YÜZLERCE GENCE İSTİHDAM SAĞLADILAR
Erzurum'da, Global Bilgi tarafından açılan çağrı merkezinde, ek binanın da faaliyete geçmesiyle birlikte, 450 olan çalışan sayısı 700'e yükseldi. Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, yaptığı açıklamada, 26 Ekim'de İstanbul'daki Ümraniye lokasyonunun faaliyete geçmesinin ardından Cuma günü de Erzurum'daki çağrı merkezinde yeni ek binanın hizmete açıldığını belirterek, ''Bugün Avrupa standartlarında ödüllerle tescilli bir müşteri ilişkileri yönetim merkeziyiz'' dedi.
ÇOKLU KANAL HİZMETİ VERİLİYOR
Global Bilgi'nin, Türkiye'de pazar payının yüzde 54'üne sahip olduğunu belirten Pekkan, şunları kaydetti: ''Avrupa - Orta Doğu ve Afrika bölgesinde çoklu kanal hizmeti, altyapı ve büyüklük açısından ilk yüzde 5 içindeyiz. 4 bin masa kapasitesine ulaştık. Saatte 45 bin, günde ise 400 bin çağrı kapasitemiz var. Bu yıl 85 milyon çağrı ve 220 milyon dakikalık görüşme gerçekleştirmiş olacağız. Bizler için en heyecan verici rakam ise Türkiye'de 35 milyondan fazla kişiye hizmet verirken, 5 bin 544 kişiye istihdam sağlıyoruz. 8 Yıl önce yüzde 100 Turkcell sermayesiyle kurulan Global Bilgi, bugün önde gelen işveren konumunda.''
Pekkan, Türkiye'de istihdam sorununun devam ettiğinin altını çizerek, ''Turkcell ve Global Bilgi olarak, teknoloji ve insanın yarattığı ortak değer üzerine kurulu işimizde, insan kaynağına yatırım yaparak bu sorunun çözümüne maksimum katkıda bulunmak için durmadan çalışıyoruz'' diye konuştu.
ERZURUM TÜRKİYE’NİN ÜÇÜNCÜ BİLİŞİM MERKEZİ
Pekkan, Erzurum Çağrı Merkezi'nin İstanbul ve İzmir'den sonra açılan üçüncü çağrı merkezi olduğunu hatırlatarak, yaptıkları yatırımlarla birlikte yepyeni bir misyon üstlendiklerini söyledi.
İlk olarak Doğu Anadolu'daki vatandaşlara yerinde hizmet vermeyi amaçladıklarının altını çizen Pekkan, şöyle devam etti: ''Gelişmekte olan bir bölgede genç nüfusa istihdam yaratmak, yeni şirketleri burada yatırıma teşvik etmek ve Global Bilgi'nin sektördeki deneyimini Erzurumlular'ın genç yetenekleriyle buluşturmayı hedefledik. Özetle, batıda olan her şeyin doğuda da olması gerektiğini ve olabileceğini gösterdik. Aralık 2005'te ilk çağrısını alan ve Şubat 2006'da resmi binası hizmete giren Erzurum Çağrı Merkezimiz, yeni ek binamızla birlikte 3 bin 231 metrekarelik alanda hizmet veriyor. 700 çalışana istihdam sağlıyor ve Erzurum'a yılda 8 milyon 800 bin dolarlık kaynak yaratıyor.''
BÖLGESEL KALKINMAYA KATKI
Pekkan, Global Bilgi'nin bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkısının büyüyerek sürdüğünü belirterek, şöyle devam etti: ''Bizler, özellikle doğudaki iş gücünün ekonomik faaliyetler içinde sürekli çalıştırılmasının, Türkiye'nin eğitim ve refah düzeyi ile bire bir bağlantılı olduğu bilinci ile yatırımlarımıza devam etmeyi planlıyoruz.
Hizmet ve bilişim sektörünü Erzurum'da ilk kez buluşturan projemiz, umarız bundan sonrakilere örnek bir başlangıç olur. Kurulduğu günden bu yana 4 milyon dolar kaynak aktarılan çağrı merkezimiz, Erzurum'da son 15 yılda yapılan yatırımların en büyüğü ve ilk teknolojik yatırım olma özelliğine sahip.''