Erzurum İl Sivil Savunma Müdürü Abdurrahman Aktürk, 5902 Sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un yürürlüğe girdiğini bildirdi. Sivil Savunma Genel Müdürlüğü ile birlikte Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü ve Afet İşleri Genel Müdürlüğünü de kapatan söz konusu kanun kapsamında, afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetleri yürütmek üzere, Başbakanlık’a bağlı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı oluşturulduğunu anlatan Aktürk, illerdeki Sivil Savunma Müdürlükleri’nin de kapatıldığını kaydetti.
YENİ DÜZENLEME
Yeni düzenlemeyle, Sivil Savunma Koleji’nin Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi’ne dönüştürüldüğünü belirten Abdurrahman Aktürk, İl Sivil Savunma Müdürlükleri yerine de, İl Özel İdaresi bünyesinde Valiye bağlı İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri kurulmasının öngörüldüğünü dile getirdi. Aktürk, Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri’nin ise, teşkilatı ve personeliyle birlikte bulundukları İl Özel İdaresi’ne devredildiklerini aktararak, kamu kurum ve kuruluşlarında bulunan ‘Savunma Sekreterliği’ ve ‘Savunma Uzmanlığı’ gibi birimlerin de kaldırıldığını ifade etti.
AKTÜRK: YASAL DÜZENLEMENİN AMACINI ANLATTI
5902 Sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un amacını; “Afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetlerin ülke düzeyinde etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli önlemlerin alınması ve olayların meydana gelmesinden önce hazırlık ve zarar azaltma, olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında gerçekleştirilecek iyileştirme çalışmalarını yürüten kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonun sağlanması ve bu konularda politikaların üretilmesi” şeklinde açıklayan İl Sivil Savunma Müdürü Aktürk, kanun çerçevesinde; Afet ve Acil Durum Yüksek Kurulu, Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu ve Deprem Danışma Kurulu oluşturulduğunu dile getirdi. Aktürk, düzenleme doğrultusundaki yeniden yapılanmanın, bu yılsonuna kadar tamamlanmış olacağını da, sözlerine ekledi.