Devlet Demir Yolları tarafından, projesi hazırlanan ve 400 kişinin çalışacağı Lojistik köy, Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım’ın memleketi olan Erzincan’a kaydırılıyor. Kabinede revizyon beklentisinin gündeme geldiği bu günlerde konuyla ilgili resmi işlemlerin hız kazanacağı da ifade edildi. Daha önce hazırlanan projeye göre; Erzurum Lojistik merkezinin faaliyete geçmesi ile mevcut durumda yaklaşık 200.000 ton/ yıl olan taşıma miktarı 437.000 ton/yıla çıkacaktı.
ERZURUM HALKI AÇIKLAMA BEKLİYOR
Lojistik köyden otomobil, kömür, demir, un, tuğla, kiremit, konteyner, seramik, gıda maddesi, su, içecek maddeleri, gübre, askeri taşımalar, yem, saman taşıması yapılabilecekti. Yetkililer, projenin daha önceki çalışma programında olduğunu ancak son dönemlerde konuya ilişkin her hangi bir gelişmenin olmadığını kaydederek, bu alandaki girişimlerin doğru olduğunu açıklayan ifadeler kullandılar.
Konuyla ilgili proje haritasını ele geçiren ERZURUM gazetesi, detaylı bilgiler edindi.
Vatandaşlar konuyla ilgili duyarlı davranılmasını isteyerek, siyasilerin Erzurum’a sahip çıkmasını istedi.
LOJİSTİK MERKEZLERİNİN İŞLEVİ
Avrupa'da pek çok ülkede olan lojistik köyler ülkemizde de hem taşımacılığa kalite getirirken hem de istihdam ve trafik yükünü azaltmaya vereceği katkıyla yollara güven getiriyor. İçerisinde ayrıca ulusal ve uluslararası taşımacılık, lojistik ve eşyanın dağıtımı ile ilgili tüm faaliyetlerin muhtelif işletmeciler tarafından gerçekleştirilebiliyor.
Lojistik ve taşımacılık şirketleri ile ilgili Resmi Kurumların içinde yer aldığı, her türlü ulaştırma moduna etkin bağlantıları olan, depolama, bakım-onarım, yükleme-boşaltma, elleçleme, tartı, yükleri bölme, birleştirme, paketleme v.b. faaliyetlerini gerçekleştirme imkânları olan ve taşıma modları arasında düşük maliyetli, hızlı, güvenli, aktarma alan ve donanımlarıda bulunuyor.
MÜSİAD GİRİŞİM BAŞLATTI
MÜSİAD Erzurum Şube Başkanı Mustafa Güvenli, konuyla ilgili olarak ERZURUM gazetesine özel açıklamalarda bulundu. Güvenli, projenin tarihi ipek yolunu hayata geçirmek açısından önemli bir yeri olduğunu belirterek, 400 kişinin çalışacağı lojistik merkezin Erzincan’a kaydırılacağını doğruladı.
Konuyla ilgili girişimlerde bulunduklarını ve konunun Erzurum’u yöneten herkesin sorunu olduğunu belirten Güvenli, “ Tarihi ipek yolunun geçtiği illerden oluşan ulaşım ağı oluşturan demir yolu projesinin bir ayağında da Erzurum’da lojistik köy kurulması uygulaması yer alıyordu. Bu alternatife göre demiryolu, Ağrı ve Bayburt illerinden de geçecekti. Fakat son düzenlemeler çerçevesinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın memleketi Erzincan’dan geçecek yol ağının GAP’la birleştirilmesi ön görülüyor. Oysa Demiryolu ağının Erzurum’dan geçmesiyle GAPla birleşme daha kolay gerçekleşebilirdi. Hükümetin bu konuda duyarlı olmasını istiyoruz. Erzurum’dan fazlasıyla oy alan iktidar partisi, kenti hak ettiği konuma taşıyabilmelidir. Bu noktada bütün bölge illeriyle irtibat kurup, çözüm üretmeye çalışıyoruz. Fakat konu sşyasi erki ve erzurum’u yöneten herkesi ilgilendiriyor. Siyasi ve diplomatik anlamda girişimlerimiz tüm hızıyla devam ediyor. Tarihi ipek yolunun canlandırılmasında İran önemli bir yere sdahip bu ülke ile girişimlerde bulunuyoruz.” dedi.
ERZURUMLU BU İŞE SAHİP ÇIKMALI
Erzurumlunun soruna sahip çıkmasını isteyen Güvenli, “Geçmişte de Erzurum’da bölge müdürlükleri başka illere kaydırılmış, büyük bir sahipsizlik örneği yaşanmıştı. Aynı sorunların bugün yaşanmasına bir anlam veremiyoruz. Erzurum seçimlerde iktidar partisini önemli oaranda desteklemiş bir kent olarak bu duyarsızlığı hak etmiyor. Kentin gelişmesinde dış ticaret ve ulaşım ağları önemli bir yere sahip. Öyle ki 17. yüzyılda Osmanlı Devleti'nin İstanbul ve İzmir'den sonra üçüncü gümrük kapısı olarak faaliyet gösteren şehrimizde bugün dış ticaret neredeyse durma noktasına gelmiştir. Ülkemizin komşu ülkelerle olan kara sınırlarının yarısından fazlası bölgemizde bulunmaktadır. Ancak sınırların fazlalığı maalesef dış ticarete aynı oranda yansımamaktadır. Diğer bir ifade ile bölgemiz, ülkemizi Doğu, Güneydoğu ve Kuzey'deki ülkelere bağlayan bir konumda bulunmasına, organik tarım ve hayvancılık gibi doğrudan dış ticarete kaynaklık edebilecek üretim imkânlarına sahip olmasına rağmen bunlar yeterince değerlendirilememiştir. Son örnekte bunu doğruluyor. Erzurum'un ve dolayısıyla da bölgemizin gelişmesi için mutlaka bu düzensizlikler ortadan kaldırılmalı, Erzurum’u yöneten ve kentte sorumluluğu olan herkes bu işe sahip çıkmalıdır” dedi.