ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
ETÜ’de kurumsal istişare
ETÜ’de kurumsal istişare
Roshi Arnavutluk Milli takımına veda etti
Roshi Arnavutluk Milli takımına veda etti
 MİT, Gri listedeki teröristi yakaladı
 MİT, Gri listedeki teröristi yakaladı
Muş'ta ailelerin evlat nöbeti sürüyor
Muş'ta ailelerin evlat nöbeti sürüyor
Kırk Pencereli Mağaralar turizm gündeminde
Kırk Pencereli Mağaralar turizm gündeminde
HABERLER>EKONOMİ
8 Şubat 2011 Salı - 03:34

Önce Ovit, sonra Kırık

Ulaştırma Bakanı Müsteşarı Soluk, "İspir-Erzurum arasında bin 200 kilometre uzunluğunda bir Kırık Tüneli'ni de projelendiriyoruz. Ovit Tüneli'nden sonra Kırık Tüneli de yapılarak, Erzurum ile Rize artık birbirine yılın 12 ayı kesintisiz olarak trafiğe açık olacaktır." diye ifade etti.

Önce Ovit, sonra Kırık

ERZURUM gazetesi
Ulaştırma Bakanı Müsteşarı Habib Soluk, sondaj ve yer etüdü çalışmaları devam eden Ovit Tüneli yapımına bu sene içerisinde başlanabileceğini söyledi. Soluk, "Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın tünelin yapılması yönünde kesin talimatı var. Bu tünel başka bir bahara kalmayacak." dedi.
MÜSTEŞAR SOLUK İNCELEME YAPTI
Ulaştırma Bakanı Müsteşarı Habib Soluk, Rize'de yapılan çalışmaları yerinde görmek amacıyla, beraberindeki heyet ile birlikte il merkezi, İyidere, Kalkandere, İkizdere ilçelerinde incelemelerde bulundu.
İncelemeler sonrası açıklama yapan Soluk, Rize'de yapımına başlanan eski ve yeni yol güzergâhlarının yakın bir tarihte tamamlanacağını ifade etti. Müsteşar Soluk, "Bizim hedefimiz bir turizm şehri olan Rize'yi eski veya yeni, ilçe, belde, köy ve yaylalarıyla velhasıl bütün mevcut ve yeni yollarla ağ gibi birbirine bağlayıp, her yere daha kısa zamanda ulaşım imkanlarını sağlamaktır." diye konuştu.
TÜNEL YAPIMINA BU YIL BAŞLANIYOR
Yıllardır yapılıp yapılmayacağı tartışılan, ancak son yıllardaki ciddi yatırımlar sonrası yapılması netlik kazanan Ovit Tüneli konusuna da açıklık getiren Soluk, "Vatandaşlarımız, 'Ovit Tüneli başka bir bahara mı kalacak' endişesi taşımasın. Tünelin yapılması konusunda Başbakanımızın bizlere kesin talimatı var." şeklinde konuştu.
Yapılan incelemeler sırasında vatandaşların Ovit Tüneli'nin yapılmayacağı konusunda ciddi ümitsizlikleri olduğunu gözlemlediklerini dile getiren Soluk, şöyle dedi: "Bu gördüğüm ümitsizlik beni çok üzdü. Ovit Tüneli Rize'den kuzeye inen en önemli akslarımızdan bir tanesidir. Sayın Başbakanımızın talimatları doğrultusunda Ovit Dağı'nın projelendirilmesi ile ilgili çalışmalarımız başladı. Proje ihalesi ve sondaj çalışmaları yapıldı. Şu anda Ovit tüneli ile ilgili uygulama projesini yapan firmaya verilen süre Ağustos ayı sonu itibari ile doluyor. Havalandırma ve ışıklandırma dahil tünelin uygulama projesi yakın tarihte Karayolları Genel Müdürlüğümüzün onayına gelecektir. Genel Müdürlüğümüz ve Bölge Müdürlüğümüzün vermiş olduğu bilgiye göre, Mayıs ayı ortalarında yolun düşey ve yatay uzunluklarının projesi, yetkili firma tarafından Genel Müdürlüğümüze teslim edilecektir. Teslim edildiğinde Mayıs ayı sonu veya Haziran ayı başlarında Ovit Tüneli'nin ihale hazırlıkları başlayacaktır."
"OVİT'İN ARDINDAN KIRIK TÜNELİ YAPILACAK"
Bu yıl içerisinde inşasına başlanması beklenen tünelin özellikleri hakkında da bilgi veren Müsteşar Soluk, "Tünelimizin uzunluğu 14,7 kilometre olup, çift tüplü bir tünel olacaktır. İki gidiş iki geliş olarak hizmete girecektir. Tünele varmadan yapılan çığ tünellerimiz vardır. Bunların yapımı normal olarak devam etmektedir. İkizdere, İspir sınırına indiğimizde, Rize il sınırının bittiği yerde mesafemiz 44 kilometredir. Bunun 14,7 kilometresini tünelle geçeceğiz. Diğer kısımlar ise bağlantı yolları olacak. Sadece İspir'e inmekle kuzey ve güney aksımız sona ermiş olmayacak. İspir-Erzurum bağlantısını da sağlamamız gerekiyor. İspir-Erzurum arasında bin 200 kilometre uzunluğunda bir Kırık Tüneli'ni de projelendiriyoruz. Ovit Tüneli'nden sonra Kırık Tüneli de yapılarak, Erzurum ile Rize artık birbirine yılın 12 ayı kesintisiz olarak trafiğe açık olacaktır." diye ifade etti.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 7 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
osman 12 Şubat 2011 Cumartesi 19:37

ben maden mühendisiyim bu tünel yapılması bizim için çok iyi olcak çünkü o bölge çok zengin bakır kurşun çinko ve mermer rezervlerine sahip bunların açılmasıyla yeni iş saharı oluşacak

Yorumu oyla      6      4  
HANİFİ DURMUŞ 11 Şubat 2011 Cuma 19:26

SAYIN BAKANIMIZ SÜREKLİ OLARAK İSPİRDEN BAHSEDİYOR FAKAT %92 OY ALDIGI PAZARYOLUNU SÜREKLİ GÖZ ARDI EDİYORSUNUZ... SÜREKLİ İSPİRLİLERİN EGOLARINI TATMİN EDİYORSUNUZ. 1989 YILINDA PAZARYOLU İLCE OLDUGUNDA İSPİRLİLER PAZARYOLU İLÇE OLMASIN DİYE UGRAŞTIKLARI KADAR İSPİRİN İL OLMASI İÇİN UGRAŞSAYDILAR İSPİR İL OLMUŞTU. ŞİMDİ İSE PAZARYOLU'NUN 3KM YAKININDAN GECEN YOLUN NASIL 30 KM CIKARIRIZ HESABINI YAPIYORLAR. MADEN KÖPRÜ VE PAZARYOLU'NUN GÖZ ARDI EDİLMESİNİ KINIYORUZ. OVİT TÜNELİNİN ALTARNATİFİ OLAN 7 KM CAN DERE TÜNELİNİN NEDEN İNCELENİP BAKILMADIGINI TÜNELİ %100 BÜYÜTÜYORLAR. 7KM TÜNELİN KALAN 7 KM MASRAFI YOLUN TAMAMININ YAPILMASINA YETER. SAYIN SAGLIK BAKANIMIZ RECEP AKDAG GRUR VE İFTİHARIMIZ PAZARYOLU DEVLET HASTANESİNİ BEKLİYORUZ SİZDEN...

Yorumu oyla      8      4  
Hasan ŞEN 8 Şubat 2011 Salı 17:47

Ayrıca bu projede sözkonusu edilen Kırık tüneline adı verilen, Kırık ve civar köylerin tünelle ilgi ve irtibatı nasıl sağlanacak.

Yorumu oyla      6      4  
Hasan ŞEN 8 Şubat 2011 Salı 17:34

Evet Erzurum-Rize arasında bulunan Pazaryolu ilçesi ile Madenköprü Beldesi bu tünelden ( Kırık Tüneli ) nasıl yararlanacak. Yada Süleyman beyin dediği gibi, bu iki yerleşim yeri bu tünelin neresinde kalacak.

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 8 Şubat 2011 Salı 17:20

Türkiye 'de her şeyi istismar eden bölge de dahil, Bir Türkiye cumhuriyeti ili ile, başka bir Türkiye cumhuriyeti ili arasında, kar yağması ve temizlenememsi nedeni ile, yolun ( Şehirler arası anayol, yani iki şehiri birbirine bağlayan yol, Erzurum ve Rizenin şehirler arası yolu, yani erzurum- erzincan veya Rize -Trabzon gibi) 8 ay ulaşıma kapanıyor, bahar gelince açılıyor.Böyle iki il Türkiyede yok.bırak ili, iki ilçe bile yok,kalmadı. Slogan erzurum rize iki saat.Ovit tüneli 14 km, hortik tüneli 4 km, kuzgun tüneli 2 km www.yapirehberi.net/Karayolutunel.htm Norveç Laerdal 24 510 m 27.11.2000 Çin Zhongnanshan (2 tubes) 18 040 m 2009 İsviçre St. Gotthard / San Gottardo 2nd Röhre 16 918 m 05.09.1980 Avusturya Arlberg 13 972 m 01.12.1978 Çin (Tayvan) Hsuehshan (twin tunnel + service) 12 900 m 12.2005 Fransa - Italya Fréjus 12 895 m 12.07.1980 Fransa - Italya Mont-Blanc / Monte Bianco 11 611 m 19.07.1965 Norveç Gudvanga 11 428 m 17.12.1991 Norveç Folgefonn 11

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 8 Şubat 2011 Salı 17:18

mmo ve imo bunlarla ilgilensin.mmo yorumumu yayınlamadı gazeteniz.Mühendislik dekanının bilgisayar labrtv açma haberine yaptığım da yayınlanma dı Kış sporları merkezi olmak istiyorsak hem çoruha yaklaşıp rafting ve benzeri sporlarıda porföyümüze almalıyız hemde İkizdere ve Çamlıhemşindeki helikopter kayağı seçeneklerine ihtiyacımız var.Bu nedenle aşağıda Atatürk üniversitesinden prof.Dr. Fahri Yavuz hocamızın tespitlerini paylaşıyorum ; Mecliste 4 milletvekili (ikisi hemşerimiz İstanbul milletvekili) ve hükümet kabinesinde bir bakan ile temsil edilen İspir ve Pazaryolu ilçelerimizin ulaşım durumu şu an itibariyle hiçte iyi değildir. Hem yolu kısaltma anlamında yatırıma dayalı bir çalışma yoktur, hem de yolun mevcut haliyle standardı düşük ve bakımı iyi değildir. Belki sayın bakanımız ve milletvekillerimiz sadece kendi yöreleri için değil, tüm Türkiye için çalışıyor denilebilir ve belki de bu doğrudur. Ancak, bu yolları en çok kullanan biz İspirliler ve Pazaryolulular olarak, kendi yöremiz için de en azından başka yerlere yapılan kadar yatırım ve bakım yapılmasını istemek de en doğal hakkımızdır. Orta vadede, Erzurum-İspir-Rize yolu Türkiye’nin her tarafında yapılan yatırımlar gibi (Örneğin; Gümüşhane, Kürtün ve Tirebolu yolu) tünel yatırımlarıyla 250 km’den yaklaşık 180 km’ye düşürülebilir ve standardı yükseltilebilir. 20. yüzyılın başında Erzurum valisi M. Emin Yurdakul’un da tespit ettiği gibi Güney ve Doğu’yu Karadeniz’e bağlayan en kısa, sürekli açık ve sağlıklı yol güzergâhı haline getirilebilir. Bunun için birkaç yatırım projesini gerçekleştirmek gerekmektedir. Bunları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz. Erzurum-İspir yolunun İstanbul yolu üzerinden Aşkale sınırına doğru batıya gidip tekrar aynı noktanın biraz kuzeyine düşecek şekilde doğuya gelinerek ve kuzgun barajı inşası sırasında servis yolu olarak yapılan Dallı Kavak güzergâhı takip edilerek yolun yaklaşık 40 km uzatılması önlenebilir. Bunun için eskiden atlarla ulaşımın yapıldığı ve barajdan önceki yol güzergâhı olan Erzurum’un kuzeyindeki ova üzerinden başlayarak Ortuzi, Kuzgun, Sırlı, Arap Köyü ve Çatak güzergâhındaki yol hizmete açılabilir. Bunun için Ortuzi ve Kuzgun arasında 2–3 km’lik bir tünel inşaatı gerekmektedir. Ayrıcı Şaban Köprüden sonra Gölyurt üzerinden batıya gidip tekrar aynı noktanın biraz kuzeyi olan İspir-Rize yol ayrımına gelinmesinin önlenmesi ile yaklaşık 30 km yol kısalması sağlanmaktadır. Bunun için ise Karahan ile Akpınar köyleri arasındaki dereden girip, Köprüköy (Hortik) deresinden çıkacak yol güzergâhında 3–4 km’lik uzunluğunda bir tünelin yapılmasını gerektirmektedir. Bu iki kısaltma yapılarak Erzurum-İspir yolunun yaklaşık 80 km’ye düşürülebilmektedir. Öbür taraftan yaklaşık 80 km uzunluğunda bölünmüş yol olarak projesi devam eden Rize-İkizdere-İspir yolunun birtakım tünel geçkileri yapılarak, bu arterin zirvesinin değişik noktalarında etütleri devam eden çığ tünellerinin tamamlanarak ve yolun standardı yükseltilerek bu yolun 12 ay ulaşıma açık kalabilmesi için kısa vadede tamamlanması gerekmektedir. Gerek Erzurum - İspir ve gerekse Rize – İkizdere – İspir yollarının yukarıda belirtilenler doğrultusunda kısaltılması ve standardının yükseltilmesi, 2009 yılında istikşaf planı çalışmaları yapılarak yaklaşım yolları hariç 10 km uzunluğunda projesi onaylanmış olan Ovit tünelli geçidinin yatırım programına alınmasını zorlayacaktır. Nitekim Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın Türkiye’deki Kuzeyden Güney’e bağlanan düşük standartlı 11 tane koridor tespit ettiklerini ve bunlardan 4 tanesinin yüksek kaliteli yol haline gelmesi için ihaleye çıkılacağını ifade etmiştir (Zaman, 2009). Bu koridorlarından en doğusunda olan ve muhtemelen en kısa olan Rize – Erzurum – Bingöl - Diyarbakır - Mardin yoludur (Harita 1). Bu iki önemli özelliğinden dolayı Rize - İspir - Erzurum yolunu da içine alan bu koridor, öncelikli olarak belirtilen yatırımlarla standardının yükseltilmesini hak ediyor.

Yorumu oyla      7      5  
süleyman nuhoğlu 8 Şubat 2011 Salı 11:56

yapılacak hizmetleri takdir etmemek elde değil ancak pazaryolunun,maden köprünün yapılacağı beyan edilen kırık tünelinin neresinde kalacağı ve bu iki yerleşim biriminin yapılacak tünellerden pozitif yönde etkilenmesinin nasıl sağlanacağının açıklanmasını bekliyoruz

Yorumu oyla      7      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Universiade 2011 parası satışta
Darphane, Erzurum’da yapılan 25. Dünya Üniversiteler kış Oyunları anısına hatıra para çıkardı.
Polat’tan kış turizmi atılımı
Galatasaray Kulübü Başkanı Adnan Polat, Erzurum'da Spordan Sorumlu Devlet ...
Süt üreticileri perişan
Et fiyatlarının yükselişine rağmen yerinde sayan süt fiyatları, Erzurum’da ...
 
Soğuk ekonomiyi de dondurdu
Erzurum’da etkili olan soğuk ve yağışlı havalar, sebze ve meyve fiyatlarına ...
Erzurumlu girişimcinin ilginç imalatı
Erzurum'un Narman ilçesinde PVC kapı ve pencere imalatı yapan Adem Arslan, ...
2011’e ‘pahalı’ başlangıç
Erzurum İstatistik Bölgesi’nde 2011 Ocak Döneminde Aralık 2010 dönemine ...
 
Adımız büyüdü, payımız küçüldü
2011 Ocak dönemi Mahalli idareler ve Büyükşehir fon payları açıklandı. ...
Toplu ulaşımda zam kapıda
Akaryakıt fiyatlarına yapılan zamlar ve Erzurum’da üniversite öğrencileri ...
AB, Erzurum’da Bilgi Merkezi kuracak
Erzurum’da Avrupa Birliği (AB) Bilgi Merkezi kurmak isteyen Avrupa Birliği ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Onurun 41. Yılı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Hırsızlığa ‘zulüm’ dedikleri yerden buyurun!
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva