ili takip etti.
MİNİBÜS SIRALAMASI
4. Teşvik bölgesinde minibüs sayısı çokluğunda Karadeniz illeri ön plana çıktı. Bölgede 8 bin 700 araçla ordu ilk sırada yer alırken, bu ili 6 bin 400 araçla Giresun, 6 bin 133 araçla Van, 5 bin 711 araçla Diyarbakır, 4 bin 900 araçla Şanlıurfa, 3 bin 900 araçla Malatya, 3 bin 96 araçla Elazığ, 3 bin 55 araçla Rize, ve2 bin 922 araçla Erzurum izledi.
TRABZON OTOBÜSTE LİDER
Teşvik bölgesinde otobüs sayısı çokluğu sıralamasında Trabzon ilk sırada yer alırken, Erzurum 5’inci oldu. Bölgede otobüs sayısı yüksekliği bakımından il beş ili Trabzon, Şanlıurfa, Malatya, Diyarbakır ve Erzurum oluşturdu. Bölgede kamyon sayısında Şırnak 18 bin araçla öne çıktı. Bu ili 14 bin kamyonla Şanlıurfa, 10 bin kamyonla Mardin, 9 bin 353 kamyonla Trabzon, 7 bin 900 kamyonla Van, 6 bin 138 kamyonla Diyarbakır ve 5 bin 475 kamyonla Erzurum takip etti.
KARADENİZ FARKI
Bölgede kamyonet sayısında Trabzon açık ara lider durumda bulunuyor. 28 bin kamyonetin trafiğe kayıtlı olduğu bu ili  17 bin kamyonetle Ordu, 14 bin kamyonetle Rize, 13 bin 623 kamyonetle Van, 13 bin 556 kamyonetle Şanlıurfa, 13 bin 466 kamyonetle Diyarbakır ve 13 bin 252 kamyonetle Erzurum izledi.
TRAKTÖR SIRALAMASI
4. teşvik bölgesinde traktör yoğunluğu bakımından Güneydoğu öne çıktı. Bölgede en çok sayıda traktörün kayıtlı olduğu il 24 bin traktörüyle Şanlıurfa olurken, bu ili 22 bin 825 traktörle Kastamonu, 16 bin 927 traktörle Diyarbakır, 16 bin 909 traktörle Malatya, 11 bin 942 traktörle Kars ve 11 bin 78 traktörle Erzurum takip etti.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 3 yorum var, 3 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Dumlu Babalı-B 25 Ekim 2009 Pazar 08:07

Kusura bakmayalım bunlar bizim halkımızın genel özellikleri.Böyle olduğu için de Yüce 'Allah' vermiyor.Hani,bizim yöresel çok güzel bir sözümüz var,"Ğayına Allah mal vermez" diye,bu güzel sözler,tecrübe edine edine,tari hin süzgecinden geçerek söylenmiştir.hiç bir zaman da şaşmamıştır.Bu yüzden bir şeyin sahibi olmuyoruz.Hatayı kendimizde aramamız lazım.Rahmetli Vehbi Koç,"İnsan önce kendi memleketinde yatırım yapmalıdır ki başkaları da oraya yatırım yapsınlar,yoksa başkaları ge lip sizin memleketinizde yatırım yapmazlar"di yen bu büyük müteşebbis,ne kadar haklı söyle miştir.Onun için ufalanıp,döğünmeyelim,ağla yıp sızlamayalım hatayı kendimizde arayalım. Böyle olduğumuz için de bu durumdayız.Mesela, buradan gidenleri allı,şanlı,davullu,zurnalı yola vuruyoruz,onlara demiyoruz ki neden gidi yorsunuz,niçin burada yatırım yapmıyorsunuz? Ama,Kayserili bunu yapıyor ve uyguluyor.Onlar böyle sanayi,zengin şehir olurlar,biz de bu sorgulamayı yapamadığımızdan,böyle züğürt oluruz.

Yorumu oyla      6      4  
Dumlu Babalı-A 25 Ekim 2009 Pazar 07:50

Yapılan araştırmalarda,Türkiye'de lüks araç sıralamasında,Erzurum 12. sırada.2007'de, Erzurum'da 57.000 araç varken,2008'in sonunda bu sayı 72.000 olmuş.Biz,desinlere binbir türlü sıkıntıyı çeker,ama yine yaparız.Yatırı ma,sanayiye dönük icraatımız maalesef yok,ama desinlere had safhadadır.Mesela,Bir Gaziantep esnafı,bir araya gelip o koskoca sanayii kuru yorlar,yılda 1.5 $ dolar ihracat yapıyorlar da bizim esnafımızın,tüccarımızın hiç böyle bir düşüncesi olmuyor.Örneğin,burada yükünü tutup İstanbul başta olmak üzere,büyük şehir lere giden o kodamanlar burada durup güçleri ni birleştirip bu şehri Bir Antep,bir Kayseri gibi sanayii şehri yapsalardı bugün bu durum da olurmuyduk.Antepli,Kayserili,Konyalı zen gin,kendi memleketinde durup orayı sanayii şehri yapıyor.bizim esnaf da onlardan mal getirip burada halka satıyor.Bizim zenginler niçin bir Redevco,Migros açmadılar?Bir araya gelseler gros marketler açar,mal üretir satar lar,ama çekememezlik,hased,hainlik var ya!

Yorumu oyla      6      4  
murat ali 24 Ekim 2009 Cumartesi 20:37

hızan burnu dızman. zavallı desinlere alıyor. Yatırımı niye yapsınki. Erzurumda da et 20TL olur tabii....

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Öztürk’e ekonomi brifingi
Ticaret Borsası Yönetim kurulu Başkanı Hakkı Hınıslıoğlu beraberinde yönetim ...
“Vatan sağ olsun, bölücüler kahrolsun”
Habur sınır kapısında teslim olan teröristlere gösterilen yaklaşım tepki ...
Dadaşlardan açılım tepkisi
Irak'tan gelen 34 PKK'lının Türkiye'ye gelişlerinin şova dönüştürülmesine ...
 
Anadolu, Türk Mührünü taşıyor
Anadolu Selçuklu figür dünyasında çift başlı kartal figürünün ayrı bir ...
Aziziye’de demokrasi dersi
Aziziye Eğitim Kurumları, İlköğretim bölümünde okul meclisi başkanlığı ...
Yoksullar için “Umut” çoğaldı
Umut Derneği Erzurum’daki ikinci şubesini Yıldızkent’te açtı. Açılışa ...
 
Yüreğimizi yaktılar
İstanbul'da açıklama yapan şehit aileleri, PKK'lıların teslim olmasını ...
Görme Engellilere yeni dernek
Erzurum’da görme engellilere yönelik olarak hizmet vermek amacıyla yeni ...
Redevco açıldı
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Redevco Alışveriş Merkezi'nin açılışında ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Zamanın Fazlası
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva