Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, yıllardır milli eğitimde yaşanan değişimlerin, yapılan değişikliklerin yapbozdan öteye gitmediğini söyledi.
Gelen bakan giden bakanı veya gelen müsteşar giden müsteşarı veya gelen müdür giden müdürün aksine işlerle, yapılan şekli değişikliklerle milli eğitimin oyalandığını belirten İkinci, “Gelinen noktada milli eğitimde işlerin iyi gitmediğini Milli Eğitim Bakanımıza ve tüm yetkililere ÖĞ-DER olarak iletmek istiyoruz. Temel sorunların çözümünü milletimiz acilen bekliyor. Sistemin içindeki adamlar değiştiriliyor. Ancak bozuk sistem değiştirilmiyor. Böyle olunca her yıl sorunları yaşamaya devam ediyoruz” diye konuştu.
İkinci, Milli Eğitim’in eskilerden gelen halen çözüme kavuşmayan temel sorunlarının çözüm beklediğini belirterek, şunları kaydetti; “Karma eğitim dayatması devam ediyor. Bir kısım imam hatiplerde çözüldü ama çoğunluğu karma eğitime devam ediyor. Tüm okullarda isteğe bağlı uygulama başlatılmalıdır. Kız ilahiyat fakülteleri, Ortaokullarda kız imam Hatip lisesi istiyoruz. Başörtüsü sorunu öğretmenlerde çözüldü ancak imam hatipler hariç tüm lise ortaokul ve ilkokullarda yasak devam ediyor. Yönetmelik acilen değişmelidir. Ders kitaplarında tarih ve kültürel değerlerimiz batılı- materyalist anlayışla verilmeye devam ediliyor. Yetersiz binalarda açılan İmam- hatiplerde eğitim- öğretim sorunları devam ediyor. Dil öğrensin diye her türlü fedakârlık yapılırken, dinini iyi öğrensin diye yeterli fedakârlıklar yapılmıyor. Hafızlık eğitimine engel durumlar ortadan kaldırılmalıdır. Okullarda fiziki ortamın öğrenci ve öğretmenlerin dini ibadetlerine cevap verecek hale gelmelidir. Atamalarda milli ve manevi değerleri önemsemeyen kişilerin atamaları devam etmektedir.
Salih bir neslin yetişmesine vesile olacak öğretmenler üniversitelerden yetişmiyor. Sadece Milli Eğitimde değil Üniversitelerle ilgili de mutlaka planlamalar yapılması lazım. İlahiyat fakültelerinde reformist anlayışla yetiştirilen öğretmenler ve hocalar dini anlayışı bozuyorlar. İlahiyat fakültelerinde itikadı, ameli sağlam öğretmenler ve hocalar yetiştirilmesi gerekir. Kendi medeniyet değerlerini tanıyan, bilen, içine sindiren öğretmen ve öğrenciler yetişmesi için büyük bir anlayış ve yöntem değişimine ihtiyaç var.
Avrupa Birliği paralelinde yapılan projeler ve çalışmalar salih bir toplumu ortaya çıkarmadığı ortadadır. AB projeleri gençliği ifsad ediyor.Toplumu milli ve manevi değerler etrafında beşikten mezara eğitecek islah edecek çalışmalar yapılması gerekir. Televizyonlar da izletilen filim ve diziler toplumu ifsad ediyor. Gençliğin genlerini değiştiriyor.”