Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Artvin'in Hopa ile Borçka ilçelerini birbirine bağlayan yol ile Cankurtaran Tüneli'nin temel atma töreninde yaptığı konuşmada " Hopalılar Borçkalılar ile Artvinliler Ardahanlılar ve Erzurumlularla buluşacak. Artvin'in kaderini değiştirecek tünelin temelini atıyoruz. 3 yıldan kısa bir süre sonra bu tünel bitecek ve Türkiye'nin en uzun tüneli olma özelliğini taşıyacak.” dedi.
//TÜRKİYE’NİN EN UZUN TÜNELİ
Türkiye'nin projelendirilen en uzun tüneli olan Cankurtaran Tüneli'nin temeli bugün törenle atıldı. Hopa Borçka karayolunun 6. kilometresinde yapımı planlanan 99 milyon 928 bin TL proje bedelli tünel tamamlandığında 5 bin 288 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun tüneli olacak.
Hopa-Borçka Yolu ve Cankurtaran Tüneli'nin temel atma törenine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Artvin Valisi Mustafa Yemlihalıoğlu, Rize Valisi Seyfullah Hacımüftüoğlu, bölge milletvekilleri ve çok sayıda kişi katıldı. Bakan Yıldırım, bir Artvin Türküsü'nün sözlerini okuyarak konuşmasına başladı. "Bu babamın yoludur, yolu neşe doludur, herkes neşeli bugün bugün düğün günüdür'' diyen Yıldırım "Bugün düğün günü değil bayram günüdür. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 87. yıldönümüdür. Ankara'da bugünü törenlerle kutladık. Şimdi Borçka'da ikinci bayramımızı kutluyoruz" ifadelerini kullandı. Cankurtaran Tüneli'nin temelini attıklarını anlatan Yıldırım, şöyle konuştu: Böylece sizlerin yarım asırlık hasretini sona erdiriyoruz.
//ARTVİN-ERZURUM BULUŞMASI
Ferhat'ın Şirin'le buluştuğu gibi bu tünelle Hopalılar Borçkalılar ile Artvinliler Ardahanlılar ve Erzurumlularla buluşacak. Artvin'in kaderini değiştirecek tünelin temelini atıyoruz. 3 yıldan kısa bir süre sonra bu tünel bitecek ve Türkiye'nin en uzun tüneli olma özelliğini taşıyacak. Ama şimdilik, Rize Ovit Tüneli'ne başladığımızda bu onun iki mislinden daha fazla uzun olacak. İşte dağları deleriz, Karadeniz'i Anadolu ile buluştururuz. Yeter ki sizlerin bu heyecanı bu sevgisi bu desteği artarak devametsin. Siz 12 Eylül'de milletin, adaletin, özgürlüklerin yolunu açtınız, sizin yolunuzu açmak da bizim boynumuzun borcudur."
//5 YILDA 91 TÜNEL
Bakan Yıldırım, Cumhuriyet'in ilk 69 yılında 69 tünel yapıldığını buna karşılık son 5 yılda 91 tünel yaptıklarını ifade ederek "Cankurtaran Geçidi can kurtarmıyor, can alıyordu. Bu tünel size helali hoş olsun. Burada paranın hesabı olmaz" dedi. Halka hizmeti Hakk'a hizmet algılayan bir neslin evlatları olduklarını anlatan Yıldırım, şunları söyledi: "Bu aşkla çalışıyoruz. Bugüne kadar Artvin'e yaptıklarımız bundan sonra da yapacaklarımızın teminatıdır. Samsun'dan Hopa'ya duble yolu yaptık. Karadeniz'in iki yakasını bir araya getirdik. Şimdi Karadeniz'i Anadolu ile buluşturuyoruz. Zigana, Ovit ve Cankurtaran tünelleri ile dağları aşıp memleketi arşın arşın kat ediyoruz. Duble yol Türkiye için hayat kurtarmayı, trafik kazalarının azalmasını, yılda 6 katrilyon para tasarrufunu ifade ediyor. 6 bin 100 kilometre ile devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu 19 bin kilometrenin üzerine çıkardık. 69 yılda 6 bin 100 kilometre yol yapılmıştı. Şimdi bunun üzerine 13 bin kilometre daha ilave ettik ve 19 bin kilometreye çıkardık. Biz 15 bin kilometre bölünmüş yol yapacağız dediğimiz zaman herkes gülüşmüştü. Amma da atıyorlar demişlerdi. İşte Halep oradaysa ölçüsü Borçka'da işte sonuç işte hizmet ortada."
//MÜTEAHHİTLER İLE KÜRSÜDE PAZARLIK
Bakan Yıldırım, 910 günde tamamlanması planlanan projenin daha erken tamamlanabilmesi için projenin yüklenici firma temsilcileri Bilal Çelik ve Esat Ulu'yu kürsüye çağırdı. Bakan burada temsilciler ile pazarlık yaparak temsilcilerden tüneli 2 yıl 2 ayda tamamlama sözü aldı.
Artvin Şoförler Odası Başkanı Ahmet Alparslan, Bakan Yıldırım'a tünel projesini hayata geçirdiği için plaket sundu. Tören temel atma ile sona erdi.
//TÜNEL PROJESİ
Cankurtaran tüneli, Artvin'in Hopa ilçesi ile Borçka ilçeleri arasında 5 bin 228 metre uzunluğunda çift tüplü olarak inşa edilecek. Bağlantı yolları ile birlikte tünelin toplam uzunluğu 7 bin 288 metre olacak. İhale bedeli 99 milyon 987 bin 240 lira olan tünelin tamamlanmasıyla kar ve buzlanmanın nedeniyle özellikle kış aylarında ulaşımda büyük aksamalar yaşanan 700 rakımlı Cankurtaran geçidi tarihe karışacak. Karadeniz'i Güney'e bağlayacak olan tünel ayrıca Hopa-Borçka arasındaki karayolu ulaşımını 12 kilometre daha kısaltacak. Cankurtaran tüneli yapımı tamamlandığında, Türkiye'nin 3 bin 875 metre uzunluğu ile en uzun tüneli olma özelliğini taşıyan Ordu-Bolaman tünelini geride bırakarak 5 bin 228 metre ile ülkenin en uzun tüneli olacak.