ABİGEM Direktörü Prof. Dr. Osman Demirdöğen, Çalışmayla Türkiye’nin 2023 hedeflerinde önemli bir yeri olan sağlık sektörü planlamalarına, kamu hastanelerinde yaşanan can ve mal kayıplarının azalmasına katkı sağlanacağını bildirdi. Ayrıca, Türkiye’deki kamu hastanelerinin ve yerli tedarikçi firmaların daha etkin, verimli ve müşteri odaklı tedarik zincirlerine sahip olmalarına da katkı sağlanması hedefleniyor.
Çalışma hakkında bilgi veren Demirdöğen, “Çalışmayla, Türkiye sağlık sektöründe tedarik zinciri yönetiminin işleyişi ve kullanılan yöntemler detaylı bir şekilde incelenmiş, tedarik zincirinde yer alan kurumlara sağladığı faydalar belirlenmiş ve sektörde yer alan kuruluşlara faydalı olacak istatistiksel sonuçlar paylaşılmıştır. Gerçekleştirilen araştırmanın ana amacı, kamu sağlık kuruluşlarının ve tedarikçi firmaların tedarik zinciri uygulamalarının hasta müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Ayrıca, çalışma ile Türkiye’nin 2023 hedeflerinde önemli bir yeri olan sağlık sektörü planlamalarına, kamu hastanelerinde yaşanan can ve mal kayıplarının azalmasına, Türkiye’deki kamu hastanelerinin ve yerli tedarikçi firmaların daha etkin, verimli ve müşteri odaklı tedarik zincirlerine sahip olmalarına katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Sağlık sektöründe hasta müşteri memnuniyetini etkileyen kritik tedarik zinciri faktörlerini tespit etmeyi amaçlayan çalışma; Erzincan, Erzurum, Antalya, Samsun, İstanbul ve Ankara İllerinde yer alan kamu sağlık kurumları, Kamu Hastaneleri Genel Sekreterlikleri ve kamu sağlık kuruluşlarına malzeme tedarikinde bulunan tıbbi malzeme ve cihaz tedarikçileri üzerine gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında yapılan ankete tıbbi malzeme ve cihaz tedarikçisi firmalardan ve kamu hastanelerine bağlı kurumlardan 290 kişi katılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların yüzde 55’i lisans mezunudur. Bu durum, tedarik zinciri sürecinde çalışanların eğitim düzeyinin yüksek olduğunu göstermektedir.” dedi.
PROJE İLE DAHA İYİ HİZMET SUNULACAK
Proje sonucunda elde edilen bilgiler ışığında kurum içi ve tedarikçileri ile olan faaliyetlerini uyumlu bir şekilde yürütmeleri, tedarikçi performanslarını sürekli olarak değerlendirmeleri gerektiğini ifade eden Demirdöğen, “Proje sonucunda elde edilen bilgiler ışığında sağlık sektörü tedarik zincirinde yer alan sağlık kuruluşlarının ve tedarikçi firmaların faaliyetlerini başarılı bir şekilde yürütebilmeleri ve hasta müşteri memnuniyetini sağlayabilmeleri için talep tahmin sürecini, kurum içi ve tedarikçileri ile olan faaliyetlerini uyumlu bir şekilde yürütülecek. Tedarikçi performanslarını sürekli olarak değerlendirmeleri gerektiğini değişimin hızlı yaşandığı ve belirsizliğin hâkim olduğu sağlık sektöründe yenilikleri daha yakından takip etmek ve beklenmedik durumlara cevap verebilmek mümkün olacak. Bu dört prensibin başarılı bir şekilde uygulanması sonucunda ise sağlık sektörü tedarik zincirinin nihai halkasını oluşturan hastalara daha iyi hizmet sunulacak ve ‘müşteri’ memnuniyeti sağlanacak.” Diye konuştu.