Yurttaş, 2014 yılında 14 bin 600 başvuru olduğunu belirterek, 10 Bin dosyayı karara bağladıklarını söyledi. Şikâyetlerin büyük çoğunluğunun Bankalar üzerinden olduğuna dikkat çeken Yurttaş, çok az da uzak mesafeli alış-veriş, kapıdan satış ve ayıplı mal ve hizmetlerden oluştuğunu belirtti. Tüketicinin, bilinçlendikçe hakkını arama konusunda daha duyarlı olduğunu anlatan Yurttaş, “Tüketici Sorunları Hakem Heyetimize, 2014 yılında 14 bin 600 başvuru yapıldı. Görüldüğü üzere tüketicilerimiz, hak arama konusunda hızla bilinçlenmekte ve kendisine yapılan haksızlık durumunda hakkını aramaktadır” dedi.
ÇOĞUNLUK BANKALARA
Yurttaş “Aldığımız 14 Bin 600 başvurunun 9 bin 340'ı bankalara yönelik şikâyetlerden oluşmaktadır. Geride kalanlar ise, mesafeli satış, kapıdan satış, ayıplı mal ve hizmetlerden oluşuyor. Türkiye genelinde olduğu gibi en çok bankalar konusunda başvuru şikâyeti alıyoruz. Bu şikâyetlerde, kredi kartı aidatı, kredilerden alınan dosya masrafları, hesap işletim ücretleri gibi sorunlar, tüketicilerin en çok mağdur olduğu ve hak aradığı kısımlardır.” diye konuştu.
4 MİLYON VATANDAŞIN CEBİNE GİRDİ
Yurttaş, “Tüketici hakem heyeti kararlarının yaklaşık yüzde 98'i tüketici lehine çıkıyor. Ayıplı Mal ve Hizmet kategorisinde değerlendirdiğimiz ayakkabı, bilgisayar, cep telefonu, buzdolabı gibi ürünlerin şikâyetlerinde de başvuru sayısı oldukça fazla. Karar bağlanan 9 Bin 340 banka kararında vatandaşın cebine 4 Milyon 825 TL girdi. 2013 yılında da 3 Milyon 820 TL girmişti. Diğer önemli bir başvuru olarak Kapıdan Satışlar ve internet, telefon üzerinden yapılan alışverişleri gösterebilmek mümkündür. Kapıdan satışlarda mutlaka satıcıya kapıdan satış belgesi olup olmadığı sorulmalıdır. Eğer bu tür alışverişten caymak istiyorsak ilk 14 gün içerisinde satıcı firmanın adresine 'cayma bildirimi' göndermemiz gerektiği unutulmamalıdır. Alışverişlerde mutlaka fatura alınmalıdır.” şeklinde konuştu.