ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Yazgan Trabzon'dan uğurlanacak
Yazgan Trabzon'dan uğurlanacak
Hakan Kutlu: 'Biz de yorulduk'
Hakan Kutlu: 'Biz de yorulduk'
Bakkal: ‘Oyunun hakimiyeti bizdeydi’
Bakkal: ‘Oyunun hakimiyeti bizdeydi’
Çığzede Yazgan Kocaeli’ne uğurlanacak
Çığzede Yazgan Kocaeli’ne uğurlanacak
Vali Çiftçi’den çığ açıklaması
Vali Çiftçi’den çığ açıklaması
HABERLER>EKONOMİ
23 Temmuz 2023 Pazar - 13:10

Pezük Hızlı Tren projelerini paylaştı

TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, demiryolu ağının geliştirilmesi için tamamlanan ve yapımı süren projeler hakkında bilgi verdi.

Pezük Hızlı Tren projelerini paylaştı

TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, demiryolu ağının geliştirilmesi için tamamlanan ve yapımı süren projeler hakkında bilgi verdi.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Hasan Pezük, Ankara-İzmir Hızlı Treni projesinin tamamlaması ile 14 saatlik yolculuğun 3,5 saate ineceğini söyledi.
TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, demiryolu ağının geliştirilmesi için tamamlanan ve yapımı süren projeler hakkında bilgi verdi. Mevcut durumda 11 bin 668 kilometresi konvansiyonel, 2 bin 32 kilometresi YHT, 219 kilometresi hızlı tren hattı olmak üzere toplam 13 bin 919 kilometre demiryolu hattına sahip olduklarını söyleyen Hasan Pezük, mevcut hatların yüzde 58’ine tekabül eden 8 bin 46 kilometresinin sinyalli, yüzde 51‘ine tekabül eden 7 bin 142 kilometresinin ise elektrikli olduğunu belirtti. Türkiye’nin vizyon projelerinden biri olan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesinin tamamlanarak 26 Nisan 2023 tarihinde hizmete alındığını hatırlatan Pezük, güzergah boyunca Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli, Sivas olmak üzere toplam 8 gar ve istasyon inşa edildiğini ve 405 kilometre uzunluğundaki Ankara-Sivas arasında 12 saat olan demiryolu seyahat süresinin 2 saat olduğunu söyledi.
Devam eden projeler hakkında da bilgi veren Pezük, “508 kilometrelik Ankara-İzmir Hızlı Tren projesinin Banaz-Eşme-Salihli-Manisa arasındaki 177,5 kilometresinde altyapı işleri teşekkülümüzce yürütülmekte olup, altyapı işlerinde yüzde 57 fiziksel ilerleme sağlanmıştır. Altyapı işlerinde kalan altyapı, üstyapı ve EST işleri AYGM’ce yapılan ihale kapsamında tamamlanacaktır. Projenin tamamlanması ile 824 kilometre olan mesafe 624 kilometreye, 14 saat olan seyahat süresi YHT ile 3 saat 30 dakikaya inecek, 4 kat kapasite artışı sağlanacaktır. Bursa-Osmaneli Hızlı Tren projesinin Bursa-Yenişehir kesimindeki altyapı işleri önemli ölçüde tamamlanmış olup, projenin kalan altyapı ve üstyapı işleri ise AYGM’ce yapılan sözleşme kapsamında tamamlanacaktır. Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren projesi kapsamındaki GAZİRAY projesi tamamlanarak hizmete alınmıştır. Projenin Mersin-Adana arasındaki 3. ve 4. hat altyapı işleri tamamlanmıştır. Adana- Ceyhan altyapı ve üstyapı işleri, Toprakkale-Bahçe tünelli kesim ve Bahçe-Nurdağ varyantı altyapı işleri teşekkülümüzce devam etmektedir. Proje kapsamında kalan altyapı işleri, üstyapı ve üstyapı işleri AYGM’ce yapılan ihaleler kapsamında tamamlanacaktır” dedi.
Yapımı devam eden Halkalı-Kapıkule hattı hakkında konuşan Pezük, 229 kilometrelik Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesinin ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğundaki Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yüzde 63,33 fiziki ilerleme sağlandığını ve projenin finansmanında 275 milyon euro Avrupa Birliği Hibe Fonu'nun tamamının kullanıldığını açıkladı. Pezük, “Projenin bileşenleri olan Kapıkule gar tevsiatı yapım işinin ihalesi ile ilgili çalışmalar devam etmektedir. Güzergâh üzerindeki 4 adet yeni istasyon yapımı ile Çerkezköy ve Edirne garlarının hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi ile ilgili ihale yapılacaktır. Projenin Ispartakule-Çerkezköy ve Halkalı-Ispartakule kısımları AYGM tarafından ihale edildi, sözleşmeler imzalandı ve çalışmalar başladı” ifadelerini kullandı.
Hasan Pezük, Konya-Karman Hızlı Tren projesinin devamı olan 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla Hızlı Tren hattında altyapı ve üstyapı işlerinin devam ettiğini ve elektrifikasyon işleri için haziran ayı sonunda ihalenin yapılması ve sinyalizasyon yapım çalışmalarının altyapı, üstyapı ve elektrifikasyon işlerine paralel olarak tamamlanmasının planlandığını belirtti. Hasan Pezük sözlerine şöyle devam etti:
“Ankara-İstanbul arasındaki tamamlama işleri kapsamındaki 14 kilometrelik Doğançay Ripajı-1 kesimindeki çalışmalar tamamlanarak, 250 km/saat hızla işletmeciliğe 22 Haziran 2022 tarihinde geçilmiştir. 12 kilometrelik Doğançay Ripajı-2 kesimi ve T-26 tüneli kesimindeki yapım çalışmaları devam etmektedir. Bu projelerle birlikte Sivas-Zara, Sincan-Yenikent-Kazan Soda, KONYARAY, Köseköy-Gebze yapım işleri ile 555 kilometrede elektrifikasyon, bin 460 kilometrede sinyalizasyon çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca yük taşımacılığının artırılması kapsamında lojistik merkez ve iltisak hattı yapım çalışmaları kapsamında Sivas ve Boğazköprü lojistik merkezleri, Niğde Andaval yük merkezi ile Gelemen Tekkeköy iltisak hattı bağlantılarının yapımları devam etmektedir.”

Hedef 2053 Ulusal Ulaştırma Ana Plan hedefleri kapsamında demiryolu ağının geliştirilmesi
Türkiye’nin dört bir yanını demiryolu ağı ile buluşturma çalışmalarını sürdüklerini belirten Hasan Pezük, açıklamalarına şöyle devam etti:
“Yapım projeleri ile birlikte 2053 Ulusal Ulaştırma Ana Plan hedefleri kapsamında demiryolu ağının geliştirilmesi amacıyla kuzey-güney ve doğu-batı yeni demiryolu koridorunu oluşturacak olan Erzincan-Erzurum-Kars, Antalya- Burdur/Isparta-Afyonkarahisar-Kütahya-Eskişehir ve Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir- Kayseri, Samsun-Kırıkkale, Gaziantep-Şanlıurfa-Mardin gibi yeni hızlı tren hatlarına ilişkin proje hazırlama ve yapıma yönelik planlama çalışmaları da sürdürülmektedir.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca hazırlanmış olan 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ve bu planda belirlenen hedefleri dikkate alarak yol haritalarını belirlediklerini söyleyen TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, “Hedef demiryolu hat uzunluğunun 28 bin 590 kilometreye çıkartılması, yolcu taşımacılığı payının yüzde 0,96’dan yüzde 6,20’ye, yük taşımacılığı payının yüzde 5,08’den yüzde 21,93’e çıkartılması, yüksek hızlı tren ve hızlı tren bağlantısına sahip olan il sayısının 8’den 52’ye yükseltilmesi, yıllık yük taşımacılığının 448 milyon tona ulaşması, lojistik merkez sayısının 12’den 26’ya çıkartılması, toplam enerji ihtiyacının yüzde 35'inin yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılanması olarak belirlenmiştir” diye konuştu.

 
Aşkale Voleybol ekibi finalde
 
‘Erzurum Kongresi’nin 104. yılı kutlu olsun’
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
‘Cumhuriyeti Kuran Şehirler’ buluştu
Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO), Cumhuriyetin 100. Yılı ve Erzurum ...
Erzurum’da araç sayısı vites büyüttü
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum’da Haziran ayı ölçeğinde trafiğe kayıtlı ...
Erzurum’da 3 bin 801 araç devredildi
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum’da 2 bin 503 otomobil, 40 minibüs, 10 ...
 
Tarımsal girdi fiyat endeksi açıklandı
Tarımsal girdi fiyat endeksi (Tarım-GFE) Mayıs ayında yıllık yüzde 33,22, aylık yüzde 0,26 arttı.
Ekonomide OVP süreci
Yılmaz, ''Türkiye’nin üç yıllık makroekonomik hedefleriyle ekonomik ve ...
Erzurum 6 ayda 151 marka çıkardı
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum’dan Haziran ayında 24, bu yılın ilk ...
 
Erzurum Faydalı modelde 2’inci sırada
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum’dan Haziran ayında 1, bu yılın ilk 6 ...
Erzurum patent verileri açıklandı
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum’da Haziran ayında 5, bu yılın Ocak – ...
İktisadi dengede Erzurum farkı
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum Doğu Anadolu Bölgesi illeri içinde il ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Kasadaki Altın Saatler
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Kağıt gazete dönemi bitti!
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Müslümanlar Müslüman Olmadıkça
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Sosyal Medya ve Siyaset: Ahlakın Kaybolduğu Yer mi?
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Prof. Dr. Fatih Alper Gibi Derman Olacaksın !
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
İş Yapma Ayrı Sahiplenme Ayrı İştir Ve Erzurumspor
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva