ERSİN ÖZTÜRK
ERZURUM (İHA) - Erzurum Dedeman Ski Lodge Otel'de, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen "Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi.
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen "Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında 10 pilot ilde engelsiz okul modeli bilgilendirme toplantıları gerçekleştirileceği ve toplantı da projenin kalite güvence izleme ve değerlendirme kapsamındaki faaliyetleri yerinde gözlenirken, proje kapsamında eğitimler hakkında yetkililerce bilgi verileceği belirtildi.
KORUK’UN SUNUMU
Programa Erzurum İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Bülent Koruk, Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Grup Başkanı Dr. Raziye Erdem, Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Ekip Lideri judith Cameron, Özel Eğitim Kurum Temsilcileri, öğrenciler, öğretmenler ve davetliler katıldı.
Açılış konuşmasını yapan Erzurum İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Bülent Koruk, ”Eğitim insanların vazgeçilmez ihtiyaçlarından biridir. Bireylerin gelişen ve değişen dünyaya ayak uydurabilmesi, toplumu sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlayabilmesi, toplumsal yaşantının bir parçası olabilmesinde eğitimin yeri büyüktür. Bugün bir araya toplanmamızı sağlayan Özel Eğitimi Güçlendirme Projesinin temel düşüncesi olarak çocuğun okula değil, okulun çocuğa uyarlanması temeline dayanan bütünleştirme uygulamaları ile tüm çocuklarımızın diğer kurum ve sınıflara yönlendirilmeden akranları ile en az kısıtlayıcı ortamlarda, aynı okul ortamında eğitim-öğretim aldıkları bir uygulama planını temel amaç olmasını hedefleyen ve bununla ilgili farkındalık oluşturulması önemlidir.Özel eğitime muhtaç bireylerin eğitimleri konusunda taşrada koordinatör görevinin İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzde olacağı fakat sorumlulukların tüm kamu-özel kuruluşların da paylaşmasının sağlanması esas olmalıdır.İlimizde özel eğitim gereksinimi alanlarında 10 Özel Eğitim Okulu, 18 Özel Eğitim Sınıfı, 8 Destek Eğitim Odası, 14 Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi ile 4 bin ve 4 bin 500 arasında özel çocuklarımıza hizmet vermekteyiz.Özel Eğitimi Güçlendirme Projesinde 10 pilot ilde gerçekleştirilmekte. Erzurum ilimizde seçilen pilot illerden birisi olması bizi sevindirmiştir.Proje uygulaması kapsamında 2012 yılı sonuna doğru kasım aralık ayları içerinde bir ilkokul, ortaokul, bir anaokulu ve bir özel ilkokul-ortaokul olmak üzere 3 pilot okulumuzdaki 9 idarecimize, 102 sınıf ve branş öğretmenimize engelsiz okul ve bütünleştirme seminerleri verilerek farkındalığın artırılması konusunda projeye katkı sağlanmıştır.” diye konuştu.
ERDEM’İN DEĞERLENDİRMESİ
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Grup Başkanı Raziye Erdem ise, “İlgili bakanlıklarla işbirliği içinde, özel eğitim sınıfları, özel eğitim okulları, rehberlik ve araştırma merkezleri, iş okulları ve iş eğitim merkezleri ile aynı seviye ve türdeki benzeri okul ve kurumların yönetimine ve öğrencilerin eğitim ve öğretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak. İlgili bakanlıklarla işbirliği içinde, özel eğitim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak. Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmaktır.” dedi.
Sunumun sonunda Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Grup Başkanı Raziye Erdem projede yer alan öğretmenlere çicek ve formatörlük sertifikası verdi.
Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Ekip Lideri judith Cameron’da, “ Sunumumun amacı Başarılı uluslararası politikalar hakkında bilgi vermek, Çocuk hakları ve ilkelerine genel bir bakış sağlamak, İtalya, İspanya ve Türkiye’de bütünleştirme uygulamalarından örnekler paylaşmak, Engel/özel ihtiyaç türleri üzerine genel bir bakış sağlamak, Projenin şu ana kadarki çıktıları hakkında bilgi vermek. Çocukların haklarının korunmasından Türkiye, BM Engellilerin Haklarına Dair Sözleşme’yi 28 Eylül 2009 tarihinde koşulsuz olarak kabul etmiştir. Sözleşmenin taraflarından biri olan Türkiye, sözleşmenin hükümlerinin uygulanmasından yasal olarak sorumludur.
Engelsiz Okul/Bütünleştirme: Eğitsel ortamın (öğretim programı, öğretim ve öğrenim, okulun fiziksel ortamı, tutum, akran ilişkileri) engelli çocuk ve gençlerin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların eğitim sürecine dahil olmasını sağlayacak şekilde uyarlanması anlamına gelmektedir. Çocukların/gençlerin, eğitim sürecine dahil olabilmeleri için, belirlenen başarı veya baş edebilme düzeylerine erişmesini beklemek değildir.” diye konuştu.