ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
ETÜ’de kadına yönelik şiddete dikkat çekildi
ETÜ’de kadına yönelik şiddete dikkat çekildi
Dolaylı Ar-Ge teşviki 59.3 milyar TL oldu
Dolaylı Ar-Ge teşviki 59.3 milyar TL oldu
Finansal hizmetler güven endeksi arttı
Finansal hizmetler güven endeksi arttı
İstihdam endeksi yıllık yüzde 3 arttı
İstihdam endeksi yıllık yüzde 3 arttı
Ekim ayında 1,49 trilyon TL’lik ödeme kartla yapıldı
Ekim ayında 1,49 trilyon TL’lik ödeme kartla yapıldı
HABERLER>EĞİTİM
12 Aralık 2022 Pazartesi - 02:49

Özer: 'Eğitimde dijitalleşme hamleleri başlattık'

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Eğitim sistemimizin adaptasyonunu sağlamak ve öğrenci, öğretmen ve velilerimizin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek için son bir yılda eğitimde dijitalleşme hamleleri başlattık" dedi

Özer:  Eğitimde dijitalleşme hamleleri başlattık

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Eğitim sistemimizin adaptasyonunu sağlamak ve öğrenci, öğretmen ve velilerimizin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek için son bir yılda eğitimde dijitalleşme hamleleri başlattık" dedi
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Bakanlık olarak eğitimi daha erişilebilir kılmak ve dijital teknolojilerin kullanım becerileri ile akademik başarıların artırılması amacıyla geliştirilen dijital platformlar sayesinde, dijital teknolojilerin hem kullanımının arttığını hem de dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilere ulaşıldığını belirtti. Bakan Özer ayrıca dijitalleşme adımlarını eğitimin tüm alanlarını kapsayacak şekilde genişlettiklerine değinerek Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) ile öğretmenlere yönelik, Halk Eğitimi Merkezleri Bilişim Ağı (HEMBA) ile de tüm vatandaşlara yönelik özel dijital platformlar kurulduğunu ifade etti.
Özer, eğitim alanındaki beklentilerin de bu yönde değiştiği bir dönemin içinde bulunduklarını söyleyerek "Çağımızda dijitalleşme, beşeri faaliyetlerin birçoğuna sirayet etmiş durumda. Elbette bu durum, toplumların ve onları oluşturan bireylerin gereksinimleri çerçevesinde olgunlaşıyor. Teknolojinin hızlı bir biçimde gelişimi de bireylerin ihtiyaçlarını farklılaştırarak şekillendiriyor" Açıklamasında bulundu.
“Dijital dönüşümde öğretmen ve öğrenci odaklı bir süreç yürütülüyor”
Bakan Özer, bilginin çokluğu, artış hızı ve farklılığı da bireylerin sürekli öğrenme ihtiyacını arttığını vurgulayarak, “Bu çerçevede dijitalleşmenin sunduğu imkânlar, insanların öğrenme yaşamlarını da daha uyumlu, sürdürülebilir, kolaylaştırıcı ve konforlu hâle dönüştürüyor. Bu dönüşümün dijitalleşmenin eğitim sürecine uyum sağladığı ve refah düzeyini artırdığı kaçınılmaz bir gerçek olarak karşımızda duruyor" dedi.
“Eğitimde okuryazarlık becerilerini geliştirmek için dijitalleşme hamleleri başlattık”
Okullardaki dersliklerin yüzde 90'ının yıl sonuna kadar etkileşimli tahta ile buluşacağını açıklayan Bakan Özer, Bakanlık olarak dijital dönüşümde özgünlüğü ve inovasyonu merkeze alan, öğretmeni ve öğrenciyi odak noktasına koyan bir süreç yürüttüklerini dile getirdi. Özer, değerlendirmesinde "21. yüzyıl dünyasında bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişim ve dönüşüm sürecine eğitim sistemimizin adaptasyonunu sağlamak ve öğrenci, öğretmen ve velilerimizin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek için son bir yılda eğitimde dijitalleşme hamleleri başlattık" ifadelerini kullandı.
“Dijital platformlar ile telafi destek mekanizmaları oluşturuldu”
Bakanlığın, yüz yüze eğitimden uzaktan eğitime geçişi destekleyen dijital ve çevrim içi platformların öğrenciler ve aileler tarafından kullanımının daha kolay ve erişilebilir olması için projeler, eylemler ve eğitimler gerçekleştirerek birçok alanda seferberlik başlattığını anlatan Özer, şöyle devam etti:
"Ücretsiz ders kitaplarıyla birlikte 160 milyon yardımcı kaynak dağıtımı yapıldı ve bu kaynaklar aynı zamanda dijital platformda da yer aldı. Öğrencilerimizin pandemi sonrası öğrenme kayıplarını telafi etmek ve temel eğitimde eksikliklerini gidermek için bireyselleştirilmiş bir mekanizma olan Öğrenci-Öğretmen Destek Sistemi’ni (ÖDS) oluşturduk. Bu dijital platformda da yine öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz kendi ihtiyaçlarına yönelik olarak destek alabilecekler. Bununla birlikte yine pandemi sonrasında matematik, yabancı dil ve Türkçe seferberlikleri başlattık. Öğrencilerimizin bu alanlara yönelik temel beceri ve kazanımlarını artırmayı hedefliyoruz. Bu sebeple her bir seferberlik alanıyla ilgili bir dijital platform hazırladık. Matematik platformumuz hayata geçti. Yabancı dil ve Türkçe platformlarımızı da yakın bir zamanda hayata geçireceğiz."
Bakan Özer, mesleki ve teknik eğitim ders materyallerinin dijitalleştirilmesini sağlayıp eğitim sürecinde zaman ve mekân kavramına bağımlılığı ortadan kaldıran, materyale ulaşım konusunda dezavantajlı bölgelerde bulunan öğrencilerin 3D modelleme ve artırılmış gerçeklik teknolojisi ile gerçek bir materyal deneyiminin yaşanabilmesini amaçlayan Mesleki Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Platformu'nu hayata geçirildiğini kaydetti. Bu sayede, öğrencilerin dijital ortamda sanal deneyler ile üretici düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, mesleki eğitimde daha donanımlı hâle getirilmesi amaçlandığını da sözlerine ekledi.

 
Dalcı: ‘Gençlerbirliği bu ligde kalacak’
 
Sağlıkta Beyaz Reform dönemi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ETÜ'den Psikoloji Hizmetleri Zirvesi
Dünya İnsan Hakları Günü’nde Erzurum Teknik Üniversitesi (ETÜ) ve Edebiyat ...
ATAUNİ’den ETSO ve ETB’yle proje işbirliği
Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, Erzurum Ticaret ve ...
ETÜ’de Sıfır Atık gündemi
Erzurum Teknik Üniversitesi’nde (ETÜ) yenilenebilir enerji uygulamalarının ...
 
KOSGEB Meslek Lisesi öğrencilerini bilgilendiriyor
KOSGEB Erzurum Müdürlüğü ve Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ...
Kamu Eğitim harcamalarında rekor
Türkiye'de eğitim harcamaları 2021 yılında 2020 yılına göre yüzde 27,1 ...
ATAUNİ’de akademik istişare
Atatürk Üniversitesi, iç ve dış paydaşlarla bir araya gelerek fikir alışverişinde ...
 
ATAUNİ’den Yeni Nesil Üniversite projesi
Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesi kapsamında toplumla bütünleşme ...
Atatürk Üniversitesi küresel ağda
Atatürk Üniversitesi, küresel bir bilimsel ve teknolojik uzmanlık ağı ...
 ATA-AÖF 32 Üniversiteyi buluşturdu
Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi tarafından 2’inci ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Onurun 41. Yılı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Hırsızlığa ‘zulüm’ dedikleri yerden buyurun!
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva