ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
ETÜ’de YTB gündemi
ETÜ’de YTB gündemi
Hacımüftüoğlu: Berat kandilimiz mübarek olsun
Hacımüftüoğlu: Berat kandilimiz mübarek olsun
Erbaş’tan Berat Gecesi mesajı
Erbaş’tan Berat Gecesi mesajı
Horoz dövüştüren 3 kişiye 31.1 bin TL ceza
Horoz dövüştüren 3 kişiye 31.1 bin TL ceza
 Kent Konseyi'nden Aziziye buluşması
 Kent Konseyi'nden Aziziye buluşması
HABERLER>EĞİTİM
11 Haziran 2009 Perşembe - 06:29

"Din hürriyete saygıyı esas alır"

Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde düzenlenen panelde, 'Türkiye'de Din Eğitiminin Sorunları' tartışıldı. İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Macit Yılmaz'ın yönettiği panele konuşmacı olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü öğrencileri Ali Gücen, Sümeyra Mengene, Hızır Top ve Hacer Yakar konuşmacı olarak katıldı.

 Din hürriyete saygıyı esas alır

DİN ÖĞRETİMİNİN KURUMSAL TEMELLERİ
Panelde ilk sunumu Ali Gücen yaptı. Gücen'in "Din Öğretiminin Kurumsal Temelleri" başlıklı sunumunda şu görüşlere yer verildi: "Temelinde insana saygı, düşünceye saygı, ahlaki olana saygı, hürriyete saygı ve kültürel olana saygı olan bir din öğretimi hedefliyoruz. Ne demek düşünceye saygı? Peki ya insana, hürriyete, ahlaki olana saygı ne demek? Bir de kültürel olana saygı var, diye akıllara sorular gelebilir. Yıllar yılı çocukluğumuzdan beri eğitimimizde herkes, ailemiz, okulumuz, çevremiz, birçok şeye saygı duymamız gerektiği fikrini kafamıza sokuşturmak için uğraştı durdu. Büyüklere saygı, topluma saygı. Saygı duyacağımızkişilere, nesnelere, fikirlere işaret edilmiş, ama niçin saygı duyacağımız söylenmemiştir. Saygının önemi vurgulanmış ama saygılı davranışın ne demek olduğu anlatılmamıştır. Din Öğretimi Düşünceye Saygıyı, Ahlaki Olana Saygı, Hürriyete Saygı Esas Alır."
AB’DE DİN EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Öğrencilerden Hızır Top ise, "Avrupa Birliği'nde (AB) Din Eğitimi Uygulamaları"nı anlattı. Top, "Avrupa Birliği, vatandaşlarının hem Avrupa'ya ait olduklarını hem de mahalli ve milli kültür ve geleneğe kök saldıklarını hisseden bir toplumu oluşturma açısından din eğitimi ve vatandaşlık eğitiminin aracılık ettiği 'Avrupa Bütünleşmesini' amaçlamaktadır. Avrupa çapında okullarda din eğitimi konusunda aktif olan altı kuruluşun bir araya gelerek oluşturduğu Avrupa Din Eğitimi Koordinasyon Grubu, 2002 Viyana Kongresi ardından yayınladığı bir çalışmada, Avrupa'da çoğulcu kimlikler oluşturmak, ırkçılığa etnosentrizme karşı gençlerin tavır oluşturmalarını sağlamak ve küreselleşme sürecinde yerel kimliklerin korunabilmesi için okullarda din dersinin kullanılması gerektiğini savunmaktadır. Din dersleri Avrupa vatandaşlığı kavramını destekleyecek şekilde geliştirilmesi AB tarafından istenmekte ve bu yaklaşımla geleneksel bir dini inancın savunuculuğunu yapan dışlayıcı din eğitimi aylayışının değişmesini öngörmektedir. Buna rağmen tam tersi uygulamaları Avrupa'da görmek mümkündür. Avrupa devletlerinin anayasal gelenekleri ülkelerin siyasi sosyal kültürel geçmişlerinden kaynaklı değişim göstermektedir. Bununla birlikte dünyanın pek çok ülkesinde din eğitimi normal okul sistemi içerisinde bazen isteğe bağlı bazen de zorunlu bir ders olarak okutulmaktadır. Bu konuda UNESCO'nun yaptığı araştırmada ise 142 ülkeden 73'ünde okullarda en az bir saati kapsayacak şekilde zorunlu din dersi okutulmaktadır. Avrupa ülkeleri bir dine inanma ve onun gereklerini yerine getirme konusunda hassas odlukları bir gerçeklik olup vatandaşlarının dinlerini öğrenmeleri için yapılacak uygulamaları bir insanlık hakkı olarak görmektedirler. Devlet bu durumda bir dine ve dünya görüşüne tarafsız olmakla birlikte, diğer yandan kendi belirlediği ilkeler ile din ve vicdan özgürlüğünün korunması, hatta geliştirilmesi için politikalar üretmekle sorumlu tutulmuştur. Devletin denetim hakkı saklı olmak şartıyla kimi dini gruplar okullarda din dersi verebilmektedir. Ayrıca kiliseler ve dini gruplar çok sayıda okulu sahibi ve idarecileri olarak nüfuzlarının korumaktadırlar" diye konuştu.
DİN EĞİTİMİNDE YAŞANAN PROBLEMLER VE ÇOĞULCULUK
Sümeyra Mengene ise, "Din Eğitiminde Yaşanan Problemler ve Çoğulculuk' konusunda değerlendirmelerde bulundu.  Mezhepler arası din eğitimi kavramının mezhepler üstü din eğitimi anlayışının yetersizliğinin fark edilmeye başlanılmasıyla birlikte kullanılmaya başlandığını belirten Mengene, "Mezhepler üstü veya mezheplere bağlı olmayan din eğitimi anlayışının mezhepleri görmezlikten gelme şeklinde yorumlanması bu yeni kavramın ve anlayışı ortaya çıkarmıştır. Bu anlayışa göre, din eğitimi programları ülkedeki mezhepsel çoğulculuğu göz önüne alarak ve dinin temel kaynaklarından hareket ederek düzenlenecektir.
Ortaklıklardan hareket edilecektir; ancak farklılıklar da yok sayılmayacaktır. Aynı sınıfta okuyan farklı mezheplere sahip öğrenciler, işledikleri konuda kendi anlayışını sınıfa taşıyacaklardır. Böyle bir program ideal gibi gözükse de uygulanabilmesi için bazı şartlar yerine getirilmesi gerekecektir. Bu şartların başında, buna uygun bir program geliştirilmesi delmektedir. Programdan sonra, uygun ders kitaplarının ve araç-gereçlerin hazırlanması gelir. En önemlisi de bu anlayışı ve bu anlayışta öğretimyapabilecek olan öğretmen kadrolarının yetiştirilmesi gerekecektir. Bu ise din eğitimcisi yetiştiren İlahiyat Fakültelerinin programlarında bir değişikliği beraberinde getirecektir" şeklinde konuştu.
Hacer Yakar ise yaptığı sunumda, "Laik Türkiye'de Din Eğitiminin Yeri Ve Yasal Dayanakları"nı anlattı. Yakar, "Laiklik Batı'da bir uzlaşma unsuru iken ne yazık ki Türkiye'de laiklik bir çatışma nedeni olarak görülmekte" ifadelerini kullandı.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Öğretim görevlileri dernek kurdu
Kars’ta Kafkas Üniversitesi Öğretim Elemanları Derneği kuruldu. Erzurumlu ...
Türkçe Dünya dili oldu
Türkçe olimpiyatı şöleninde Letonyalı Baiba Beitane Arif Nihat Asya'nın ...
A.Ü’de mezuniyet şöleni
A.Ü’den mezun olmaya hak kazanan 4 bin 634 öğrenci için, tören düzenlendi.Cemal ...
 
Son zil, cuma günü çalacak
2008-2009 eğitim öğretim sezonunun tamamlanmasına kısa bir süre kala Erzurum ...
Erzurum unutuldu mu?
Okul öncesi eğitim, gelecek eğitim-öğretim yılında bazı illerde artacak. ...
A.Ü. 214 yabancı öğrenci alacak
Atatürk Üniversitesi, 2009-2010 Öğretim Yılı’nda yabancı uyruklu öğrenci ...
 
İnönü’de Şiir Şöleni
Erzurum İnönü İlköğretim Okulu öğrencileri tarafından şiir dinletisi programı ...
Mardin Katliamına bilimsel yaklaşım
GHA/ Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim ...
A.Ü’de lisans tamamlama imkanı
ERZURUM gazetesi Türk Sağlık-Sen Samsun Şube Başkanı Yaşar Çekli, lisans ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Cennetin sırrı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Nüfus eşittir Nüfuz
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
20 adım!
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
LGBT ahlaksızlığının hedefi
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Zamanın Fazlası
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva