ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
 Manisa FK’da Erzurumspor mesaisi
 Manisa FK’da Erzurumspor mesaisi
Toparlak Şehitler çeşmesi restore ediliyor
Toparlak Şehitler çeşmesi restore ediliyor
ATAUNİV SBF’den uyuşturucu ile mücadele etkinliği
ATAUNİV SBF’den uyuşturucu ile mücadele etkinliği
Kop Tünelinde bekleyiş sürüyor
Kop Tünelinde bekleyiş sürüyor
‘Yurtlig’den Merih Demiral'ın formasını kazandı
‘Yurtlig’den Merih Demiral'ın formasını kazandı
HABERLER>EKONOMİ
9 Nisan 2009 Perşembe - 04:02

Zigana'ya ikinci tünel

Gümüşhane Üniversitesi öğretim görevlileri Doğu Anadolu Bölgesi'ni Karadeniz'e bağlayan, Erzurum Trabzon yolunun en önemli geçitlerden birisi olan 1795 metre rakımındaki Zigana Tüneli'ne aynı bölgede alternatif bir tünel çalışması başlattılar.

Zigana ya ikinci tünel

Gümüşhane Üniversitesi öğretim görevlileri Doğu Anadolu Bölgesi'ni Karadeniz'e bağlayan, Erzurum Trabzon yolunun en önemli geçitlerden birisi olan 1795 metre rakımındaki Zigana Tüneli'ne aynı bölgede alternatif bir tünel çalışması yapıyorlar.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Bölüm Başkan yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Raif Kandemir, Avrupa Birliği Ofisi Rektör Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Atakan Aksoy ve İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği'nde İnşaat Mühendisi olarak görev yapan Mustafa Karslı'nın yeni tünelle ilgili çalışmaları devam ediyor.
ULAŞIMDA İYİLEŞTİRME
Konuyla ilgili olarak açıklama yapan öğretim görevlileri, kalkınan Türkiye'de sınırlı ekonomik olanakların etkin değerlendirilmesi için, ulaştırma sektörüne yapılacak yatırımların çok yönlü fayda-maliyet analizlerine dayandırılması, trafik talebinin yanı sıra sosyal-ekonomik kalkınma potansiyelini geliştirecek biçimde planlanması gerektiğinin altını çizdiler.
İran-Trabzon transit karayolunun önemli bölümünü oluşturan ve 1987 yılında dönemin Başbakanı Turgut Özal tarafından hizmete açılan Zigana Tüneli'nin Trabzon ve Gümüşhane illerini birbirine bağlayan, 1702 metre uzunluğunda olduğunu söyleyen öğretim görevlileri tünelin trafiğe açıldığından bu yana ülkeye önemli hizmetler ettiğini ve halen bu görevini sürdürdüğünü ifade ettiler.
DÜNYADA 10 İLA 25 KİLOMETRE ARASINDA SAYISIZ KARAYOLU TÜNELİ VAR
Hazırladıkları çalışma ile yapılacak yeni tünelin 12,3 kilometre uzunluğunda olduğunu belirten öğretim görevlileri, Japonya'da, çoğu Avrupa ülkesinde, Rusya'da ve Afrika'da 10 kilometre ile 57 kilometre arasında değişen uzunluklarda demiryolu tünelleri inşa edildiğini, ayrıca Japonya'da, Çin'de, Avrupa ülkelerinde, 10 kilometre ile 25 kilometre arasındaki uzunluklarda da karayolu tünelleri yer aldığını belirterek, "Zigana Tüneli'nin mevcut kot durumunun coğrafi anlamda değerlendirilmesi ve tünele kadar
ulaşan kesimlerdeki yol boyuna eğim durumları dikkate alındığında, özellikle, yolcu ve yük taşımacılığı için, işletme maliyetlerinin olumsuz olarak etkilendiği görülmektedir. Boyuna eğimlerin yüksek oluşu ve düşük hızlar nedeniyle, yakıt tüketimi artmakta, kamyon ve otobüs gibi büyük taşıtlarda konunun daha belirgin olduğu dikkati çekmektedir. Yol kaplamasının, donma çözülme döngüleri dolayısıyla daha fazla bakım ve rehabilitasyon giderleri gerektirdiği bilinmekte, sis problemi de belirgin olarak kendini
hissettirmektedir. Daha düşük kotlarda tasarlanmış yeni bir karayolu tünelinin düşünülmesi gerekliliği ortadadır" diye konuştular.
KALKINMADA TÜNEL ÇOK ÖNEMLİ BİR FAKTÖR
Yeni planlanan tünelin güzergahı ve giriş-çıkış noktaları konusundaki belirlemelerde bahsedilen parametrelerin dikkate alındığını ifade eden öğretim görevlileri, açıklamalarını şöyle sürdürdüler:  "Önerilen tünelin bir ucunun Zigana Dağları'nın Kuzeye bakan yüzünde mevcut karayolu güzergahı üzerinde bulunan Karahava yol ayrımında 1300-1250 metre kotları arasında, diğer ucunun ise Zigana Dağları'nın Güneye bakan yamaçlarında yine mevcut karayolu üzerindeki Köstere köyü yol ayrımına yakın 1300-1250 metre kotları arasında olabilirliği düşünülmektedir. Düşünülen tünelin yaklaşık doğrultusu K75D olmaktadır. Planlanan tünelin güzergahı düşünüldüğünde, özellikle, mevcut yol güzergahı üzerinde bağlanması, yeni bir yol yapılmayacak olması önemli bir albeni olmaktadır. Sürdürülebilir bir turizm açısından da bakıldığında, yapılacak olan yeni tünel ve eski güzergah bütünüyle turizm amaçlı kullanılabilecektir. Bölgenin maden potansiyeli, organik tarım çalışmaları ve diğer kaynaklarının Trabzon Limanı'na aktarılması da ayrıca önem taşımaktadır. Yörede yer alan kayaçlar tünel açılabilirliği açısından çok problemli kayaçlar olmayıp, güncel teknoloji ile aşılabilecek problemler doğuracaktır."

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
TURGUT AYDIN 9 Nisan 2009 Perşembe 09:39

ERZURUM-TORUL-TİREBOLU KARAYOLU VE ERZURUM-TİREBOLU DEMİRYOLU 60 YILLIK PROJE NE VAR Kİ MEVCUT BAYINDIRLIK BAKANI ERZİNCAN-TRABZON DEMİRYOLU HATTINI DİLLENDİRİYOR. İLGİNİZE

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bölgesel kalkınmanın 3 odağı
AB’ye sunulan bir raporla, Doğu Anadolu Bölgesi’nde kalkınmanın üç temel ...
Makine ve Ekipman Hibe başvuruları başladı
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından uygulanan Kırsal Kalkınma Yatırımlarının ...
Ekonomide kırılganlık…
Mart ayı şirketleşme ve kapatılan işletmeler açısından Erzurum ve doğu ...
 
Kırsal alanda sosyal destek
Erzurum İl Tarım Müdürlüğü, kooperatifçilik faaliyetleriyle hayvan dağıtımı ...
Martta açlık sınırı 750 TL
Bem-Bir-Sen'in araştırmasına göre, Mart ayında açlık sınırı 750 TL 14 ...
Tarım’da değişim kaçınılmaz
A.Ü. Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tan, tarım ve hayvancılıkta ...
 
Kamu İhaleleri 2008 sonuçları
Kamu İhale Kurumu, 2008 yılı kamu alımları verilerini açıkladı. Geçen ...
Haber-İş’te sözleşme sevinci
GHA/ Türk Telekom’la Türkiye Haber-İş Sendikası arasında yürütülen 8. ...
Emeklilerin “Tedbir Paketi” beklentisi
GHA/ Türkiye İşçi Emeklileri Derneği (TİED) Erzurum Şube Başkanı Hikmet ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çizginin Kırmızısı
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva