ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum'da dilenci operasyonu
Erzurum'da dilenci operasyonu
Emniyetten dolandırıcılık operasyonu
Emniyetten dolandırıcılık operasyonu
ÖRAV Erzurum Eğitim etkinliği başladı
ÖRAV Erzurum Eğitim etkinliği başladı
Firari cinayet zanlısı yakalandı
Firari cinayet zanlısı yakalandı
Dadaşlar Tarihe yürüyecek
Dadaşlar Tarihe yürüyecek
HABERLER>GUNCEL
1 Mart 2006 Çarşamba - 00:00

ÖĞRETMENİN İŞ YÜKÜ AĞIR

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mukim Sağır öğretmenlerin iş yükünün ağır olduğunu, bu nedenle ölçme ve değerlendirmede daha kolay olan test türü yöntemini tercih ettiklerine dikkati çekti.

ÖĞRETMENİN İŞ YÜKÜ AĞIR

ÖĞRETMENİN İŞ YÜKÜ AĞIR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mukim Sağır öğretmenlerin iş yükünün ağır olduğunu, bu nedenle ölçme ve değerlendirmede daha kolay olan test türü yöntemini tercih ettiklerine dikkati çekti. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ ARAŞTIRILDI Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mukim Sağır'ın danışmanlığında yapılan doktora tezi çalışmasında, Kayseri'deki ilköğretim okulları ikinci kademede görevli Türkçe dersi öğretmenlerinin eğitimde kullandıkları ölçme ve değerlendirme yöntemleri, teknikleri ve uygulamalar araştırıldı. İlköğretim okullarında görevli 100 Türkçe öğretmeni üzerinde yapılan araştırmada, 1611 sayılı Tebliğler Dergisi'ndeki Türkçe sınav sorularının hazırlanması hakkındaki yönetmelikte uygun olarak kabul edilmemesine rağmen, öğrencilerin süreli, değişmeyen sözlü ve test türü sınavlara tabi tutulduğu belirlendi. Araştırmada 100 öğretmenden 22'sinin, ölçme ve değerlendirme yöntemi olarak derste zaman ayırarak sözlü sınav yaptığı, 55 öğretmenin de test türü sınav yöntemini daha çok tercih ettiği tespit edildi. Türkçe dersi için uygun görülen klasik sınav yöntemini tercih edenlerin oranının ise yüzde 44 olduğu görüldü. ''ÖĞRETMENİN İŞ YÜKÜ AĞIR'' Prof. Dr. Mukim Sağır, yaptığı açıklamada, öğretmenlerin iş yükünün ağır olduğunu, bu nedenle ölçme ve değerlendirmede daha kolay olan test türü yöntemini tercih ettiklerine dikkati çekti. Aynı araştırmada kompozisyon ile ilgili değerlendirmelerde de önemli bulgular elde ettiklerini anlatan Sağır, öğretmenlerin yüzde 43'ünün kompozisyonları değerlendirirken içeriğine göre not vermediğine, daha çok kağıdın şekil özelliklerini, sınırlı imla ve noktalama yanlışlarını değerlendirdiklerine işaret etti. Öğretmenlerin yalnızca yüzde 21'nin kompozisyonu değerlendirirken içeriğe göre not verdiğini vurgulayan Sağır, şunları kaydetti: ''Kompozisyonun içeriğini değerlendirmek ve klasik yöntemle hazırlanan sınav kağıtlarını okumak, öğretmenin daha fazla zamanını alacaktır. Öğrenci sayısının ve buna bağlı olarak haftalık ders yükünün fazla olması nedeniyle öğretmenler çoğunlukla kolay ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tercih etmektedirler.'' ''ÖĞRENCİYE SINAV KAĞITLARI GÖSTERİLMİYOR'' Sağır, araştırmalarında ayrıca yazılı sınav olan öğrencilere, yaptığı yanlış ya da doğruları, eksiklerini görme ve öğrenmeleri için yazılı kağıtların gösterilmediğinin gözlemlendiğini bildirdi. Araştırmada, 100 öğretmenden 29'unun yazılı kağıtlarında gerekli düzeltmeleri yapmadığını ve öğrencilere de yazılı kağıdını göstermediğini anlatan Sağır, 71 öğretmenin ise gerekli düzeltmeyi yaptığını, ancak bu öğretmenlerden de yalnızca 23'ünün yazılı kağıtlarını öğrenciye gösterdiğini kaydetti. Yaptığı yanlışı ve doğruları bildirilmeyen bir öğrencinin derslerinde başarılı olmasının mümkün olmadığını dile getiren Sağır, şöyle devam etti: ''Türkçe'nin ölçme ve değerlendirilmesindeki amaç, öğrencilerin bilgi, beceri ve yetenek alt yapısını tanıyarak onları daha iyi bir düzeye getirebilmektir. Dolayısıyla diğer alanlarda olduğu gibi Türkçe'nin eğitim ve öğretiminde de bu ülkenin, tecrübelerini artıran, çağdaş yaklaşımları, yöntem ve teknikleri uygulayan Türkçe öğretmenlere ihtiyacı vardır.'' Öğretmenlerin öğrencilerin dersteki başarısını değerlendirirken gözlemleri ve öğrencilerle yapılan görüşmeleri de göz önünde bulundurması, süreç değerlendirmeye yer vermesi gerektiğini ifade eden Sağır, şunları ifade etti: ''Öğretmenler, ders yılı başında öğrencilere hazır bulunuşluk sınavı uygulamalı, sınav sonuçlarına göre de yapılacaklar, ilgili planlarda yer almalıdır. Günümüzde özellikle Türkçe öğretmenlerinin büyük bir kısmının böyle bir hazır bulunuşluk sınavı yapmadığı bir gerçektir. Oysa öğrenci seviyesini bilmek, onlara daha faydalı olmak bakımından da kaçınılmazdır.''

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
6 İLÇE’YE TARIM SİGORTA PİRİMİ ÖDENECEK
Sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeylerine göre tarım sigorta priminin ödeneceği ...
Erzurum Gazetesi Arşiv
ERZURUM DEFTERDARI ŞİMŞEK ERZURUM’UN 2005 BLANÇOSUNU ÖZETLEDİ: “GİDER ...
Erzurum Gazetesi Arşiv
VALİ GÜVENÇ TARIM BRİFİNGİ ALDI Erzurum Valisi Celalettin Güvenç, ...
 
Erzurum Gazetesi Arşiv
Tatbikat mı, komedi mi? Erzurum'da ilköğretim okulunda düzenlenen ...
Karikatür krizinin ardından yaşanan gelişmeleri değerlendiren Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Bardakoğlu:
“inanların üzüntüleri haklıdır” Karikatür krizinin ardından yaşanan gelişmeleri ...
PALANDÖKEN BELEDİYESİ, SÖZLEŞME YENİLEDİ
Erzurum alt kademe belediyelerinden Palandöken Belediyesi, işçileriyle ...
 
Kan bağışı için ilginç kampanya
KAN VERENE, SİNEMA BİLETİ BEDAVA Erzurum'da Kızılay Kan Merkezi tarafından ...
ANADOLU BASININI ÖZENDİRME YARIŞMASI
Basın-Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü'nce Anadolu basınını teşvik etmek ...
"BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ" KURULDU
Erzurum Valiliği bünyesinde Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) kuruldu. ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Paki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çizginin Kırmızısı
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva