Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi (KKEF) Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sırrı Akbaba, Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) sonuçları hakkında bir değerlendirmede bulundu. Erzurum’un, önceki yıllara oranla başarı sıralamasındaki yerini güçlendirdiğini ve daha üst sıralara çıktığını kaydeden Akbaba, “YGS sonuçları eğitimciler açısından sevindirici olabilir, fakat aynı mutluluğun öğretimciler tarafından yaşandığını söylemek çok güç. Çünkü yeni bir nesil inşa etmek, sadece kuru bilgiyle olmuyor.” dedi. Türkiye’deki sınav sistemiyle ilgili olarak daha önce de bir takım çağrı ve çözüm önerilerinde bulunduğunu hatırlatan Prof. Dr. Sırrı Akbaba, öğrencilerin sadece zihinlerini sorumlu tutan sınav sistemlerinden vazgeçilmesi gerektiğini vurgulayarak, “YGS’de öğrencilerimizin bilgilerini ölçtük, zihinlerini yokladık. Sınav sonuçları açıklandı, bugün de başarılarına seviniyoruz. Peki onların sosyal, duygusal, bedensel ve zihinsel gelişimlerini sağlamaya yönelik olarak ne yapabildik? Bu konuda da sevinebileceğimiz bir argümanımız var mı?” ifadelerini kullandı.
//BİLGİ AÇISINDAN DOLU, SOSYAL-DUYGUSAL AÇIDAN BOŞ NESİL
Yeni bir nesil inşa ederken bilginin elbette önemli olduğunu, fakat tek başına da bir anlam ifade etmeyeceğini dile getiren Prof. Dr. Sırrı Akbaba, “Bilgi açısından dolu, sosyal, duygusal ve zihinsel anlamda yeterli gelişmeyi sağlayamamış bir gençlik, bize göre çevresine de yeterince verimli olamaz. Gençlerin geleceklerini sadece kuru bilgilerle inşa etmenin yanlış olduğunu düşünüyoruz. Bu durum değişmelidir. Sınav sonuçlarına ne zamanki eğitimcilerle birlikte öğretimciler de aynı ölçüde sevinirse, sorunu işte o zaman aşmış oluruz.” diye konuştu. Erzurum’un eğitimde başarı çıtasının LYS’lerde de yükseltilmesini arzu ettiğini sözlerine ekleyen Prof. Dr. Sırrı Akbaba, eğitim otoritelerinin, öğrencilerin öğretim konusunda da çeşitli tedbirler almaları çağrısında bulundu.