Türk Ulaşım-Sen Karabük Şube Başkanı Ali Rıza Ermiş, düzenlediği basın toplantısında, geçen günlerde seferden kaldırılan Ankara-Zonguldak-Ankara arasında işletilen Karaelmas Ekspresinin seferden kaldırılmasına tepki gösterdi. Dört vilayeti ve birçok ilçeyi birbirine bağlayarak yolcu taşımacılığı yapan Ankara-Zonguldak-Ankara arasında işletilen Karaelmas Ekspresi'nin seferden kaldırılmasını büyük bir yanlışlık olarak değerlendiren Ermiş, bölge milletvekillerini, sivil toplum örgütlerini göreve çağırarak,"TCDD Genel Müdürü hızını kesemedi şimdi de trenleri açığa alıyor" dedi.
//DEMİRYOLLARINDA BUDAMA MI?
Ermiş, demir yolunun "Refah ve Ümran tevlit eden" kapasitesinin budandığını belirterek şunları söyledi: "TCDD Genel Müdürlüğü'nün 28 Aralık 2009 tarihinde İvedi ve Müddetli olarak kurum teşkilatına yayımladığı emri, Türk Milleti'nin refah ve ümran nimetinden faydalanmasına en kapasiteli hizmeti sunulduğu dolaşım damarı olan demir yoluna ağır darbe indiriyor. Ülkemizin dört bir yanının demir yolu ile donatılması, mevcut hatların daha da genişletilerek ucuz, emniyetli, dışa bağımlı olmayan, uzun ömürlü ve
konforlu demir yolu taşımacılığını Türkiye kalkındırılıyor iddiası ile taban tabana zıt bir uygulama ile daraltmak hangi ilmi tespitin ürünüdür çok merak uyandırdı doğrusu."
Yayımlanan emre göre, sosyoekonomik yönden en mağdur durumda olan bölgelerinde trenlerin işletilmesinin TCDD Genel Müdürlüğü'nün emri ile durdurulduğunu anlatan Rıza Ermiş, sözlerine şöyle devam etti: "Yayımlanan emrin ilk paragrafı aynen şöyle 'Yolcu Dairesi Başkanlığı'nın il (b) talebi doğrultusunda; verimsiz işletildikleri tespit edilen ve ayrıca yolcu trenleri açıklanan tarihten itibaren seferden kaldırılmıştır.' Daha önceki uygulamalarda görüldüğü gibi, en yoğun hatlarda bile yol çalışması yapılırken tren işletmeciliğine son verilmediği, verimsiz işletildikleri ve parkurlarında yol çalışmaları yapılacağı sebebiyle seferden kaldırma emri verilen trenlerin yol çalışmaları tamamlandıktan sonra sefer yapacağına dair bir ibare dahi yok iken, çok yüksek maliyete tekabül edecek yol çalışma masrafının yapılması, insan için ekmek su kadar zaruri ihtiyaç halindeki ulaşım imkanının kısıtlanmasının o bölge halkının sosyoekonomik hayatı üzerindeki tahrip edici etkisini hiç hesaba katılmıyor."
//ERZURUM EKSPRESİ TARİH OLUYOR
Rıza Ermiş, Ermenistan'la dahi demir yolu bağlantısı kurulması projesinin hızla hayata geçirildiği bir süreçte kendi insanlarımızın bu en avantajlı taşıma nimetinden mahrum edilmesinin milletimiz nezdinde kabul görmeyeceğini söyledi. En önemlisi, birbirinden bu kadar uzak bölgelerde aynı anda yol çalışması başlatılmasını TCDD'nin mevcut kapasitesinin karşılaması mümkün olmadığı ortada iken çeşitli bölgelerimizde işletilen trenlerin işletmeciliğinin durdurulmasını eleştiren Rıza Ermiş, "Demir yolunun
refah ve ümran tevlit eder" nimet olmaktan çıkarılmasına haklı hiçbir ilmi tespiti bugüne kadar tarih kaydetmemiştir" dedi.
Ermiş, açıklamasında ayrıca, TCDD Genel Müdürlüğü'nce işletilmesine son verilen trenleri şöyle bildirdi: "Ankara - Zonguldak arasında işletilen Karaelmas Ekspresi, Kars-Akyaka arasında yolcu treni, Ankara - Kars arasında Erzurum ekspresi, Diyarbakır - Adana yolcu treni, Ankara - Malatya 4 Eylül mavi treni, Ankara- İzmir(Ulukent) - Basmane arasında işletilen 9 Eylül Ekspresi"
Ermiş, bu yanlıştan dönmek için bölge milletvekillerini göreve çağırdı.