ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Tüketici etiket denetimi istiyor
Tüketici etiket denetimi istiyor
Sürat pateninde Kupa heyecanı
Sürat pateninde Kupa heyecanı
561 gıda işletmesi denetlendi
561 gıda işletmesi denetlendi
Tazegüllü girişimciden ata tohumu üretimi
Tazegüllü girişimciden ata tohumu üretimi
‘Temiz Bir Erzurum İçin Çöp Atma’
‘Temiz Bir Erzurum İçin Çöp Atma’
HABERLER>EKONOMİ
13 Ocak 2022 Perşembe - 14:22

‘Zigana’yla Trabzon’u Erzurum’a bağlıyoruz’

Karaismailoğlu, ‘Zigana Tüneli’ni sadece Trabzon ve Gümüşhane’yi ilgilendiren bir proje olarak göremeyiz. Biz burada, bu çalışmamızla, Doğu Karadeniz’in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon’u, Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlıyoruz.’ dedi

‘Zigana’yla Trabzon’u Erzurum’a bağlıyoruz’

Karaismailoğlu, ‘Zigana Tüneli’ni sadece Trabzon ve Gümüşhane’yi ilgilendiren bir proje olarak göremeyiz. Biz burada, bu çalışmamızla, Doğu Karadeniz’in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon’u, Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlıyoruz.’ dedi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli olacak Zigana Tüneli’nde kazı destekleme çalışmalarını tamamladıklarını belirterek “Artık tünelin ucunda ışığı gördük. 500 personelle 7 gün 24 saat esasına dayanan yoğun çalışmalarımızı daha da hızlandırarak 2022 yılı sonuna kadar imalatlarımızı tamamlamayı hedefliyoruz” dedi.

Trabzon ile Gümüşhane arasında yapımı süren Yeni Zigana Tüneli’nin Trabzon tarafında bugün Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun da katılımı ile Zigana Tüneli Işık Görme Töreni, tünel içinde Zigana Dağı'nın 953 metre altında düzenlendi.

Törene Bakan Karaismailoğlu’nun yanı sıra Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Trabzon Valisi İsmail Ustaoğlu, Gümüşhane Valisi Kamuran Taşbilek, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, AK Parti Trabzon İl Başkanı Sezgin Mumcu ile çok sayıda davetli katıldı.

Törende konuşan Bakan Adil Karaismailoğlu, geleceğin Türkiye’sini inşa ettiklerini söyledi.

“KÖİ MODELİ İLE YAPILAN YATIRIMLARDA 2025 YILINDAN İTİBAREN ELDE EDİLECEK GELİR YAPACAĞIMIZ ÖDEMELERİN ÜZERİNDE OLACAKTIR”

2003 yılından bugüne Ulaşım ve Lojistik Master planı doğrultusunda planlı bir şekilde Türkiye’nin jeostratejik önemini gözeterek yatırımlar yapıldığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu “Üç kıtanın kesişim noktasındaki ülkemiz, yalnızca 4 saatlik uçuşla 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayri Safi Millî Hasıla’ya ve 7 trilyon dolar ticaret hacmine sahip 67 ülkenin merkezindedir. Çin ile Avrupa arasında 700 milyar doları aşan ticaret hacminin tam ortasındayız. Son 20 yıl boyunca, tüm ulaşım stratejilerini küresel eğilimleri dikkate alarak bütün yatırımları gerçekleştirdik. Bu yatırımlarımızın 2003-2020 yılları arasında Gayri Safi Yurtiçi Hasılaya 410 milyar dolar etkisi oldu. İstihdama etkileri de yıllık ortalama 705 bin kişidir. 19 yılda tamamlanan 1 trilyon 145 milyarlık projelerimizin yüzde 20’sini Kamu Özel İşbirliği (KOİ) modeli çerçevesinde hayata geçirdik. KÖİ projeleri ile 38 ayrı proje de yapım sırasında devletin kasasından 1 kuruş çıkmadan 37,5 milyar dolarlık yatırımla, havalimanları, limanlar ve 1250 kilometre otoyol altyapısını tamamlandık. Bugün Türkiye, son 19 yıldaki çalışkanlığı sayesinde, Avrupa’da en iyi performans sağlayan 3. ülke konumunda; KÖİ yatırım hacmi sıralamasında ise dünyada 13. sırada yer alıyor. Havayolu, karayolu ve denizcilik alanlarında KÖİ Modeli ile yapılan yatırımlar incelendiğinde, 2024 yılında ‘başa baş noktaya’ gelineceği görülüyor. Bu da 2025 yılından itibaren elde edeceğimiz gelirlerin, yapacağımız ödemelerin üzerinde olacaktır. Böylece ulaştırma sektörü genel olarak değerlendirildiğinde, KÖİ Modeli ile yapılan projeler özelinde net nakit akışı sağlanacak” diye konuştu.

“ZİGANA TÜNELİ TÜM ORTADOĞU VE AVRASYA ÜLKELERİNİN KARADENİZ’E ULAŞMASI AÇISINDAN HAYATİ DEĞERDE”

Zigana Tüneli’nin tıpkı Marmaray gibi, Avrasya Tüneli gibi, Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, Ordu-Giresun Havalimanı, İyidere Lojistik Limanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü gibi Uluslararası ulaşım koridorlarının önemli bir parçası ve dünya çapında bir eser olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu “Milletimiz için gurur kaynağıdır. Zigana Tüneli’ne de bu açıdan bakmamız gerekiyor. Zigana Tüneli’ni sadece Trabzon ve Gümüşhane’yi ilgilendiren bir proje olarak göremeyiz. Biz burada, bu çalışmamızla, Doğu Karadeniz’in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon’u, Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlıyoruz. Bu projemiz; Karadeniz’de olduğu kadar Doğu Anadolu’da da ticaretin, ihracatın ve istihdamın gelişmesi için kritik öneme sahip. Başta İran olmak üzere tüm Ortadoğu ve Avrasya ülkelerinin Karadeniz’e ulaşması açısından hayati değerde. Türkiye’nin Doğu-Batı yönlü ticaret hareketliliğinin yanı sıra, Kuzey-Güney yönlü ticaret hareketliliğine de imkân kılarak, ihracatçılarımızın daha düşük maliyetlerde ürünlerini deniz ile dünyaya ulaştırmasına fırsat sunacaktır. Bu ve bunun gibi kilit öneme sahip projelerimiz, ülkemizi 2022 yılı için 250 milyar dolarlık ihracata ulaştıracak ve ticari dengeleri Türkiye lehine değiştirecek” şeklinde konuştu.

“ZİGANA TÜNELİ KUZEY-GÜNEY AKSLARI KAPSAMINDA HAYATA GEÇEN PROJELERİN EN ÖNEMLİLERİNDEN”

Kuzey-güney akslarını iyileştirme çalışmaları kapsamında bölgede pek çok yol ve tünel projelendirdiklerini kaydeden Bakan Adil Karaismailoğlu, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

“Ovit Tüneli, Cankurtaran Tüneli, Salmankaş Tüneli, Salarha Tüneli, İkizdere Tünelleri, Eğribel tüneli gibi nicesini hizmete sunduk. Bu tünellerimizle; ticari faaliyetlerin gelişmesine, dolayısıyla bölgenin zenginleşmesine katkı sağlarken, güvenli sürüş imkânını da artırdık. İşte şu an bizleri bir araya getiren Zigana Tüneli de kuzey-güney aksları kapsamında hayata geçen projelerin en önemlilerinden biridir. Tarihi İpek Yolu hattındaki bu güzergâh, hayli yüksek yoğunlukta bir trafik yükü taşıyor. Zigana Tüneli projesi, Trabzon-Aşkale Yolu’nun 44. km’sindeki Maçka/Başarköy mevkiinde başlayıp, 67. km’de yer alan Köstere-Gümüşhane Yoluna köprülü kavşak ile bağlanıyor. Zigana tüneli 14 bin 500 metre uzunluğunda çift tüpten oluşuyor. Toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 15 km’yi aşıyor. 2,5 Milyar Lirayı bulan yatırım bedeli ile 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolu 2x2 şeritli bölünmüş yol hâline gelecek. Hizmete açılmasıyla, Zigana’nın zirvesinde 2010 metre olan ve 1. tünelde 1.825 m’ye indirilen kot, 600 metre daha aşağı çekilerek 1.212 metreye inecek. Mevcut yolun kısalması ile seyahat süresi otomobiller için 30 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika azalacak. Böylece zamandan 19 milyon tl, akaryakıttan 40 milyon tl olmak üzere yıllık toplam 59 milyon tl tasarruf sağlanacak. Karbon salınımı da 16 bin ton daha azalacak. Zigana Tüneli özellikle kış aylarında yaşanan çileleri tarihe gömerek yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkânı sunacak. Ayrıca, mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemler de ortadan kalkacak. Trafiğin; Karadeniz sahil kesimindeki yerleşkelere, limana turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı sağlanacak. Uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına büyük ve değerli katkılar bu projemizle gerçekleşecek.”

“ZİGANA TÜNELİ YÜZDE 100 YERLİ VE MİLLİ”

Bakan Adil Karaismailoğlu, Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde yüz yerli ve millî kaynaklar kullanıldığını söyledi.

“Proje tamamen Türk mühendisleri ve işçileri tarafından rekor bir sürede inşa edildi” diyen Bakan Karaismailoğlu “Ayrıca karayolu tünellerinde Türkiye’de ilk defa yapılan, dikey şaft yapıları, Zigana Tüneli’nde teşkil edildi. Ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli; Zigana Tüneli’nde kazı destekleme çalışmalarını tamamladık. Ve artık tünelin ucunda ışığı gördük. 500 personelle 7 gün 24 saat esasına dayanan yoğun çalışmalarımızı daha da hızlandırarak 2022 yılı sonuna kadar imalatlarımızı tamamlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Bakan Adil Karaismailoğlu, Zigana Tüneli’nin bu aşamaya gelmesinde emeği geçen işçisinden, teknik personeline, uzmanından, denetmenine tüm yüklenici firma ve karayollarındaki çalışma arkadaşlarına da teşekkür etti.

Konuşmaların ardından Bakan Adil Karaismailoğlu, iş makinesinin üzerine çıkarak dağın iki yamacını yaptığı delme işlemi ile birleştirdi.

 
Tuncer Erzurum 2021 Emniyet verilerini paylaştı
 
Erzurumlu başkana övgü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Büyükşehir’den su ürünleri yatırımı
Erzurum Büyükşehir Belediyesi kentte balıkçılık sektörünü yakından ilgilendiren ...
Erzurum Orman Köylerine destek
Erzurum OBM tarafından Orman Köylüsüne 12,3 Milyon TL destek sağlandı.
Erzurum’un 2 ürünü daha tescillendi
Demir Tatlısı ve Karnavaz Bezi Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından ...
 
SGK ödenek ve primleri açıklandı
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), 2022 yılında uygulanacak olan prime esas ...
Sekmen Büyükşehir tarım yatırımlarını paylaştı
Erzurum Büyükşehir Belediyesi’nin en önemli yatırımlarından biri olan ...
DAİB’in 2022 yılı hedefi 3 milyar dolarlık ihracat
Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği (DAİB) 2021 yılı ihracat rakamları ve ...
 
Söğütlü güven tazeledi
Elektronikçiler Odası'nın Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi. Tek liste ...
Erzurum Tekstilkent istihdama katkı sağlıyor
Erzurum’da faaliyet gösteren Tekstilkent'te üretim yapan fabrikalar, pandemi ...
Erzurum OSB MEM hizmete açıldı
Erzurum’da Organize Sanayi Bölgeleri Mesleki Eğitim Merkezi Cumhurbaşkanı ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva