ERZURUM (İHA) - Kampanya indirimlerini ve tüketici şikayetlerini değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) Üyesi ve Tüketici Hak Arama Derneği (THAD)Genel Başkan Vekili Yavuzhan Cengiz; “indirim tuzaklarına kanmayın” dedi.
Cengiz konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
“İndirim kampanyalarında ve reklamlarda tüketici mağduriyetleri çeşitliliği artarak devam ediyor. Tüketiciyi mağazaya çekmek için 2 al bir öde veya yüzde 70'e varan indirim açıklamalarına inanan tüketici içeri girdiğinde indirimin, ya çok kalitesiz ya da ayıplı bir-kaç üründe olduğu görüyor. Bazı ürünlerde ise birkaç gün önceden etiket fiyatları yükseltiliyor ve yüzde 50 indirim yapılmış gibi afiş asılıyor. Aslında zaten ürünün yüzde 50 indirimlik hali 1 ay önceki fiyatı. Tüketiciyi, son zamanların yeni kandırma yolu ise "kapatıyoruz, tadilat veya iş değişikliği nedeniyle zararına satış" gibi hilelere başvurulmasıdır. Bir tarafta kapatıyoruz yazarken diğer tarafta da elaman ilanı veren mağazalar bile var. İş yerini kapatma kararı alan mağazanın neden eleman aldığını anlamak mümkün değil. Tüketici, indirim kampanyalarının ve reklamların cazibelerine kapılmadan, hangi ürün olursa olsun, fiyatı ne kadar düşük olursa olsun piyasa araştırması yapmadan almamalarını tavsiye ediyoruz.”