ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Taşambarlar’da yangın söndürüldü
Taşambarlar’da yangın söndürüldü
AK Parti’de görev dağılımı yapıldı
AK Parti’de görev dağılımı yapıldı
YURTLİG’de Erzurum Kız Yurdu şampiyon oldu
YURTLİG’de Erzurum Kız Yurdu şampiyon oldu
Erzurum’da bilekler yarıştı
Erzurum’da bilekler yarıştı
Akdağ ailesi yasta
Akdağ ailesi yasta
HABERLER>EKONOMİ
3 Kasım 2011 Perşembe - 05:44

Sevgi Yolu ihale safhasında

Rize-Erzurum Otoyolu'yla (Sevgi Yolu) Doğu Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin birbirine bağlanması, böylece bölge illeri arasındaki ticari ve kültürel alışverişin canlandırılması hedefleniyor.

Sevgi Yolu ihale safhasında

ERZURUM
Rize'yi Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine bağlayan, kış aylarında kar nedeniyle geçit vermeyen Rize-Erzurum karayolu güzergahındaki 2600 rakımlı Ovit Dağı'nda 50 yıldır yapılması istenen tünel hayata geçiriliyor.
Gidiş ve geliş olarak yapılacak, 14.7 kilometre uzunluğundaki tünel, bu özelliğiyle Türkiye'nin birinci, dünyanın dördüncü en uzun tüneli olacak.Tünelin yıl sonuna kadar ihale edilmesi bekleniyor.
İKİZDERE İSPİR TÜNELİ
Rize'nin İkizdere ilçesi sınırlarında kalan Ovit Dağı geçidi, kar yağışının durumuna göre genellikle kasım ile nisan ayları arasında bazen de mayıs ayına kadar ulaşıma kapalı tutuluyor. Yolun 12 ay boyunca ulaşıma açık tutulabilmesi için yaklaşık 250 kilometrelik Rize-Erzurum karayolunun İkizdere ile İspir arasındaki Ovit Dağı'nın tünelle geçilmesi planlanıyor.
ULAŞTIRMA BAKANLIĞI OVİT’E YOĞUNLAŞTI
Ulaştırma Bakanlığınca 2023'e kadar bitirilecek projeler arasına alınan Rize-Erzurum Otoyolu Projesi'nin en önemli bölümünü Ovit Dağı tüneli oluşturuyor. Proje kapsamında önemli bölümü tamamlanan İyidere-İkizdere otoyolu çalışmalarının da kısa sürede tamamlanması hedefleniyor.
Rize ve bölge ekonomisine önemli kazanımlar sağlayacağı belirtilen otoyolun en önemli bölümü olan Ovit Dağı tüneli için zemin etüdü, uzunluğu, giriş ve çıkış yerlerinin belirlenmesi ve yaklaşık maliyetinin hesaplanması amacıyla yaklaşık 18 ay önce Ovit Dağı'nda başlatılan zemin etüt ve sondaj çalışmaları sona erdi. Ovit Dağı tünelinin ihalesinin yıl sonuna kadar yapılması bekleniyor.
OVİT SEFERBERLİĞİ
Rize-Erzurum Otoyolu'yla (Sevgi Yolu) Doğu Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin birbirine bağlanması, böylece bölge illeri arasındaki ticari ve kültürel alışverişin canlandırılması hedefleniyor. Bu kapsamda Rize-Mardin otoyolu güzergahı ile çevresinde bulunan 12 ilin Ticaret ve Sanayi Odası yönetim kurulu başkan ve üyeleri, yolun yapımına bir an önce başlanıp öngörülen tarihten önce bitirilmesi amacıyla kamuoyu oluşturmak için ilk olarak Ankara'da, ardından Rize ve Mardin'de toplantılar yapmıştı.
OVİT ÇIĞLA GÜNDEME GELMİŞTİ
Ovit Dağı, 20 Kasım 1999 ile 12 Nisan 2011 arasında 2 çığ düşmesi olayının meydana gelmesi ve birinde 18, diğerinde 16 kişinin mahsur kalması üzerine gündeme gelmişti.
Öte yandan, 2012 bütçesine Ovit Dağı tüneli için 50 milyon lira ödenek ayrıldığı, sadece tünelin maliyetinin 600 milyon lira olduğu, bağlantı yolları, kavşaklar ve diğer yapılması planlanan yollar ile toplam maliyetin 1,5 milyar lirayı bulduğu öğrenildi.
VALİ HACIMÜFTÜOĞLU’NUN AÇIKLAMASI
Rize Valisi Seyfullah Hacımüftüoğlu, yaptığı açıklamada, Ovit tünelinin Rize'de belki de 50 yıldır konuşulduğunu ancak uzun yıllar bu konuda hiçbir çalışma yapılmadığını söyledi.
Bunun önemli bir eksiklik olduğunu ifade eden Hacımüftüoğlu, "Ovit tüneli en fazla önem verdiğim konulardan biri. Bu nedenle ilde göreve başladığım ilk günden bu yana Ovit Dağı tünelini gündemde tuttum ve nasıl bir çalışma yapılabileceğini araştırdım. Girişimlerimiz üzerine Ovit Dağı'nda etüt çalışmaları başlatıldı ve sağlıklı bir şekilde sonlandırıldı. Artık tünelin yapılması konusundaki süreç sağlıklı bir şekilde işliyor. Türkiye'nin belki de en uzun süre yapılması beklenen tüneline nihayet ilk kazmanın vurulması artık çok yakın" dedi.
Ovit tünelinin Rize ve bölge ekonomisi için büyük önem taşıdığını, bu yüzden mutlaka yapılması gerektiğini kaydeden Hacımüftüoğlu, "Son 2 yıl öncesine kadar hiçbir çalışma yapılmamış Ovit tüneli konusunda bu kadar hızlı yol alınması kolay bir iş değil. Bu, konuya verdiğimiz önem sayesinde oldu. Proje, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca 2023'e kadar bitirilecek projeler arasına alındı. Bundan sonra da aynı şekilde çalışmalara devam edip tünelin olabilecek en kısa zamanda ve en iyi şekilde yapılmasını sağlamaya çalışacağız" diye konuştu.
OVİT'TE SON 2 YILDA 2 MAHSUR KALMA OLAYI YAŞANDI
Ovit'te son 2 yılda yaşanan 2 mahsur kalma olayının bu yolun bölge insanı tarafından ne kadar istendiğini açıkça gösterdiğini belirten Hacımüftüoğlu,"İnsanların mutlaka bu güzergahı kullanmak istemesinde ekonomik, yolun kısa olması gibi nedenler olabilir. Her yıl bu tür olaylar yaşamak istemiyoruz. Bu nedenle Ovit Dağı'nda günün şartlarına uygun, kaliteli bir yol ve tünel yapılması gerekiyor. Biz de bunu yapmaya çalışıyoruz" dedi.
Vali Hacımüftüoğlu, yapılacak yolun Erzurum'da bitmeyeceğini, Mardin'e kadar uzaması gerektiğini kaydederek, şunları söyledi: "Güzergahtaki yolların önemli bölümü zaten yapılmış. Rize-Erzurum yolunun en önemli kısmı Ovit mevkisi. Ovit'te tüneli yaptığımızda İspir'e kadar rahatlıkla gideceğiz. Buradan sonra da İspir ile Aşkale arasında bir tünele ihtiyaç olacak. Bunu da gerçekleştirirsek çok kısa mesafeden Erzurum'dan sahile inmek mümkün olabilecek. O zaman Rize'nin yıllardır hayalini kurduğu Ovit tüneli gerçekleşmiş, kuzey güney aksının en önemlilerinden biri olan Rize-Erzurum hattı tamamlanmış olur. Ovit tüneli, 15 kilometreye yakın uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun tüneli olacak. Böylece Rize'nin rüyasını gerçekleştirmiş olacağız. Rize ve bölgenin hevesi, rüyası olan proje, bölgeye maddi anlamda da önemli katkı sağlayacak."
"BÖLGE EKONOMİSİNE HAREKET GETİRECEK"
Rize Ticaret ve Sanayi Odası (RTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Ofluoğlu ise Rize-Erzurum karayolundaki geçit konumundaki Ovit Dağı'nda yapılacak tünelin çocukluğundan beri konuşulan bir proje olduğunu söyledi.
Rize-Erzurum karayolunun transit taşımacılığa uygun hale getirilmesinin Rize'nin kaderini değiştireceğini ifade eden Ofluoğlu, "Ovit Dağı'nın tünelle geçilmesi Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz'in kader projesidir. Çünkü Karadeniz limanları ile İran'ı, Doğu Karadeniz ile doğu bölgesini kucaklaştıracak bir projedir. Bu nedenle Erzurum, Kars, Trabzon gibi bölge illerini de en az Rize kadar ilgilendiriyor. Bugün İran, ithalatının büyük bölümünü Avrupa'dan yapıyor. Ancak bunda uzun bir güzergah izleniyor. Bu taşımacılığa ödenen yıllık navlun bedeli 5 milyar dolar civarındadır. Ovit tüneli ile İran ticaretini Karadeniz limanları üzerinden yapabilecek. Bu da Rize ve bölge ekonomisine büyük hareket getirecek" dedi.
Ofluoğlu, Ovit Dağı tüneli sayesinde Doğu Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında turizmin artacağını, aynı zamanda sosyal ve kültürel birlikteliğin gelişeceğini belirterek, "Ovit Dağı tüneli Rizelilerin bir hayaliydi. Bugün gerçekleşmeye çok yaklaşılmasından dolayı mutluyuz. Başta Başbakanımız olmak üzere emeği geçenlere teşekkür ediyoruz" diye konuştu.
 

 
800 öğretmenin ataması yapıldı
 
Sertoğlu işçilerle helalleşti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Pasinler'de örnek dayanışma
Pasinler Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi ve Milliyetçi ...
Takıştır, Erzurum’da şube açtı
Bijuteri sektöründe, uzun süredir faaliyet gösteren Takıştır Mağazalar ...
Hayvan hırsızlığına besici çözümü
Erzurum'da bazı besiciler, Kurban Bayramı öncesinde hırsızlıkların önüne ...
 
Palandöken'de Sanayi Çalıştayı
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı "2013-2017 Stratejik Plan Çalışması ...
Biz de durgunluğa uyduk..
Eylül ayı Tüm Türkiye’de olduğu gibi Doğu Anadolu Bölgesi ve Erzurum’da ...
Kişi başına 2.1 bin TL harcama
Kişi başına 2.126 bin TL kamu harcamasının yapıldığı Erzurum’un ülke payı ...
 
Besiciliğe organik yaklaşım
Erzurum’da gerçekleştirilen bir proje ile Türkiye de ilk kez organik hayvancılıkla ...
Kalifiye eleman sorunu aşılıyor
Erzurum İktisadi Sosyal Araştırma ve Yardımlaşma Vakfı tarafından kentte ...
10. Dönem mesleki kurs kayıtları başladı…
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Toplum Merkezi’nde 10. Dönem kurs kayıtları ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
“Merhamet” Politikası ve Terör
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Kasadaki Altın Saatler
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Kağıt gazete dönemi bitti!
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Sosyal Medya ve Siyaset: Ahlakın Kaybolduğu Yer mi?
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Prof. Dr. Fatih Alper Gibi Derman Olacaksın !
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
İş Yapma Ayrı Sahiplenme Ayrı İştir Ve Erzurumspor
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva