Türk Eğitim-Sen İstanbul Bölge Başkanı Yrd. Doç. Dr. M. Hanefi Bostan, YÖK'ün Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin pedagojik formasyon eğitimi alması ile ilgili kararının haksızlığın ortadan kaldırılması ve bir hak gaspının önlenmesi açısından büyük önem taşıdığını söyledi.
YENİ UMUT
Yazılı bir açıklama yapan Hanefi Bostan, bu karardan önce aynı alan derslerini daha fazla aldıkları halde Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin tezsiz yüksek lisans yapmadan öğretmenlik sınavına başvuramadıklarını ifade ederek, "Bu karar bir haksızlığın ortadan kaldırılması ve bir hak gaspının önlenmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Yine bu karar Fen-Edebiyat Fakültelerine yeniden işlevlik kazandıracak ve yüz binlerce gencimizi kahve köşelerinden kurtaracak ve hayata dört elle sarılmalarını sağlayacaktır. Bugün 250 binden fazla olan öğretmen açığını zaman içinde önemli ölçüde karşılayacaktır. YÖK Yürütme Kurulu, bu konuyu 27 Ağustos 2009 tarihli toplantısında görüşerek karara bağlamıştır.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİNİN DUYURUSU
Erzurum Atatürk Üniversitesi'nin konu ile ilgili 10 Eylül 2009 tarihini taşıyan duyurusu aynen şöyledir: "Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı`nca 27.08.2009 tarihinde yapılmış Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınmış olan karar gereği; 2009-2010 Öğretim yılından itibaren Üniversitemiz Edebiyat, Fen ve İlahiyat fakültelerinde lisans eğitim-öğretimi sırasında Pedagojik formasyon dersleri verilecektir. Diğer üniversitelerin şimdiye kadar bir duyuru yapmaması ve öğrencilerini bilgilendirmemesi hayret verici bir durumdur" dedi.
Hanefi Bostan, açıklamalarını şöyle tamamladı;
"Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin 2009-2010 yılı eğitim ve öğretim döneminde pedagojik formasyon dersi alarak ileriye dönük olarak öğretmenliğe hak kazanması, mevcut Eğitim Fakültesi mezunlarını ve öğrencilerini endişelendirmesin. Çünkü Eğitim Fakültesi mezunlarının öğretmen olarak atanmamalarının sebebi, öğretmen çokluğundan değil, hükümetlerin ekonomi ve eğitimle ilgili politikalarından kaynaklanmaktadır. Şu an itibarıyla ülkemizde acilen 250 binden fazla yeni öğretmene ihtiyaç bulunmaktadır. Bu
ihtiyaç giderek çoğalacaktır. Endişeye ve tedirginliğe gerek yok."