ERZURUM (İHA) - Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞDER) Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, bir eğitim yılının daha sonuna gelirken Milli Eğitimde sorunlar gün geçtikçe arttığını ve çözümlerin belirsizleştiğini ifade ederek, “Öğretmenlerin sorunların çözümü konusundaki ümitleri azalıyor. ÖĞ-DER olarak sorunların adil ve hızlı bir şekilde çözülmesini bekliyoruz. En başta eğitimdeki antidemokratik yasak ve tabuları, kangren haline gelmiş adaletsizlik ve eşitsizlikleri, yıllanmış sorunları, baskıcı anlayışları ve yönetmelikleri Bakanlığımız bir an önce temizlemelidir” dedi.
Toplumunun yükselişinin Milli bir eğitimle mümkün olacağını ve bu yükselişi sağlayacak yegane unsurun da öğretmenler olacağını, hazırlanan projelerde başarı için öğretmenlerin memnun edilmesi gerektiğinin unutulmaması gerektiğini ifade eden İkinci, “Hayatın en onurlu ve kutsal mesleklerinden birini icra eden saygıdeğer öğretmenlerimize MEB kulak vermelidir. Sorunlarını adilane çözmeli, hakkettikleri değeri de vermelidir. Milli Eğitim Bakanlığında kanayan bir yara haline gelen atama, yer değiştirme işlemlerinden öğretmenler büyük çapta rahatsızdır. Önceki yıllarda Danıştay tarafından durdurulan, torpile sebebiyet verecek olan "mülakat"ın, Bakanlık nezdinde yeniden gündeme getirilmesini uygun görmüyoruz. “ÖĞDER olarak söz konusu kadrolar için yapılacak atamalarda; Hakkaniyet ve adalet sınırlarını zorlayan, haksızlık ve torpile meydan verecek uygulamalardan vazgeçilmelidir. Önceden tanımlanan ve herkesçe kabul edilmiş ölçütler objektif ve bilimsel olarak ölçülebilmelidir. Bu süreçte sınav denilince herkesin aklına gelen yazılı sınav, geçmişe dönük tecrübelerin sorgulandığı görüşmeler elbette öngörülebilir. Bu değerlendirme araçlarına farklı puanlama ağırlıkları verilebilir. Alanında veya yöneticilik dalında Akademik çalışma yapmış olanlara ek puanlar verilmelidir. Yürürlükteki yönetmelik gereği sınava girmiş ve atama bekleyen eğitimcilerin kazanılmış hakları korunmalı ve yasa gereği atamaları bir an önce yapılmalıdır. Günümüzde birçok meslek için ulusal meslek standartları ve ulusal yeterlilikler belirlenirken eğitim, okul ve kurumlarını emanet edeceğiniz yöneticilerden -söz konusu standartlar kapsamında olmasa da- hangi yeterliliklerin beklenildiği hususunda kriterler belirlenmelidir. Öğretmenlerimiz maalesef mevcut atama ve terfi sisteminde önünü görememekte, çalışarak, üreterek, kendini geliştirerek görevde yükselmeyi bir hayal olarak düşünmektedir. Öğretmenlerin kendilerini yenilmesine imkan ve fırsatlar verilmeli, bunu gerçekleştirenler teşvik edilmelidir. Yeniliğe açık, ekip çalışmasın önem veren, kendini geliştiren, vizyon ve tecrübe sahibi, eğitim lideri, öğrencilerin ve velilerin hamisi, öğretmenlerin örnek aldığı okul yöneticilerinin yetiştirilmesinin ve bir an önce iş başına getirilmesinin artık şart olduğunu düşünüyoruz”
ÖĞRETMENLERİN TAYİN SORUNU ÇÖZÜLSÜN
Tayin işlemlerinde de öğretmenlerin sorunlarının çok fazla olduğunu dile getiren İkinci daha sonra şunları kaydetti; “Uzun yıllar kırsal da görev yapan il merkezine gelmek isteyen veya doğuda çalışıp batıya gitmek isteyen binlerce öğretmen ve idareci var. Bu sorunun çözümü konusunda da çalışma yapılmalıdır. Doğuda çalışan veya mahrumiyet bölgelerinde çalışan öğretmenlere diğer memurlarda olduğu gibi Mahrumiyet tazminatı ödenerek buralara tecrübeli öğretmenlerin ve idarecilerin gelmesi sağlanmalıdır. Bu nedenle her ilin mahrumiyet alanları tespit edilmelidir. Doğu da bir çok köyde, ilçe de hatta il merkezlerinde bile eğitim vekil öğretmenlerle yürütülüyor. İlk atamalar il merkezlerine yapılarak ilçeden il merkezine gelmek isteyen öğretmenlerin önü kesiliyor. Bunun da düzeltilmesi gerekiyor.
OKUL DÖNÜŞÜMLERİ BİRAN ÖNCE YAPILMALI
Dönüşen okulların, kapanan okulların idarecileri ve öğretmenleri ne ‘şurada çalışacaksın’ uygulaması yerine, il genelinde boş bulunan normlar tespit edilerek açılacak olan tercih uygulaması ile Puan üstünlüğüne göre farklı okullara tayin edilmeleri imkanı sağlanmalıdır. Eğitimde İkili öğretimin kalkması için önlemler şimdiden alınmalıdır.”