Çevre ve Şehircilik Bakanlığı çağrı merkezi olan ALO 181 hattına vatandaşlar en çok gürültü kirliliği ile ilgili şikâyetleri bildirdi.
Kuruluşundan bu yana vatandaşların gürültü şikâyetlerini kayıt altına alan ALO 181 bu şikâyetleri illerde ilgili müdürlüklere gönderdi. Gürültü konusunda merkezin en fazla arandığı il yine İstanbul oldu. İstanbul’dan sonra en fazla şikâyet Antalya, Muğla, İzmir, Mersin, Eskişehir, Kayseri, Adana, Hatay, Sakarya illerinden geldi.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı gürültü yönetmeliğine göre yaptığı denetimlerle daha çok sokak düğünleri, eğlence ve turizm merkezlerinden kaynaklanan gürültüler için sınır eşik değerlere uymayan işletmelere gerekli cezai müeyyideleri uyguladı.
KENTSEL DÖNÜŞÜMÜNDE VATANDAŞLARIN EN ÇOK SORDUĞU SORU FİNANSAL DESTEK
Kentsel dönüşümde vatandaşların en fazla sorduğu soru konu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın sağlamış olduğu finansal destekler hakkında. Bakanlık depreme dayanıksız riskli evini dönüştürmek isteyen hak sahiplerine hibe yüzde 4 faiz desteği sağlarken, aynı zamanda 18 aya kadar taşınma yardımı ve harçlardan muafiyet kolaylığını sağlıyor.
Kentsel dönüşüm konusunda ALO 181, deprem riskinin ve ekonomik ömrünü tamamlamış yapıların çok fazla bulunduğu İstanbul’dan arandı. Yılın ilk on ayında İstanbul’dan 21 bin 872 bin arama yapılırken bu rakam geçen yıla göre yüzde 68’lik bir arama artışına tekabül ediyor. Kentsel dönüşüm aramalarında benzer artış diğer iller için de söz konusu.
İstanbul’un ardından kentsel dönüşüm hakkında iletişim hattını en fazla arayan iller Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli ve Adana. Kentsel dönüşümde ilk on ayda çağrı merkezini arayan kişi sayısı ise 38 bin 623.