ERZURUM (İHA) - TMO Doğu Anadolu Erzurum Şube Müdürü Necati Temir, yaptığı açıklamada; “2013/2014 Alım kampanya döneminde Erzurum Şube Müdürlüğü ve bağlı Horasan, Kars, Iğdır, Ağrı, Ahlat, Muş, Erzincan Ajans Amirlikleri ve bu Ajans Amirliklerine bağlı geçici alım merkezlerinde yapılacak tüm hububat alımlarında tam randevulu sistem uygulanacaktır.” dedi.
2013/14 yılı hububat alımlarında, ürün sahiplerinin (üreticiler, tüccarlar ve şirketler) ürünlerini sadece randevu alarak teslim edeceklerini belirten Temir, “Randevusuz alım kesinlikle yapılmayacaktır. Uygulamalarına her yıl bir takım yenilikler ekleyerek daha kaliteli hizmet vermeyi amaçlayan Kurumumuz, 75. yılında da bu yöndeki çalışmalarına devam etmektedir. 2012 yılında üreticilerimize daha kaliteli hizmet vermek ve hasat döneminde en kısa sürede ürün teslimatını gerçekleştirmek amacıyla buğday ve mısırın peşin alımları; randevulu ve randevusuz olarak, emanet alımları ise tamamen randevulu olarak gerçekleştirilmiştir. Çeltik alımları ise tamamen randevulu olarak yapılmıştır. 2012 yılında randevulu olarak işyerlerine gelen üreticilerin ürünleri aynı gün içerisinde, randevusu olmayanların ise işyerindeki sıraya göre alınmıştır. Uygulama kamuoyu tarafından olumlu karşılanmıştır. TMO; hizmette kaliteyi artırmak ve üreticilerimizin işyerlerinde uzun süre beklemelerini engellemek amacıyla 2013 alım döneminde, uygulamalarına bir yenisini daha ekleyerek, tüm ürün alımlarını randevulu olarak gerçekleştirecektir. Bu sistemle birlikte ürün sahipleri, TMO'ya arz edecekleri ürünler için www.tmo.gov.tr veya randevu.tmo.gov.tr adreslerinden randevu alınabilecekleri gibi Kurumumuz şube müdürlüğü ve ajans amirliklerine bizzat müracaat etmek suretiyle de randevu alabileceklerdir. Telefonla randevu kesinlikle verilmeyecektir, Randevular, ürün teslim etmek istenilen işyerleri için yapılacaktır. Randevu alma işlemi, gerçek kişiler için T.C. Kimlik Numarası, tüzel kişiler için Vergi Numarası ile yapılacaktır. Üreticilere, ÇKS'de kayıtlı ürün miktarı kadar randevu verilecektir. ÇKS kaydı olmayan üreticiler sistemden randevu alamayacağından, ÇKS kayıtlarının mutlaka güncellenmesi gerekmektedir. ÇKS'si olmayan kesimler; her bir işyeri için günlük en fazla 250 ton emanet randevusu alabileceklerdir. Randevular, işyerlerinin günlük alım kapasitelerine göre verileceğinden, randevu alacak kişilerin getirebileceği ürün miktarı kadar randevu alınması, sistemin işleyişi açısından faydalı olacaktır. Üreticilerin randevularını iptal etmeden iki kez, tüccar ve sanayicilerin ise bir kez randevularına gelmemeleri halinde, 2013 alım döneminde bir daha randevu alamayacakları ve daha sonrası günler için almış oldukları randevularının da sistem tarafından otomatik olarak iptal edilecektir. Getirilecek ürün miktarından fazla randevu alınmaması, diğer kişilerin randevu alabilmeleri ve Kurumumuzun planlı-programlı bir şekilde hizmet vermesi bakımından büyük önem arz etmektedir. Ürününü TMO işyerine teslim etmek isteyen ürün sahipleri için hazırlanan randevu sistemi ve internet üzerinden nasıl randevu alınacağının detaylı olarak anlatıldığı broşür ve afişler, ülkemizin her noktasına ulaştırılmıştır. Ürün sahiplerinin, broşür ve afişleri incelemeleri veya TMO işyerlerinden bilgi almaları halinde, randevu alma aşamasında ve ürün teslimatında yaşanması muhtemel sorunlar ortadan kalkacaktır.” diye konuştu.